fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

 "שני ילדים בלי מסגרת באוגוסט זו פשיטת רגל"

מחאת קייטנות המתנ"ס (צילום: חזי ויסוקי)
מחאת קייטנות המתנ"ס (צילום: חזי ויסוקי)

קייטנות או לא להיות.  יותר ויותר הורים מיואשים ממחירי הקייטנות הגבוהים.  המדינה  מנסה להקל ברפורמות שונות על ההורים במעמד הביניים כשבמשפחה ממוצעת יש שלושה וילדים והעלויות נאמדות על יותר מ-6000 שקלים בחופש הגדול.  זה השנה השנייה שיוצאות לדרך קייטנות ציבוריות, אך לפעמים גם מה שזול אינו מתאים לכל הורים. קייטנות שאינן פועלות בימי שישי או מסתיימות בשעה 13:00. אז ההורים צריכים למצוא פתרונות יצירתיים עד שעות הערב.

נהריה: חוסר תיאום בין קייטנות הגנים לבתי הספר

השנה  ההורים בנהריה לקחו יוזמה ודרשו קייטנות  המתאימות לאורח חייהם. בנהריה יש  מערך קייטנות עד השעה 13:30 בצהריים. הורים שילדיהם נרשמו לצהרונים עירוניים במשך כל השנה נדהמו כי יצטרכו  למצוא סידור לילדיהם ביולי אוגוסט.  במקביל קמה דרישה למחזור קייטנה נוסף בתחילת אוגוסט ועד השעה  17:00 עם ארוחת צהריים.  הגדילו הורים לילדי גן חובה, לבקש שגם הקייטנות בגני החובה יימשכו עד השעה 17:00, ויפעלו בהן צהרונים בחודש יולי. כמוהן גם קייטנות בבתי הספר המסתיימות ב-13:30.

לראש  עיריית נהריה ז'קי סבג יש מזל אחד גדול שעובדת העירייה תמי רבן מנהלת בקבוצת וואטצ ~אפ קשר עם  ההורים ומעבירה בקשות ללשכתו. אם לא רבן,  ההורים היו מאבדים את הסבלנות. רבן מצליחה לשמור על איזון ואיפוק מול הורים לחוצים מאד שמחויבים לשעות עבודה מאוחרות.

אמא הסבירה: "שני ילדים ללא מסגרת באוגוסט זה סוג של פשיטת רגל, נפילה כלכלית. הורים חייבים לצאת לעבוד.  פעם האמהות סיימו לעבוד באחת בצהריים ,אבל הזמנים השתנו, כולנו עובדים עד השנה חמש. לכן חייב לייצר מסגרות מתאימות".

והמחירים: קייטנה עירונית בין התאריכים 2-26.7  ללא ימי שישי מהשעות 07:30- 13:30 תעלה עם ארוחת בוקר 750 שקלים לחודש לילדי הגנים.  תוספת צהרון בין 13:30- 17:00 בעלות של 540 שקלים.  חשוב לציין שנהריה היא היחידה שמפעילה קייטנה של ארבעה שבועות במחזור הראשון ולכן גם לא נכנסה לתוכנית קייטנות ציבוריות.

 המחזור השני ייפתח בין התאריכים: 29.7 עד 16.8 ובעלות של 960 שקלים לילד במתכונת צהרון עד השעה 17:00.  בבתי הספר יפעל מחזור אחד של קייטנת החופש הגדול בעלות של 300 שקלים עד השעה 13:00. דרישת ההורים גם לצהרונים בבתי הספר במסגרת הקייטנה.  במקביל העירייה מפעילה קייטנות בבית הספר נופר בתחומים: ספורט, רובוטיקה, שחמט, מחול  לילדים בבתי הספר היסודי במחיר של 890 שקלים.

מחאת קייטנות המתנ"ס (צילום: חזי ויסוקי)
(צילום ארכיון: חזי ויסוקי)

עכו: צהרון במאתיים שקלים

בכל בתי הספר היסודיים והממלכתיים יתקיימו קייטנות בחינם לילדי כיתות א'-ג' וזאת במסגרת בית הספר של החופש הגדול. בכל גני הילדים בעיר מתקיימות קייטנות לילדי העיר כמובן על פי הנחיות חוק הקייטנות הציבוריות ובמחיר שלא יעלה על 550 שקלים עבור שלושה שבועות בחודש יולי עד הצהריים.

כל ילד יזכה לסבסוד בסך מאה שקלים מהמשרד לפיתוח נגב גליל וזאת במסגרת קול קורא אשר הגישה הרשות המקומית, דבר אשר סייע להוזיל את המחיר להורים. בכל הגנים מוצע להורים צהרון עד השעה 16:00 במחיר ממוצע של כ -200 שקלים, זאת תלוי בגוף המפעיל בגנים ובהיקף תכניות ההעשרה בצהרון.

כמו כן, ניתנת להורים אפשרות לקבל את השבוע האחרון של חודש יולי כשבוע נוסף בקייטנה וכן מוצעת האפשרות עד השעה 16:00 וזאת גם כן במחיר ממוצע של כ -180 שקלים. מהעירייה נמסר כי: "הרישום בעיצומו וההורים מברכים על המענה העירוני אשר מוצע להם. בכל העיר יוצע גם מענה לתלמידי ד'-ו' במחירים מפוקחים וקייטנות אלו תפתחנה בהתאם לצורך. כמובן שחלקן תהיינה קייטנות סביב עניין חינוכי מסוים, איכות סביבה וטבע, מדעים ועוד".

מעלות תרשיחא: צהרונים על פי ביקוש

עיריית מעלות תרשיחא פותחת קייטנות בגני הילדים למשך שלושה שבועות בין התאריכים 1-19/7/18, חמישה ימים בשבוע בין השעות 07:30-13:00 בסבסוד המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, בעלות של 350 שקלים.  בנוסף, תיפתח קייטנה נוספת לילדי הגנים בין התאריכים 22-26/7/18 באותן שעות. בעלות של 150 שקלים. הרשות מציעה להורים צהרון. הצהרונים יפתחו בהתאם לביקוש.

בבתי הספר תפעל תוכנית ״בית ספר של החופש הגדול״ לילדי א-ג  בימים ראשון עד חמישי בין השעות 08:00-13:00, למשך שלושה שבועות, בעלות של 300 שקלים. בנוסף, נפתחות קייטנות של המתנ"ס: לילדי ד'-ו' תפתח קייטנה בין התאריכים 1/7-20/7- עלות 660 שקלים בין השעות 08:00-13:00, חמישה ימים בשבוע.

לילדי א'-ו' תפתח קייטנה נוספת בין התאריכים 22-26.7 דן חסכן של בנק הפועלים (טרם הוחלט על עלות).  ותפעל קייטנות מדעים: 5.8- 9.8 בעלות 80 שקלים.

מטה אשר: אי בהירות חוק הקייטנות

 במועצה האזורית מטה אשר  מסתמן כי ייפתחו  שלוש קייטנות של בית הספר של חופש הגדול: באפק, רגבה ואחד מבתי הספר הצפונים; חופי הגליל או בצת או מעיינות), אך רק  באמצע יוני, יידעו על פי  הנרשמים היכן לפתוח. הקייטנות יתקיימו במהלך השלושה השבועות הראשונים של יולי בין השעות 8:00-13:00 עלות למשתתף 300 שקלים.

בגיל הרך  טרם פרסמו קייטנות בשל אי בהירות חוק הקייטנות, הנמצאת בבירור מול מרכז המועצות האזוריות ומרכז השלטון המקומי.  במועצה מסרו  כי הם נערכים להפעלת המסגרות לחודש ימים בהתאם לדרישות החוק. עוד נמסר כי פעילויות לקיץ מתרחשות במסגרת מערכות החינוך של הישובים, תוך שיתוף פעולה עם מחלקת ילדים ונוער לאירועים אזוריים. במקביל פועלים קורסים והכשרות לנוער, כמו גם פרויקט תעסוקה בקיץ.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות