fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שביתת הרשויות ממשיכה: התושבים יצאו לצמתים

למעלה מ- 300 איש חסמו היום את כביש 85 (עכו צפת) בהפגנה למען הטבות המס: "אנחנו מתכוונים לשתק את כל צירי התנועה בצפון ובדרום, אולי ככה יזכרו שאנחנו חלק ממדינת ישראל" מסרו ראשי הערים
הפגנת בכביש 85 (צילום: אדריאן הרבשטיין)
הפגנת בכביש 85 (צילום: אדריאן הרבשטיין)

 היום (רביעי) בשעה 09.30 חסמו למעלה מ- 300 איש את הכביש הראשי לגליל, כביש 85, ליד הכניסה הראשית לכרמיאל במחאה על כוונת הממשלה לפגוע בתושבי הפריפריה על ידי דחיית מתן הטבות המס. לאחר  ראש יריית כרמיאל עדי אלדר לבג"ץ לאחר מלחמת לבנון השנייה, עתירה אליה הצטרפו לאחר מכן רשויות נוספות, הבג"ץ קבע כי על הממשלה להכין תכנית הטבות מס חדשה המבוססת על קריטריונים ברורים.

התכנית הוכנה, הקריטריונים נקבעו ונמצא כי יש כ- 400 רשויות בהם זכאים התושבים להנחה במס הכנסה.  עיקר הקריטריונים הם מעמד סוציואקונומי נמוך, קירבה לגבול, ריחוק ממרכז הארץ ועוד. כרמיאל נכלל בקריטריונים ותושביה אמורים לקבל הנחה של 7% הנחה במס, עד תקרת שכר של 120.00 שקלים בשנה. על פי אותה תכנית למספר מצומצם של ישובים הוחלט לצמצם במעט את ההנחה מ- 11% ל- 9%, יישובים אלו נהנו שנים רבות מהטבה במס הכנסה בעוד לישובים אחרים כלל לא הייתה הנחה כזו.

ארבע יישובים יצאו למאבק על 2% והממשלה החליטה להקפיא את ההטבה לשאר הישובי הזכאים שלא הייתה להם הטבה כזו כלל ,כ- 200 יישובים. ראשי הרשויות של 200 יישובים אלו יצאו למאבק כנגד הקפאת מתן ההטבה ופגיעה בתושביהם.

נמאס מהקומבינה הפוליטית

אמש, (שלישי) כינסה ח"כ טלי פלוסקוב (כולנו) עשרות ראשי רשויות לישיבת חירום ושמעה מהם על המשך המאבק. בתום הישיבה סיכמו ראשי הרשויות כי הם מתכוונים להסלים את המאבק ולצאת להפגנות וחסימות כבישים בכל רחבי הארץ. "אנחנו מתכוונים לשתק את כל צירי התנועה בצפון ובדרום, אולי ככה יזכרו שאנחנו חלק ממדינת ישראל" מסרו ראשי הערים.

ח"כ פלוסקוב (כולנו): אני בקשר ישיר עם יו"ר ועדת הכספים משה גפני, אשר הודיע לי כי מיד עם נחיתתו של רוה"מ בארץ, הוא מתכוון ליזום איתו פגישה ולהציג בפניו הצעות לפיתרון, עוד לפני אישור התקציב. הביטחון הכלכלי-חברתי לא פחות חשוב מביטחון מדיני. אני קוראת לראש הממשלה, להביא את המתווה לאישור. אל תנטוש את הפריפריה של ישראל מאחור.

עדי אלדר. ראש עיריית כרמיאל: ״נאבקים על הטבות המס כי נמאס מהקומבינה הפוליטית הדוחקת שוב את הפריפריה הצידה. לא עוד! מחר ב-09.00 כולנו על כביש 85 בכניסה הראשית לכרמיאל״.

דב ליטבינוף,  ראש מועצה אזורית תמר – ים המלח:  "על ברכי המתיישבים בפריפריה נבנית הארץ, הם אלו  המתמודדים עם אתגרים רבים מידי יום.  מצער מאד שיש מי שעדיין אינו רואה את החשיבות הטמונה בהתיישבות זו. מחר נהיה כולנו מאוחדים ונאבק לטובת התושבים והיישובים מצפון ודרום. זה הזמן של הממשלה להפסיק עם המשחקים הפוליטיים הקטנוניים ולהיצמד למתווה הטבות המס המגיע לנו בזכות ולא בחסד".

אילן שוחט, ראש עיריית צפת: "ההפגנה הנוכחית היא רק יריית הפתיחה. ראש הממשלה חייב לקחת החלטה אמיצה וצודקת. לתקן עוול של שנים ולתת הזדמנות שווה לתושבי הנגב והגליל להתפתח ולפתח את איכות חייהם".

רפאל בן שטרית, ראש עיריית בית שאן: ביטול הטבות המס לעיר בית שאן היא מכת מוות לעיר.לפתחו של ראש הממשלה מונחת ההחלטה האם לנטוש את בית שאן  לאבדון או ברגע האמת  לקיים את הבטחותיו לחיזוק הפריפריה. העיר בית שאן תצא ותוביל  מאבק חריף חסר תקדים בהיקפו ובעוצמתו במידה והטבות המס יבוטלו.

הגנת תושבים בכרמיאל: צדק לפריפריה (צילום: אדריאן הרבשטיין)
הפגנת תושבים בכרמיאל: צדק לפריפריה (צילום: אדריאן הרבשטיין)

עו"ד ניסן בן חמו, ראש עיריית ערד: "ממשלת ישראל התקפלה בגלל הפגנה קטנה אחת. בגלל זה למעלה מ 750 אלף תושבים במאתיים רשויות מקומיות לא יקבלו הטבת מס שמגיעה להם על פי כל דין צדק. אנחנו לא מתכוונים לחזור הביתה בלי אישור מפת הטבות המס החדשה. מדובר בתיקון עוול היסטורי וחלוקה צודקת של משאבי המדינה

כזכור, זהו צעד נוסף במאבק המתמשך של יותר מ- 200 יישובים לטובת אישור מתווה המס בפריפריה. מפת הטבות המס גובשה בחודשים האחרונים בוועדת הכספים ובה נכללות כ-400 יישובים, לעומת 182 שנכללו עד היום. שר האוצר משה כחלון אשר נדרש לעניין, הסכים להגדיל את התקציב עבור הטבות המס, מ – 800 מיליון בשנה, ל – 1.3 מיליארד שקלים על מנת להסדיר קריטריונים שוויוניים ואחידים לכלל הרשויות.

אולם ברגע האחרון, שלוש רשויות, פתחו במחאה על כך שהן נפגעו במעט באחוזי ההטבה שלהם. אותן שלוש רשויות שגם פתחו בשביתה לחצו על ראש הממשלה שהחליט להקפיא את מתווה הטבות המס. "זו פשוט בריונות"  מסר אחד מראשי הערים. "פשוט קמו יום אחד שלושה ראשי ערים והחליטו להחזיר 200 יישובים בפריפריה 20 שנה אחורה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות