fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ריבלין: "הגליל הוא הבטחה גדולה, ואהבה גדולה כמו ירושלים"

               "מעלות-תרשיחא היא התגלמותו של חזון ארצישראלי שצריך לשמש השראה לכולנו. מודל לשכנות טובה ודוגמה נהדרת לערים מעורבות נוספות - אל מול האיומים מולנו לא נשכח גם ברגעים אלה את רגעי אסונה של מעלות-תרשיחא והשנים הרבות שבהן אתם הייתם העורף הקשה והאיתן של מדינת ישראל"
קרדיט צילום: מארק ניימן/ לע"מ
קרדיט צילום: מארק ניימן/ לע"מ

לכבוד שנת השבעים יוצאת לשכת הנשיא מהמשכן בירושלים ובמהלך השנה תנדוד לערים מכל שבטי מדינת ישראל. היעד הראשון אליו נדדה לשכת הנשיא היום, (שלישי), לעיר מעלות-תרשיחא ולמשך יום שלם קיים הנשיא את פגישותיו בעיר.

במהלך שנת השבעים יעתיק נשיא המדינה פעילות לשכתו לשבע ערים נפרדות, בכל פעם ליום אחד וברוח "תקווה ישראלית", תכנית הדגל שמקדם הנשיא לחיזוק השותפות בין השבטים השונים בחברה הישראלית. מעלות-תרשיחא היא העיר הראשונה ממנה ניהל הנשיא את לשכתו – עיר משותפת לדתיים, חרדים וחילונים, ערבים ויהודים. העיר הראשונה בישראל שאיחדה יישוב יהודי ויישוב ערבי לכדי עיר אחת בה חיים כ-25 אלף תושבים.

בראשית היום נפגש נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, עם ראש העיר שלמה בוחבוט, ונציגים מהעיר ושמע על האתגרים וההצלחות. "תמיד אנחנו מארחים את הבאים למשכן הנשיא בירושלים, שהוא גם בית העם, היום באנו על מנת להביא את לשכת הנשיא לכאן, למעלות-תרשיחא," פתח הנשיא ואמר: "מההתרשמות שלי מעלות-תרשיחא זו עיר שבהחלט צריך לשיר לה, ולך ידידי ראש העיר, שיר המעלות. מעלות-תרשיחא קיבלה את פרס החינוך הארצי בשל השקעה בחינוך. יש בה אחוז עצום של זכאים לבגרות, 72%. אתם גם מובילים באחוזי הגיוס של הנוער שלכם לצה"ל. שמחתי לשמוע על הדרך בה אתם מקדמים שותפות אזרחית, מערבים את אזרחי העיר בכל פרט בקביעת המדיניות העירונית, ומייצרים לכל אזור ורובע בתוך העיר אירועים מיוחדים התואמים לאופי התושבים של אותו רובע."

"על כל מעלותיה של מעלות-תרשיחא, נוספה תכונת החברות, הידידות והשלום," הוסיף הנשיא: "מעלות הפכה ברבות הימים למעלות-תרשיחא, עיר למופת, שבה חיים יחד, בשכנות טובה ובשלום, ערבים ויהודים מכל הזרמים ומכל הגוונים. מעלות-תרשיחא היא התגלמותו של חזון ארצישראלי שצריך לשמש השראה לכולנו. מודל הקהילות השכנות והדמוקרטיה  הקיים במעלות-תרשיחא יכול לשמש דוגמה נהדרת לערים מעורבות נוספות. אל מול האיומים מולנו לא נשכח גם ברגעים אלה את רגעי אסונה של מעלות-תרשיחא ואת השנים הרבות שבהן אתם הייתם העורף הקשה והאיתן של מדינת ישראל".

בוחבוט וריבלין קרדיט צילום: מארק ניימן/ לע"מ
בוחבוט וריבלין קרדיט צילום: מארק ניימן/ לע"מ

ראש עיריית מעלות-תרשיחא ויו״ר אשכול גליל מערבי שלמה בוחבוט:  ״כבוד גדול לעיר מעלות-תרשיחא אשר נשיא המדינה, בחר בה כראשונה במסעו ברחבי ישראל, לרגל ציון 70 שנים למדינת ישראל. התרגשנו מדברי הנשיא כי מעלות-תרשיחא הינה דוגמא מעשית לחיים משותפים משגשגים, מודל ללמידה והתרשמותו מהעיר כצומחת והישגית בתחום המצוינות בחינוך. יש לנו נשיא מדינה מאחד, ודברי רב העיר, הכמרים והאימאם במפגש הוכיחו עד כמה הנשיא אהוד ומהווה דמות להערצה בקרב כלל אזרחי ישראל.״

בהמשך פגש הנשיא בלשכת ראש העיר בוחבוט, המשמש גם כיו"ר אשכול גליל מערבי, את חברי הפורום וראשי הרשויות המרכיבים אותו. האשכול הוא תאגיד עירוני אזורי שהוקם לצורך שיתוף פעולה בין רשויות מקומיות במגוון תחומי חיים. חברי הפורום בהם מופיד מרעי, ראש מועצת חורפיש ויו״ר הישובים הדרוזיים, יורם ישראלי, ראש מועצת מטה אשר וראש תחום איכות סביבה באשכול, סיון יחיאלי, ראש מועצת כפר ורדים, יו״ר פורום קו עימות וראש תחום פיתוח כלכלי באשכול, סיפרו לנשיא על המאפיינים של האשכול ועבודתם המשותפת.

הנשיא הביע תמיכה במודל האשכולות בעת ביקור הוועידה הראשונה של האשכולות האזוריים בבית הנשיא ב-2016 ואף הצביע עליו כאחד מארבעת מנועי השינוי אשר ימסדו ויקיימו תשתית חדשה של שותפות בין השבטים השונים בחברה הישראלית. בעקבות זאת, הוחלט על מינוי "מובילי תקווה ישראלית" באשכולות, שיקדמו פעולות לצמצום פערים, לכידות חברתית ושותפות בת קיימא.

סיור בסנמינה בוחבוט וריבלין קרדיט צילום: מארק ניימן/ לע"מ
סיור בסנמינה בוחבוט וריבלין קרדיט צילום: מארק ניימן/ לע"מ

"הגליל הוא הבטחה גדולה, ואהבה גדולה," אמר הנשיא לחברי האשכול: "כיום הגליל המערבי, כמו ירושלים, הוא הצצה לעתיד של כולנו. הוא מגוון ומורכב מכל השבטים שחיים בו זה עם זה, זה לצד זה, יהודים וערבים, חרדים וחילונים."

הנשיא התייחס לשיתופי הפעולה המתקיימים באזור ואמר: "כדי לייצר שיתופי פעולה, יש צורך לדבר בשפה מיוחדת – שפת השותפות. אתם דוברים אותה ומסוגלים ללמד אחרים להשתמש בה. שותפות טובה בין שכנים מתבססת על צורך משותף ועל מענה לצורך. האשכול האזורי מהווה תשתית שהוכיחה את עצמה".

לאחר מכן, ביקר הנשיא במפעל "Sanmina SCI" הממוקם באזור התעשייה של העיר ומתמחה בייצור, הרכבה ואינטגרציה של מכונות ומכלולים לשוק הרפואי והתעשייתי, את ביקורו ליוו שר הכלכלה אלי כהן, ונציגים ממשרד הכלכלה, התאחדות התעשיינים והרשות לחדשנות. לנשיא הוצג נושא המפכה התעשייתית הרביעית – הייצור המתקדם, והתכנית הלאומית לייצור מתקדם, בראשות משרד הכלכלה שמטרתה למנפו לטובת התעשייה הישראלית המסורתית, והמתקדמת. המהפכה התעשייתית הרביעית, המכונה IOT; internet of things, מגיעה לאחר מהפכות הקיטור, החשמל והרובוטיקה. המהפכה הרביעית מחברת את העולם הפיזי לדיגיטלי, ובאמצעותו את רצפת הייצור עם הספק והלקוח הסופי. להערכת המומחים הייצור המתקדם המתייחס לאוסף טכנולוגיות חדשניות המבשילות בימים אלו עתיד לשנות את עולם הייצור כפי שהוא היום.

 בהמשך היום ייפגש הנשיא עם אלוף פיקוד הצפון יואל סטריק ויקיים פגישת עבודה עם שר הכלכלה אלי כהן.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות