fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תלמיד מחדרה זכה במדליית ארד באולימפיאדת כדור הארץ העולמית

הישג לישראל באולימפיאדת כדור הארץ העולמית בברזיל: שני תלמידים זכו במדליות ארד ושלושה הובילו את קבוצתם לזכייה בשלוש מדליות קבוצתיות ליאור פיין מביה"ס הדמוקרטי בחדרה זכה במדליית ארד אישית
התלמידים שזכו במדליות באולימפיאדה עם אופיר אקוניס (צילום: יח"צ)
התלמידים שזכו במדליות באולימפיאדה עם אופיר אקוניס (צילום: יח"צ)

שלושה תלמידי תיכון מישראל זכו באחרונה באולימפיאדת מדעי כדור הארץ העולמית ה-9 שהתקיימה בעיר פוסוס דה קלדס בברזיל בחמש מדליות: שתי מדליות אישיות ושלוש מדליות קבוצתיות. זוהי הפעם הרביעית שישראל שולחת משלחת לאולימפיאדה, במימון משרד המדע וזוכה להישגים אישיים וקבוצתיים מרשימים. באולימפיאדה השנה השתתפו 94 המתמודדים מ-28 מדינות שונות.

הזוכים נפגשו עם שר המדע אופיר אקוניס בכנסת. שר המדע אקוניס בירך את הזוכים על ההישג ואמר "אתם גאווה לישראל ודור העתיד של המדע. המדיניות שלי היא להשקיע בדור הבא של מדינת ישראל – בכם!".

המשלחת הישראלית מנתה ארבעה משתתפים: איתי גת ואיילת גרפונקל מביה"ס מעלה שחרות, ליאור פיין מביה"ס הדמוקרטי בחדרה ויובל כץ מביה"ס הניסויי עין כרם. התלמידים נבחרו לאחר תהליך מיון קפדני מבין תלמידי מגמת מדעי כדה"א בכל בתי הספר בארץ שבהם נלמדת התכנית.

התלמידים שזכו במדליות באולימפיאדה עם אופיר אקוניס (צילום: יח"צ)
התלמידים שזכו במדליות באולימפיאדה עם אופיר אקוניס (צילום: יח"צ)

במשימות הקבוצתיות הרב-לאומיות נבחנו כישורי עבודה בצוות, איסוף המידע, הסקת מסקנות והצגת ידע. במשימות האישיות נבדקו התלמידים במבחן בכתב ובמבחן מעשי במעבדה ובשדה, שהקיפו מגוון רחב של תחומים במדעי כדור הארץ, כגון גיאולוגיה, הידרולוגיה, פדולוגיה, מדעי האטמוספירה, אוקיינוגרפיה ואסטרונומיה.

איתי גת וליאור פיין זכו כל אחד במדליית ארד אישית. איתי גת גם הוביל את קבוצתו לזכייה במקום השני עבור פרויקט חקר השדה הטוב ביותר ולזכייה במקום השלישי בתחרות פרויקט החקר של תופעת אל ניניו. איילת גרפונקל הובילו את קבוצתה לזכייה במקום השני בתחרות פרויקט החקר של תופעת אל ניניו.

לדברי ד"ר חנן גינת ממרכז מו"פ ערבה וים המלח של משרד המדע, שהכין  את המשלחת, יחד עם ד"ר יוסי גודוביץ ממכללת דוד ילין ובית הספר הניסויי עין כרם ופרופ' ניר אוריון,המנהל הפדגוגי ומרכז הוראת התחום בישראל, "השתתפות תלמידי תיכון מישראל באולימפיאדת מדעי כדה"א מכשירה דור עתיד של אזרחים בעלי תובנה סביבתית ואת עתודת החוקרים שיובילו את המו"פ להפקה ולשינוע של גז טבעי ממעמקי הים ועד לממציאים והמפתחים שיגנו על אזרחי ישראל מפני איום המנהרות".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות