fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תוך שנתיים יסתיים תכנון תחנת רכבת בזכרון יעקב

כך סוכם בישיבת עבודה של נציגי משרד התחבורה והמועצה. עוד הוחלט כי ייבחן תגבור של קווי אוטובוס והוספת קווים חדשים במושבה, וכי ביצוע הגשר מעל דרך רבין יחל השנה
מחכה לציוד הניטור של איגוד ערים. זיו דשא (צילום: יורם רשף)
מחכה לציוד הניטור של איגוד ערים. זיו דשא (צילום: יורם רשף)

צוותי העבודה של משרד התחבורה ומועצת זכרון יעקב התכנסו בשבוע החולף לישיבת עבודה במטרה לקדם פתרונות תחבורה ציבורית מתאימה ביישוב.

ישיבה זו היא המשך לסיכום ביקורו של שר התחבורה, ישראל כץ, בזכרון יעקב לפני כחודשיים. באותה פגישה בנובמבר הורה כץ לאנשי משרדו לקדם בקצב מואץ את התכנון המוקדם לתחנת רכבת בזכרון יעקב, כולל תכנון סטטוטורי. נמסר כי התהליך אמור להסתיים בשנתיים הקרובות, וכי התחנה תתוכנן כך שתיתן מענה לקו המסילה הקיים ולתוואי העתידי המתוכנן.

באותה ישיבה נדון גם תגבור תחבורה ציבורית ביישוב, והוחלט כי ייבחן תגבור קווים ופריסת קווים נוספים בתוך המושבה ובין המושבה לתחנת הרכבת. בהמשך להקצאת המשרד לתכנון גשר מעל דרך רבין, מרמת צבי לשכונות חלומות זכרון, לצורך מעבר תלמידים למוסדות החינוך, נודע כי המשרד יקצה מימון לביצוע הגשר מתוך כוונה להתחלת ביצוע במהלך 2017 ויבחן את הצורך בהקמת כיכר במפגש כביש 70 וכביש 652 בעליה הצפונית ליישוב.

פתרונות יצירתיים. זיו דשא (צילום: יורם רשף)
פתרונות יצירתיים. זיו דשא (צילום: יורם רשף)

בישיבה השבוע נבחנו הדרכים לסייע בסוגיות השונות הדורשות טיפול והתייחסות בהיבט היישובי, וכן בכל הנוגע לתחבורה אל המושבה וממנה החוצה. השיחות יימשכו, ובין השאר צפוי להיערך סקר צרכים עדכני.

בעניין התחבורה הציבורית לרכבת, התקיימה השבוע גם פגישה בין דשא לנציג רכבת ישראל במטרה לקדם פתרונות שייקלו על תושבי השכונות שאינן קרובות למסלול קו 70, כך שיוכלו להגיע גם הם לתחנת הרכבת. דשא ציין: "צריך להיות יצירתיים ולמצוא דרכים להקל על התושבים משתמשי הרכבת. סוכם על המשך הדיון עד למציאת פתרונות מתאימים בשילוב משרד התחבורה".

זכרון יעקב ממוקמת לא רחוק ממסילת הרכבת, והרעיון של חיבור היישוב לרכבת עלה לא אחת במשך השנים. תושבים רבים הגיבו בשמחה כששמעו שיש סיכוי ממשי שהדבר ייצא לפועל בשנים הקרובות. אין צורך לציין את היתרונות של יכולת להתנייד ברכבת לאזור חיפה ולאזור תל אביב והמרכז ביישוב שתושבים רבים בו מוצאים את פרנסתם באזורים אלה ונדרשים להגיע אליהם מדי יום ביומו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות