fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קונינסקי: להגביל כהונת ראשי ערים ל-15 שנה

המועמד לראשות עיריית כרמיאל משה קונינסקי קורא לשאר המועמדים להכריז שבמידה וייבחרו, לא יכהנו יותר משלוש קדנציות
משה קונינסקי. צילום - אלכס הובר
משה קונינסקי. צילום - אלכס הובר
משה קונינסקי. צילום - אלכס הובר
משה קונינסקי. צילום – אלכס הובר

קונינסקי יצא השבוע בקריאה למתמודדים, שבמידה ויזכו בראשות העיר, יודיעו כבר במהלך קמפיין הבחירות, שבמידה וייבחרו, לא יכהנו מעבר לשלוש קדנציות

הבחירות המוניציפליות צפויות להתקיים בסוף חודש אוקטובר השנה, אך כבר עתה ניכרת פעילות של המועמדים לראשות עיריות ומועצות. קונינסקי ביקש כבר השבוע להתמקד במספר נושאים הנוגעים למועמדים עצמם ולכן יצא השבוע בקריאה למתמודדים, שיתחייבו כבר עכשיו שבמידה וינצחו וייבחרו יגישו דו"ח על מצב בריאותם, וכן דו"ח הצהרת הון שיוגש מדי שנתיים.

אחד הדברים החשובים שקונינסקי ביקש להדגיש, הוא הגבלת מספר הקדנציות בהן יכהן ראש הרשות, ובמקביל לדאוג לטפח את דור המנהיגות הבא.

"הנהגת העיר בראשותי תפעל מיום כניסתה לתפקיד גם לאתר, לטפח ולהכשיר את דור ההנהגה הבא של העיר, במטרה מוצהרת ליצור רציפות שלטונית מקצועית ואיכותית", אמר קונינסקי. "אני מציע שכחלק מתכנית זו הרואה גם את העתיד הרחוק ראש עיר נבחר יכהן עד שלוש קדנציות בלבד".

עוד אמר קונינסקי, כי תפקידו של ראש עיר משמעותי ביותר. "תפקידו של ראש העירייה הוא בבחינת שליחות ציבורית מהדרגה הראשונה, עובדה שהוא נבחר בבחירה ישירה, ומתוקף כך שואב כוחו ישירות מן הציבור. הגבלת כהונה לשלוש קדנציות, כלומר 15 שנה, תאפשר לראשי הרשויות הנבחרים לממש את חזונם ובהמשך תעודד התחדשות. אי הגבלת תקופת כהונתו של ראש עיר פוגעת בעיקר, ביעילות ובהתחדשות המערכת המוניציפלית. וכשאין דם חדש, כשאין חשיבה רעננה, כשהמערכת אינה מתחדשת, כל כיכר חדשה שנבנית הופכת להישג והמרחק בין הראש לשטח הולך ומתרחק".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות