fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שלומי: פונה שטח מאדמות המדינה שבו הונחו כוורות לא חוקיות

פלישה לאדמות המדינה בשלומי, שכללה הצבת 6 כוורות דבורים על אדמות מדינה המיועדות להקמת שכונת מגורים חדשה, פונתה ע"י מפקחי רשות מקרקעי ישראל, במבצע אכיפה מורכב
פינוי כוורות בשלומי (צילום: רשות מקרקעי ישראל)
פינוי כוורות בשלומי (צילום: רשות מקרקעי ישראל)

מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל איתרו לאחרונה השתלטות על אדמות מדינה המיועדות להקמת שכונת מגורים חדשה, בהן הונחו כוורות לא חוקיות. הכוורות הועתקו על ידי המפקחים בפיקוח של דבוראי (כוורן) שנשכר לשם כך במיוחד ע"י הרשות. הכוורות הוצבו ללא היתר ובניגוד לחוק ע"י פולש שביצע הסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל. הפולש השתלט על שטח של כחצי דונם והקים עליו פרט לכוורות גם מחסן וגדרות.

הפולש קיבל התראות ממפקחי רשות מקרקעי ישראל לפיהן אם לא יפנה את השטח יפונה לפי החוק ויהיה חשוף לתביעות משפטיות וצעדי אכיפה פליליים. לאחר שלא ציית להתראות נמסר לו צו סילוק פולשים שהוציאה הרשות, והמפקחים החלו בפינוי השטח.

הדבוראי  נשכר כדי  שיפקח על המבצע וימנע גרימת נזק לכוורות או לדבורים במהלך הפינוי. הפינוי הייחודי התבצע בשעות הערב המאוחרות, לאחר שהדבורים חזרו לכוורות והלכו לישון.

פינוי כוורות בשלומי (צילום: רשות מקרקעי ישראל)
פינוי כוורות בשלומי (צילום: רשות מקרקעי ישראל)

הכוורות הועתקו לאתר חדש ויטופלו עד שהפולש יתחייב שלא יפלוש שוב לקרקעות המדינה, ואז יוכל לקבלן בחזרה. בסיום המבצע נוקה השטח על ידי המפקחים, שאף הציבו בו שילוט המתריע מפני פלישות חוזרות. הקרקע הוחזרה לקדמותה ולמאגר הקרקעות הציבורי. בעתיד הקרוב תוקצה הקרקע למטרת בניית שכונת מגורים חדשה כמתוכנן.

שי קרפ, סגן מנהל החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל, אמר:"הצורך לפנות עשרות אלפי דבורים הוא בהחלט מכשול רציני ומרתיע לכל אדם בר דעת. אבל מפקחי רשות מקרקעי ישראל נתקלים מדי יום בשטח במקרים בעייתיים ומורכבים של פלישות לאדמות מדינה, ומבצעים את עבודתם – הגנה על קרקעות הציבור – במסירות, התמדה ובתחושת שליחות."

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות