fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רפורמה של "זהות יהודית": יופחתו תשלומי ההורים במוסדות החינוך בחדרה

חברי סיעת "זהות יהודית". צילום פרטי
חברי סיעת "זהות יהודית". צילום פרטי

המחאה שפרצה ביישובים וערים אחרים הגיעה גם לחדרה. על רקע ההכנות לפתיחת שנת הלימודים, מתכננת סיעת "זהות יהודית" רפורמה בתשלומי הורים לבתי הספר ומוסדות החינוך בעיר. זאת בעקבות פניות רבות של הורים הנוגעות לתשלומים אשר לדבריהם חורגים מהתקנות.

ועדת החינוך של הכנסת מאשרת גביה מעבר לתשלומים השנתיים של ביטוח (49 שקלים), סל חינוך הנע בין 459-917 שקלים במערכת החינוך היסודית או 1,024 – 1,338 שקלים בחינוך העל יסודי. אלא שבנוסף לכך, גובים מוסדות החינוך את התל"נ (תשלומים נוספים), המכבידים את הנטל על ההורים. ארגון ההורים קרא לפני כשבועיים להורים לסרב להעביר את התשלומים למוסדות החינוך, מה שגרם לחיכוך עם משרד החינוך.

בחדרה טוענים הורים כי קיבלו לאחרונה דרישות מבתי ספר עבור תשלומים נוספים, זאת על אף שאינם מחוייבים לשלם אותם. "כיום, הנושא הזה פרוץ", אומר יו"ר ועדת הכספים מסיעת "זהות יהודית", גבריאל סרוסי. "בעקבות פניות ההורים, ערכנו דיון ראשוני ובכוונתו לקבוע מדיניות בוועדת הכספים מיד לאחר הבחירות  של 'מה מותר ומה אסור' למוסדות החינוך לגבות מההורים. כשבדקנו את הנושא לעומק הבנו שיש בעיה משום שחלק מבתי הספר באמת חורגים מהתקנות. לאחרונה קיבלנו מספר פניות של הורים שבתי הספר השתמשו בתעודה ככלי מיקוח: אם אין כסף, הם קבעו, אין תעודה. כמובן שזה אסור. נדאג לפקח שגם הגביה החריגה עבור שיעורי העשרה תהיה אפשרית רק אם השיעורים יתבצעו בסוף היום, כך שכל הורה בחדרה יוכל לסרב לכך".

חברי סיעת "זהות יהודית". צילום פרטי
חברי סיעת "זהות יהודית". צילום פרטי

"לא ייתכן שנשלם אלפי שקלים בשנה עבור טיולים, מסיבות סיום, שעות העשרה, דמי לימוד שהולכים ועולים", אמרה השבוע דבורה, תושבת גבעת אולגה. שתי אמהות נוספות, המתגוררות בשכונות יוספטל ופאר, השמיעו טענה דומה כשהוסיפו: "משרד החינוך מתפאר ב'חוק חינוך חינם', אבל ההורים נושאים בנטל התשלומים. אלפי שקלים בשנה מועברים לבתי הספר. אחרי שנים של שתיקה, הגיע הזמן שמישהו ירים את הכפפה ויטפל בנושא. חשוב מאוד שהנושא עלה לדיון בסיעה".

בעקבות הפניות הרבות והעניין הציבורי שטמון בתשלומי ההורים, שבים ומזכירים אנשי סיעת "זהות יהודית" כי יו"ר הסיעה, מלכיאל אלבז, ממשיך להיות קשוב לתושבים ומשרדו פתוח עבורם. "הורים מוזמנים להעביר לנו מידע אודות בעיות בהן נתקלו בתשלומים עבור חינוך ילדיהם", נמסר מהסיעה. למלכיאל אלבז ניתן לפנות בין היתר במייל: malkiel21@gmail.com.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות