fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תלונה במשטרה נגד ראש מועצה אזורית בצפון בחשד להטרדה מינית

האישה, בת 48, טוענת בתלונתה, כי המקרה אירע לפני כשנתיים וחצי ביישוב שבו היא עובדת, לאחר ישיבה שהתקיימה בהשתתפות ראש המועצה. מקורבים לראש המועצה: "עיתוי הגשת התלונה תמוה. עולה ממנה ריח פוליטי במטרה לנגח את ראש המועצה ולהביא לחיסול הקריירה הפוליטית שלו"
צילום: אילוסטרציה
צילום: אילוסטרציה

תושבת הצפון, בת 48, הגישה תלונה בתחנת המשטרה באזור מגוריה, שבה היא טוענת להטרדה מינית מצד ראש מועצה אזורית בצפון. נודע, כי האישה נחקרה ואף הציגה במשטרה מבדקי פוליגרף פרטיים, המראים כי היא דוברת אמת.

לפני כשבועיים, פרסמה המתלוננת פוסט באחת הרשתות החברתיות, וכך כתבה בו: "פעמים מעטות אני משתפת פרטים מחיי או חוויות, אבל היום אני מוכרחה לשתף. כל אותם אנשים 'חזקים', בעלי ממון או השפעה, במעמד כזה או אחר, אותם אנשים שמנצלים את החלשים, שמנצלים מרות על מנת לפגוע באחר, ששכחו מזמן מה זה 'ואהבת לרעך כמוך'… ששכחו שהכסף הוא לא העיקר… ששכחו שאישה היא לא חפץ, ששכחו שאותה האישה היא בת של מישהו, היא אימא ואחות של מישהו. אז אולי יש לך אמצעים וממון, ואולי כוח השפעה… אבל מי שחלש באמת זה אתם… אתם האנשים הקטנים והחלשים, חסרי הביטחון. מה שמניע אתכם ובעל ערך זה הכסף שלכם. אתם עצמכם חסרי ערך, חסרי מוסר וכבוד לזולת".

המתלוננת הוסיפה וכתבה: "אתם שוכחים בדרך שלאותם אנשים שאין כסף, משפחה, בני זוג, תמיכה כלשהי…יש את התמיכה הכי גדולה שאף אחד לא יכול לה… זו האמונה בבורא עולם, שהוא האבא של כל אותם האנשים שנחשבים חלשים בעיניכם… הוא האבא שמחזק, תומך ונותן כוחות. חברים יקרים, תהיו חזקים, אל תוותרו גם אם בדרך חתחתים תעברו. לכו עם האמת שלכם עד הסוף בלי פחד, כי את האמת אי אפשר לקנות. צדק רק שופט של מעלה עושה".

הפוסט, שגרר אחריו גל של תגובות אוהדות כלפי האישה, הפך לשיחת היום באזור מגוריה. מכיוון שמדובר באיש ציבור, החקירה הועברה ליחידת להב 433.

מהפרטים עולה, כי המקרה אירע לפני כשנתיים וחצי באחד המושבים, בהם המתלוננת עובדת, בשעה שהתקיימה ישיבה יחד עם ראש המועצה. לאחר מכן, כך עולה מהתלונה, הוא נכנס לחדרה, ושם, על פי החשד, אירעה התקיפה המינית. נודע, כי סמוך למועד האירוע, המתלוננת סיפרה לעובדת אחרת במועצה על מה שקרה. שבועיים לאחר מכן, גם ראשי הוועד ביישובה עודכנו והמליצו לה, אם חשה נפגעת, ללכת ולהתלונן.

יצוין, כי אנשים עימם שוחחנו לא ידעו כלל כי במועצה קיימת פונקציה, הממונה על נושא ההטרדות המיניות, כפי שמחייב החוק. הם אמרו, כי שמעו על כך רק לאחר הגשת התלונה.

ביום שישי האחרון הועבר מסרון בווטסאפ בקרב תושבי המועצה, ובו נאמר, כי הוגשה תלונה על הטרדה מינית בבת ישראל. כותב המסרון קרא לראש המועצה להתפטר במיידי ולא להראות את פרצופו ברבים עד שתוכח חפותו. בסיום, מנותב המסרון למערכת הבחירות ונאמר, כי התושבים יחליטו במי לבחור".

גורמים המקורבים לראש המועצה אמרו, כי עיתוי הגשת התלונה תמונה. לדבריהם, עולה ממנה ריח פוליטי במטרה לנגח את ראש המועצה ולהביא לחיסול הקריירה הפוליטית שלו.

מקורב למתלוננת: "היא אישה טובה ועושה את עבודתה נאמנה במשך חמש שנים. היא רצתה להגיש תלונה לפני החגים, אך נמנעה כי לא רצתה לגרום עוול למשפחה. היא אישה ישרה. כל מה שהיא רצתה זה שראש המועצה יבקש סליחה על מעשיו. אצלנו במועצה לא קרה מעולם מקרה כזה. היא פנתה לכמה חברי מליאה וביקשה שהתערבו".

נודע, כי מקורבים לראש המועצה פנו למתלוננת וניסו לשוחח עימה, כדי לסיים את הנושא בצורה טובה ובחשאי, אך היא סירבה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "איננו נוהגים להתייחס לחקירות או לפרטים אודות בדיקות מתנהלות. נדגיש, כי כל תלונה המתקבלת במשטרה נבחנת ומטופלת במקצועיות במטרה להגיע לחקר האמת".

מלשכת ראש המועצה נמסר: "לא היו דברים מעולם. מדובר מסכת של שקרים ובדיות. עלילה זדונית שמוצאת את ביטוייה שלושה שבועות לפני הבחירות, ומנוהלת על ידי קבוצת אינטרסנטים פוליטיים, שלא בוחלים בשום אמצעי על מנת להכפיש אותי ואת משפחתי. זהו ניסיון שקוף להטות את תוצאות הבחירות הקרובות הצופות לי ניצחון. תושבי המועצה האזורית מעריכים את אמונותיי וערכיי, לכן אני משוכנע שגם הם מבינים שזו עלילת דם כנגדי. עד לרגע זה לא קיבלתי פניה מהמשטרה או מכל גורם אכיפה אחר. אם יפנו אלי אשתף עימם פעולה באופן מלא. כל חיי אמרתי רק אמת וכך אנהג גם אם אזומן לחקירה. אני בטוח שהאמת תצא לאור במהרה".

המתלוננת סירבה להגיב.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות