fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית מוצקין: יו"ר יד לבנים אינו מעוניין בהנצחה בדף פוליטי

יו"ר יד לבנים בקרית מוצקין מיכאל ויצמן מבקש מרוח חדשה במוצקין לא לפגוע במשפחות השכולות. אבישר: "האיש נתון ללחצים בתקופת בחירות"
ציקי אבישר. צילום: דורון גולן
ציקי אבישר. צילום: דורון גולן

בחודש הבא יצויין יום הזכרון לחללי מערכות ישראל ויו"ר יד לבנים בקרית מוצקין, מיכאל ויצמן, מבקש מתנועת רוח חדש במוצקין שלא לפגוע ברגשות המשפחות השכולות על ידי הצגת מצגת הנופלים בעמוד הפייסבוק של התנועה.

217 מבני העיר נפלו במערכות ישראל ומדי שנה נערך טכס מרכזי לזכרם ולאחר מכן נפגשות המשפחות השכולות בבית יד לבנים. ויצמן אמר השבוע כי משפחות שכולות פנו אליו בטענה שנפגעו, לאחר שביום הזכרון בשנה שעברה הוצגה בדף הפייסבוק של רוח חדשה במוצקין, שמתמודדת למועצת העיר, מצגת לזכרם של הנופלים.

ויצמן אמר כי על פי המסורת שמתקיימת כבר שנים, מוצגת המצגת בטקס הזכרון הרשמי ולאחר מכן הוא מוצגת שוב בפני המשפחות השכולות בבית יד לבנים. ויצמן סיפר כי מי שהכין את המצגת עבור העירייה היה צביקה (ציקי) אבישר, יו"ר רוח חדשה במוצקין, בעת שהיה עובד עירייה עבור העירייה.

ציקי אבישר. צילום: דורון גולן
ציקי אבישר. צילום: דורון גולן

"הוא (ציקי-ד"ג) הכין וערך את הקלטת", אמר ויצמן וביקש שהמצגת לא תופיע בעמוד הפייסבוק של התנועה, "זה לא מכובד ולא יאה. יש לי פחד שהוא ינצל את הזירה הרגישה הזו לצרכים אחרים. כולי תקווה שהוא לא יחזור על מה שהיה בשנה שעברה".
אבישר שלח תגובה ארוכה: "יום הזיכרון לחללי צה"ל הוא יום קדוש. הנצחתם היא משימת קודש ומעל לכל מחלוקת. לפני כחמש שנים, לאחר פטירתו של בן הקריה רב"ט ניר גבריאלי ז"ל, התבקש ארגון יד לבנים המקומי לשלם סכום דימיוני של כ-19 אלף שקלים לספקית עימה עבד, רק על מנת להוסיף את שמו ותמונתו של גבריאלי לסרטון ההנצחה שמוקרן בטקס יום הזיכרון ובאתר האינטרנט שהספקית תפעלה עבור הארגון. באותה העת, יושב ראש תנועת רוח חדשה במוצקין שעמד בראש אגף התקשוב וההסברה של העירייה, חיווה את דעתו שמדובר בגזל ובניצול ציני של כאב המשפחות השכולות. סניף יד לבנים המקומי אינו שייך לעירייה והוא גוף נתמך, לכן, אבישר התנדב מיוזמתו ובזמנו הפרטי לערוך מחדש את סרטון ההנצחה לחללי הקריה על מנת שגבריאלי ז"ל יונצח עוד באותה השנה. למלאכת הקריינות רתם את ידידו קריין רשות השידור המיתולוגית מנחם פרי – חינם אין כסף. בנוסף ועל מנת להפסיק סופית את ההתקשרות הכספית עם אותה הספקית, הקים אבישר בזמנו הפרטי עבור יד לבנים את אוסף התמונות והסיפורים האינטרנטי של כל חללי מוצקין. יושב ראש תנועת רוח חדשה במוצקין וחבריה מכבדים ומוקירים את ארגון יד לבנים והעומד בראשה וימשיכו לסייע לו ולארגון ככל שיידרש, כפי שעשו עד היום. עד לפניית העיתון אלינו, מעולם לא קיבלנו כל פניה מיושב ראש יד לבנים המקומי בנושא זה, אבל אנו מבינים לליבו נוכח העובדה שהוא חבר בסיעתו של חיים צורי ונתון ללחצים קשים בתקופה של קמפיין בחירות. לסיום, ראוי שגם חיים צורי הוותיק יפנים כי בשנת 2018 דפי פייסבוק ישראלים משתפים תמונות וסרטונים של גיבורינו שמסרו נפשם בשביל שנחיה כאן".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות