fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שלושה שבועות אחרי הבחירות, בזכרון יעקב מנסים להרכיב קואליציה

הניצחון בבחירות בכיס, עכשיו צריך קואליציה. זיו דשא (צילום: יורם רשף)
הניצחון בבחירות בכיס, עכשיו צריך קואליציה. זיו דשא (צילום: יורם רשף)

שלושה שבועות אחרי הבחירות לראשות ומועצת זכרון יעקב ובמושבה מתכוננים לישיבה הראשונה של המועצה החדשה, שתתקיים ביום רביעי הקרוב, 28.11. נכון לאמצע שבוע זה, נראה שעוד לא הושלמה מלאכת הרכבת הקואליציה החדשה והסכמים בין הסיעות עוד לא נחתמו. ניתן אולי להבין זאת לאור תוצאות הבחירות: ראש המועצה המכהן, זיו דשא, זכה כמובן בראשות המועצה והסיעה בראשותו, "למען המושבה", היא גם הסיעה הגדולה ביותר במועצה, עם 4 חברים. ועם זאת, 13 המושבים המרכיבים את מליאת מועצת זכרון יעקב התחלקו בין מספר סיעות שונות זו מזו, מה שעושה את מלאכת הרכבת הקואליציה למורכבת ולא פשוטה.

דשא צריך לצרף לפחות 3 חברי מועצה נוספים ל-4 החברים של סיעתו כדי ליצור קואליציה יציבה. לא סביר ש-3 חברי סיעת "זכרון שבלב" בראשות אלי אבוטבול יהיו חלק מהקואליציה הזאת – וגורמים בסיעה אכן אמרו השבוע כי לא מתנהלים מגעים עם הסיעה במטרה להיכנס לקואליציה. לכן, החברים הנוספים שדשא זקוק להם צריכים לבוא לפחות משתיים מבין הסיעות האחרות: 2 חברי סיעת "נאמני תורה למען זכרון יעקב", והסיעות שנכנסו למועצה עם חבר אחד – יהודה ברונר מסיעת "דרך חדשה", מאיר ליאני מ"התנועה למען זכרון נקייה", צחי ברוך מסיעת "אנו זכרונים" ופנינה סולומון מסיעת הבית היהודי.

ברוך וסולומון הגיבו למצב באיחוד כוחות, עליו הודיעו לציבור בתחילת השבוע: "אנו שמחים לבשר לכם כי לטובת היישוב ולטובת פעילות במסגרת המועצה בקדנציה הקרובה חברה סיעת אנו זכרונים לסיעת הבית היהודי לצורך מיצוי פעילותנו הציבורית על מנת לפעול לשיפור העשייה ביישוב".

צחי ברוך מסביר את משמעות האיחוד בשלב הנוכחי: "אם אנחנו נכנסים לקואליציה, אנחנו נכנסים יחד, ואם אנחנו לא נכנסים, אנחנו באופוזיציה יחד. ההתייחסות תהיה כסיעה של שני מנדטים ולא כשתי סיעות בנות מנדט אחד".

צחי ברוך, מתמודד לראשות זכרון יעקב, מצביע עם בנו (צילום: צחי ברוך)
צחי ברוך, מתמודד לראשות זכרון יעקב, מצביע עם בנו (צילום: צחי ברוך)

מנקודת מבטו של ברוך, האיחוד בין שתי הסיעות הוא דבר טבעי: "אין פה משהו יוצא דופן, עבדנו יחד גם קודם. מבחינתי יש לכל המגזרים ביישוב אינטרס שצריך לקיים אותו. אנחנו עוד יושבים על המשא ומתן הקואליציוני, ונראה איך זה יתפתח".

יהודה ברונר אמר השבוע לגבי השמועות על הצטרפותו לקואליציה: "הכניסה שלי לקואליציה היא לא בכל מחיר. היא מותנית בכך שזה ישרת את המטרות שלשמן בחרו בי, כשהמטרה הראשונית היא החיים שלנו, נושא אסדות הגז. אבל יש גם עניינים חברתיים וארגוניים שצריכים להיפתר כאן, והם חלק מהמשא ומתן. אם נוכל יחד עם השותפים האחרים לקדם את הנושאים האלה, מצבנו יהיה טוב יותר. אם לא, לא נעשה שום דבר בכוח נגד השותפים ונגד ראש המועצה. אם ראש המועצה ירצה לתת את הכוח בידנו לבצע, נלך איתו, ואם לא, לא נלך נגדו בכוח. זו החלטתו. אנחנו לא מנהלים את המועצה, אנחנו סיעה קטנה שמבקשת להשפיע".

שותף פוטנציאלי, לא דורש תפקיד בשכר. מאיר ליאני (צילום: פרטי)
שותף פוטנציאלי, לא דורש תפקיד בשכר. מאיר ליאני (צילום: פרטי)

מאיר ליאני אמר השבוע כי עדיין מתנהלים מגעים עם סיעתו, וכי לא נחתם עד כה הסכם קואליציוני. "הצהרתי ואמרתי שאעזור לכל ראש מועצה שייבחר ולו רק שיבצע את עקרונותינו, שאינם מסובכים. לא ביקשתי להיות סגן בשכר או ממלא מקום ראש המועצה. אנחנו מבקשים רק לסייע לזכרון יעקב באופן לא סקטוריאלי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות