fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שר מהלב

המוזיקה תמיד הייתה נוכחת בחייו של קובי רואה מזכרון יעקב, גם כשנאלץ בגיל 9 לעבור לישיבה והפך לחרדי. החזרה לחילוניות לאחר מספר שנים חיברה אותו מחדש לאהבה הגדולה שלו למילים ולמנגינות ומאז הוא לא מפסיק לנגן ולשיר. בחודש הבא יעלה מופע יחיד במרכז ענב בתל אביב
קובי רואה (צילום: מתיאס טרוגר)
קובי רואה (צילום: מתיאס טרוגר)

קובי רואה מזכרון יעקב הוא הוכחה שהעיסוק במוזיקה הוא חסר גיל. בעוד כחצי שנה צפוי לצאת הדיסק השני שלו שיכלול שירים שהושפעו מחוויות מבית ילדותו ומהחיים בכלל. ארבעה שירים מהדיסק כבר יצאו ובסוף החודש הוא צפוי להקליט את השיר החמישי. הדיסק הראשון שלו יצא בשנת 2001 והושפע מהמחאה החברתית שסערה באותם ימים בארץ.

רואה, 59, נשוי לנאוה ואב לשניים (יהלי בן 24 ונועה בת 16), גדל בבית חילוני בתל אביב, אבל בגיל 9, בעקבות מותו של אביו, נאלץ לעזוב את הבית ועבר לישיבת חפץ חיים בירושלים. "אני הקטן מבין 8 ילדים. אחרי שאבי נפטר, המצב הכלכלי של המשפחה הידרדר ואמי, שהייתה עקרת בית, חיפשה פתרונות לילדים. מאחר שאבא שלה היה רב זה היה טבעי בשבילה לשלוח אותי לישיבה בתנאי פנימייה. היא רצתה שאמשיך את הדרך של אביה, יעקב, שאני נקרא על שמו. אחי נשלח לקיבוץ דגניה ב', שני אחיי הלכו לצבא ושני אחרים נוספים היגרו לגרמניה. אחותי לא רצתה לעזוב ונשארה בבית".

"אני נכנס לתוך הכאב או השמחה ומפרק אותם לשיר". קובי רואה (צילום: מתיאס טרוגר)
"אני נכנס לתוך הכאב או השמחה ומפרק אותם לשיר". קובי רואה (צילום: מתיאס טרוגר)

 

המעבר לישיבה לא היה פשוט עבור רואה. "הרגשתי שנטשו אותי. באתי ממשפחה של אבא, אמא והרבה ילדים ופתאום הכל השתנה. הבנתי למה אמא עשתה את זה, אבל עדיין פחדתי. הלכתי אל הלא נודע, למקום זר, לסביבה של זקנים ושטריימלים, ובהתחלה לפחות הרגשתי חרדה ובדידות. בסופו של דבר התרגלתי והתחברתי, אבל חלק ממני תמיד הרגיש זר במקום הזה".

גדלת בבית חילוני ופתאום הפכת לדתי.

"כן, הפכתי לדתי חרדי, אבל עם הזמן התחלתי לראות את השקרים ואת הרוע. פתאום נחשפתי לאמת של העולם הזה והאמונה שלי נחלשה. גם לא אהבתי שאנשים התפללו במהירות. זה נראה לי לא אמיתי, שקר פנימי".

בגיל 14 סיים רואה את לימודי היסודי בישיבה וחזר הביתה. "כשעזבתי את הישיבה התנתקתי מהדת, הסרתי מעצמי את הכבלים האלה וחזרתי להיות חילוני".

"למרות שאני חילוני, בשירים שלי יש טבע ואלוהים". קובי רואה (צילום: מתיאס טרוגר)
"למרות שאני חילוני, בשירים שלי יש טבע ואלוהים". קובי רואה (צילום: מתיאס טרוגר)

 

הכתבה המלאה ביום שישי ב"כל זכרון" ובמהדורה הדיגיטלית

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות