fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תיק החקירה נגד יוסי וליליאן פדידה נסגר מחוסר אשמה

יוסי פדידה. צילום: דורון גולן
יוסי פדידה. צילום: דורון גולן

חבר מועצת העיר קרית מוצקין, יוסי פדידה ורעייתו, ליליאן, קיבלנו השבוע הודעה רשמית של משטרת ישראל על כך שתיק החקירה נגדם בעניין מכתבי האיומים נגד ראש העירייה, חיים צורי ורעייתו דפנה, נסגר מחוסר אשמה ולא נמצא בדל של ראיה נגדם.

יוסי פדידה. צילום: דורון גולן
יוסי פדידה. צילום: דורון גולן

תזכורת: במהלך חודש ספטמבר 2015 הגיעו שני מכתבי איום ללשכת ראש העירייה נגד בני הזוג צורי. באחד נכתב כי יקרה להם משהו גרוע יותר ממה שקרה לדוד אבן צור (מטען חבלה שהוצמד למכוניתו ורימון שהושלך לעבר ביתו). המכתב השני היה מלא בביטויי שנאה. בעקבות המכתבים הוצמדו מאבטחים לבני הזוג צורי. לאחר גביית עדותם מסר אז להד הקריות מי שהיה מפקד משטרת זבולון, נצ"מ אילן סרדל "חיים צורי אמר בתלונה, שהוא חושד שמי שכתב את המכתב זו ליליאן פדידה, אשתו של יוסי, וששניהם מעורבים. זימנו אותו לחקירה, ואל ליליאן הגענו הביתה ועיכבנו אותה לחקירה. שניהם מכחישים את המיוחס להם". בני הזוג פדידה נחקרו והכחישו כל קשר למכתבים וגם חוות דעת של הגרפולוג המשטרתי קבעה שאין התאמה בין כתב ידה של ליליאן לכתב היד במכתבים. המשך החקירה שכללה טביעת אצבעות שללה כל קשר בין בני הזוג פדידה למכתבי האיומים.

פרשה זו הייתה קו השבר בין יוסי פדידה לחיים צורי ומחברים קרובים הם הפכו לאויבים פוליטיים מרים. בתחילת השבוע, ביום הולדתה של ליליאן, קיבלו בני הזוג פדידה את המכתבים הרשמיים של משטרת ישראל שבהם נכתב כי תיק החקירה נגדם נסגר בעילה של חוסר אשמה. יצויין כי עילת סגירה מחוסר אשמה היא נדירה מאוד כאשר לאחר פתיחת חקירה מתברר שאין ולו בדל ראיה נגד הנחקרים. למעשה העלתה החקירה כי אין כל בסיס שהוא לטענות נגד בני הזוג פדידה. על פי הודעת המשטרה, תיק החקירה נגד בני הזוג פדידה נסגר כבר בתחילת מאי 2016, כאחד-עשר חודשים לאחר הגשת התלונה, אולם המכתב הרשמי יצא ממחלק הונאה של משטרת מחוז חוף רק בתחילת החודש הנוכחי.

"ידענו שזה מה שיקרה כבר מההתחלה" מסר פדידה "מעולם לא רצינו חס וחלילה להכאיב לדפנה או לחיים, אנחנו אנשי חוק. לאורך כל הדרך שמרנו על איפוק ועדינות. עבור ליליאן זה היה יותר קשה כי היא מעולם לא ידעה מה זה משטרה וכשמאשימים אותך בעניין סרק זה לא נעים. אנחנו מקווים שמקרים כאלה לא יישנו יותר. אנחנו סולחים לחיים ודפנה".

פדידה הוסיף כי על אף סגירת התיק הוא אינו מתכוון לרוץ עם צורי ברשימה משותפת בבחירות המקומיות הקרובות אלא להתמודד למועצת העיר. "הקמתי את סיעת "בר" לביקורת ואיכות השלטון כי כל ראש עירייה צריך שתהיה עליו ביקורת ואיזונים". הוא הוסיף "אני מקווה שעכשיו המשטרה תמצא מי באמת עומד מאחורי מכתבי האיומים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות