fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שלומי: המדינה תמגן את בית החולים הגריאטרי

עבור המיגון, יקבלו סכום של 6 וחצי מיליון שקלים ממשרד ראש הממשלה. 2 וחצי מיליון שקלים נוספים תצטרך לגייס המועצה בעצמה
בית החולים הסיעודי ימוגן בעלות של תשעה מיליון שקלים
בית החולים הסיעודי ימוגן בעלות של תשעה מיליון שקלים (צילום: המועצה המקומית שלומי)

לפי כחודש נערך בבית החולים הסיעודי שלומי ביקור של ועדת משנה לחוץ וביטחון בראשות ח"כ עמיר פרץ. בהמשך לביקור הוגשה על ידי ח"כ עומר בר לב הצעה לדיון בנושא חוסר המיגון של המקום. ראש המועצה גבי נעמן התייצב השבוע לדיון בוועדת חוץ וביטחון בראשות ח"כ צחי הנגבי, שהתקיים בכנסת, שם הוסכם כי בית החולים הסיעודי בשלומי יקבל תקציב מיגון בסך של 6 וחצי מיליון שקלים ממשרד ראש הממשלה. 2 וחצי מיליון שקלים נוספים תצטרך מועצת שלומי לגייס. עלות המיגון החדש מסתכמת בתשעה מיליון שקלים. יש לציין כי משרד הביטחון החליט לממן את השתתפותו במיגון בית האבות על אף שאינו ציבורי.

מאז שנת 2006, אחרי מלחמת לבנון השנייה, יצאה תקנה חדשה שקובעת כי לכל דייר בבית אבות תתווסף חלקת מיגון העומדת על 6 מ"ר למיטה, במקום 2 מ"ר  שהיו מצויים בחוק. המשמעות היא שכל בתי האבות נדרשים לבנות תוספת  מרחבים מוגנים למיגון כפי שקובע התקן.

בית החולים הסיעודי בשלומי משרת את כל האזור. הוא נחשב לפרטי ומופעל על ידי עמותה. בית החולים הוקם בשנת 1996 ובו 100 מ"ר מוגן, כאשר חצי מהשטח המוגן נמצא בקומת מרתף לא נגישות. לאחר הנחיות משרד הבריאות בשנת 2016,  נדרשה העמותה לבצע תוספת שטחי מיגון לשלוש מחלקות אשפוז.

בית החולים הסיעודי ימוגן בעלות של תשעה מיליון שקלים (צילום: המועצה המקומית שלומי)
בית החולים הסיעודי ימוגן בעלות של תשעה מיליון שקלים
(צילום: המועצה המקומית שלומי)

במצב הנוכחי אין לדיירים מענה הולם בשעת חירות דווקא בשלומי, הנמצא על גבול לבנון. לאור זאת, המועצה נדרשה לבנות 690 מ"ר מוגנים כדי למצוא פתרון הולם לדיירים. נעמן הסביר השבוע כי תוכניות הבנייה מוכנות והתקבל היתר בנייה לבניית המיגון וייערך מכרז בנושא.  כמו כן, הוא התחייב למצוא את התקציב הדרוש להשלמת המיגון. חברי הוועדה, כולם פה אחד, הביעו את תמיכתם בהשלמת פערי המיגון על חשבון המדינה והמועצה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות