fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שוטרת שנפגעה בתאונת דרכים תפוצה ב- 430 אלף שקלים

זאת לאחר שמשרד הביטחון דחה את התביעה לפיצויים
לשפר תשתיות. תאונת דרכים | צילום: דוברות מד"א
לשפר תשתיות. תאונת דרכים | צילום: דוברות מד"א
עו"ד ערן בקר
עו"ד בקר (צילום: יח"צ)

שוטרת לשעבר תושבת נהריה, בת 59 שנפצעה בשנת 2003 בתאונת דרכים תפוצה במאות אלפי שקלים. מפרטי המקרה עולה כי לאחר שסיימה את עבודתה בתחנת המשטרה נסעה לביתה, בהגיעה לפינת הרחובות שמעון רייך /מייסדים בעיר נהריה התנגש לפתע ברכבה מאחור רכב אחר .

מזירת התאונה פונתה התובעת לבית החולים  לגליל המערבי בנהריה שם אובחנה כסובלת מכאבים בצוואר וכתף שמאל עברה טיפולים שונים ושוחררה עם הוראות והמלצות למנוחה בבית והמשך טיפול רפואי במידת הצורך במרפאות קופת חולים.

התובעת הגישה באופן עצמאי תביעה למשרד הביטחון שיכיר בתאונה ובנזק שנגרם לה כפגיעה עקב השירות במשטרת ישראל הואיל והנסיעה היתה בחזרה מהעבודה לביתה.

משרד הביטחון בדק את נסיבות אירוע התאונה ובדק את התובעת על ידי מומחה רפואי מטעמו ולבסוף דחה את תביעתה בהסתמך על חוות דעתו של המומחה הרפואי שקבע כי אין קשר בין כאבי הכתף והצוואר מהם היא סובלת לבין התאונה.

לנוכח תשובת משרד הבטחון זנחה התובעת כל ניסיון נוסף לממש זכויותיה ואף לימים פרשה לפנסיה ממשטרת ישראל. מספר שנים לאחר התאונה פנתה אל עו"ד ערן בקר מומחה בתחום הנזיקין, הביטוח והרפואה משפט. עו"ד בקר עיין בחומרים הרפואיים הפנה אותה לייעוץ רפואי נוסף וגילה שהממצאים הרפואיים הם בלתי הפיכים והנזק שנגרם לתובעת הוא בר נכות.

עו"ד בקר החליט להגיש תביעה לבית המשפט השלום בעכו כנגד חברת הביטוח שביטחה את הרכב של התובעת בפוליסת ביטוח חובה. ובמסגרתה ביקש למנות מומחה רפואי מטעם  שיבדוק את התובעת ויקבע את אחוזי נכותה בצוואר ובכתף .

חברת הביטוח טענה כי התובעת מנועה מלבקש היום מביהמ"ש למנות מומחה רפואי הואיל וההחלטה של משרד הבטחון, שאין קשר סיבתי בין הנזקים לתאונה, זו קביעה רפואית נכות על פי דין ולמעשה היא מיצתה את זכויותיה עת בחרה להגיש תביעה לפי חוק הנכים תגמולים ולא לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

בית המשפט השלום בעכו קבע לתובעת נכות רפואית צמיתה בשיעור של עשרה אחוזים בגין בכתף ועשרה אחוז בגין הצוואר. לאחרונה לאחר משא ומתן ארוך הגיעו הצדדים לכדי פשרה לפיה התובעת תפוצה בסך של 430 אלך שקלים בגין נזקיה.

עו"ד בקר מסר בתגובה: "סכום הפשרה הוא גבוה מאוד בהתחשב בגילה של התובעת ובעובדה כי היא יצאה לפנסיה מהשירות במשטרת ישראל. חשוב שכל שעובדי כוחות הביטחון ידעו זכויותיהם גם לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונת דרכים.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות