fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תחרות הכוראוגרפיה של פסטיבל מחול כרמיאל עוברת לבמה המרכזית

בשנה בה מציין פסטיבל המחול כרמיאל 30 שנה לקיומו, הוחלט להעביר את תחרות הכוריאוגרפיה ממקומה בעבר באיצטדיון העירוני, לאמפיתאטרון המרכזי, בשל הביקוש הרב שנוצר למופע המרהיב, שהפך את מקומו הקודם צר מלהכיל את הביקוש.

כאשר סוקרים את השפעת פסטיבל כרמיאל על המחול העממי לבמה, ברור כי תחרות הכוריאוגרפיה היא אחד האלמנטים הדומיננטיים המשפיעים על התפתחות המחול הישראלי בהיבט הרחב ביותר שלו.

תחרות הכוראוגרפיה
צילום אלכס הובר

אורי ינון, מנהל תחום תרבות ואמנות בעיריית באר שבע , שותף לפסטיבל מיומו הראשון בתפקידים שונים ומגוונים, מפיק את תחרות הכוריאוגרפיה בשנים האחרונות.

מהי מהות התחרות?

"זוהי במה לכוריאוגרפים המעוניינים להציג את הישגיהם, להעלות יצירות ייחודיות שזו למעשה המסגרת היחידה עבורם. חלקם כוריאוגרפים ותיקים ומוכרים המתחדשים כל פעם, וחלקם כוריאוגרפים צעירים העושים את צעדיהם הראשונים אך התחרות חושפת אותם, ולעיתים את עתידם הגדול, כשחלקם של הצעירים קוטפים מקומות ראשונים. תחרות הכוריאוגרפיה באה בין השאר לעודד את אותם צעירים לעסוק ולהתפתח, לפתח את המחול הישראלי לבמה".

תחרות הכוראוגרפיה (5)

כיצד מתבצע התהליך?

"הנושא הנבחר בדרך כלל, בעיקר בשנים האחרונות, הוא הנושא המרכזי של הפסטיבל. אנחנו פונים לכוריאוגרפים ומציגים בפניהם את הנושא, ויש גם כאלה הפונים אלינו ואנו מסבירים. מי שמביע התעניינות מקבל את התקנון על פיו עליו לפעול. בהתאם לנושא הנבחר, הכוריאוגרפים בוחרים את השיר עליו יבנו את הריקוד, בדגש על כך שלא יהיו שירים כפולים, לצורך כך קיים המיון הראשוני של מנהל התחרות. ועדת השיפוט מורכבת מאנשי מקצוע מהשורה הראשונה כל אחד בתחומם: אנשי מחול, ציבור, מוזיקה ואופנה. די אם נזכור כי במשך שנים רבות אחת השופטות הינה המלחינה נורית הירש. התחרות מודדת שלושה אלמנטים: כוריאוגרפיה, תלבושות וביצוע".

הערב ייערך ב-9 לאוגוסט והאמן האורח יהיה פבלו רוזנברג.

צילום: אלכס הובר

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות