fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קיוסק בלתי חוקי פונה מעראמשה

הקיוסק שפונה מאדמות מדינה. צילום: רשות מקרקעי ישראל.
הקיוסק שפונה מאדמות מדינה. צילום: רשות מקרקעי ישראל.

פעילות אכיפה של מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל, באזור צומת עראמשה (בין מושב יערה לצומת שלומי) הסתיימה בפינוי עצמי של קיוסק שהוקם כפלישה לאדמות מדינה המיועדות לחקלאות ומשמשות כיום כשטח פתוח. הפולשים, זוג אחים המתגוררים במושב יערה, פלשו לאדמת מדינה, עליה הציבו קיוסק במטרה לגרוף ממון לכיסם על חשבון הקרקע הציבורית, בה השתמשו ללא היתר ובניגוד לחוק.

מסיגי הגבול החלו לפתח את העסק הבלתי חוקי שהקימו כשהם מציבים מסביב כיסאות ושולחנות. בסך הכל השתלטו הפולשים על אדמות מדינה בשטח של כ- 700 מ"ר.

מפקחי רשות מקרקעי ישראל, האמונים על השמירה על קרקעות המדינה, הבהירו לפולשים כי מדובר בעבירת הסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל וכי אם לא יפנו את הקרקע היא תפונה לפי החוק ויינקטו נגדם ההליכים הנדרשים לרבות הגשת תלונה למשטרה ותביעות כספיות להחזר דמי השימוש בקרקע ועלויות הפינוי הנגרמות לקופת המדינה. במקביל הוגשה נגדם תלונה במשטרה על הסגת גבול פלילית.

פונה מאדמות מדינה. צילום: רשות מקרקעי ישראל.
פונה מאדמות מדינה. צילום: רשות מקרקעי ישראל.

לאחר שהפולשים הבינו את נחישותם של המפקחים לפנות את הקרקע, הם החליטו לפנות את הקיוסק בעצמם ולהימנע מתביעות נוספות. הקראוון ממנו הופעל הקיוסק והריהוט שהוצב סביבו פונו על ידי הפולשים. מפקחי רמ"י החזירו את השטח למאגר הקרקעות הציבורי, והציבו במקום שילוט המתריע מפני פלישות חוזרות.

ערן ליבנה, מנהל מרחב שמירה צפון – חיפה ברשות מקרקעי ישראל, אומר: "קרקעות המדינה אינן הפקר והן רכוש הציבור כולו, בעלי עסקים המבקשים להשתמש בקרקעות המדינה צריכים לעשות זאת על פי חוק ותוך כדי תשלום דמי השימוש בקרקע לקופת המדינה. מפקחי רשות מקרקעי ישראל מסיירים ברחבי הארץ במטרה לאתר עבירות קרקע ומפעילים אמצעי ניטור נוספים ובסופו של דבר מצליחים לגלות כל פלישה לאדמות המדינה, מקטנה ועד גדולה. העדות הטובה ביותר ליעילות האכיפה היא המספר הרב של פולשים שמעדיפים לפנות את הקרקע בעצמם על מנת שלא להסתבך בתביעות".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות