fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קודקוד הדר, רות סוף: פינקי זוארץ הובא למנוחות

עומר, בנו של אל"מ במיל' פינקי זוארץ, ראש מועצת בנימיה- גבעת עדה שנפטר בטרם עת ספד לאביו: "השמש לא נדומה ברפיח, השמש ירדה על ויאטנם"
צילומים: הילה אייזינגר
צילומים: הילה אייזינגר

ראש מועצת בנימינה גבעת- עדה אל"מ (במיל') פינקי זוארץ הובא למנוחות היום (שלישי) אחר הצהריים בבית העלמין בבנימינה. אלפים הגיעו לחלוק לו כבוד אחרון ביניהם: שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, אנשי צבא, חברי כנסת אנשי ציבור, תושבי המושבה, בני משפחה וחברים.
זוארץ, בן 52, לקה בליבו במהלך טיול משפחתי בויאטנם.  רעייתו תמי וילדיו: עומר בן 21, עמית בן 18, אור בת 13, והלל בת 8 מתקשים להיפרד מאביהם. עומר  ספד לאביו; "אבא. אני הולך לדבר על מנהיגות, על עשייה, על אבא.

IMG-20170418-WA0056

"אבא עשית את הדברים אחרת והתמקדת במעשים, עשייה שקטה…דבקת במשימה, חתרת למגע, אש וניצחון, תמיד ניצחון. אתה עמוד האש לפני המחנה…המקצוע שלך הוא כל עולמך וכל עולמנו.

"אבא תראה, אני עכשיו פה מתחתיך כרגיל, עפר לרגלך, נר זיכרון, בצהריי היום. אבא על ההישגים שלך עוד ידברו הרבה..היכולת שלך לשבת בשקט, להקשיב ועדיין לתת לי תחושה שאתה מנהל איתי שיחה. תראה אבא, יקיר ליבי, קיבלתי במתנה 21 שעות אבא ובהן 13 שנים בזמן שאול. אבא שלי הוא חוזק, עוצמה וביטחון.

האלוף גלנט נפרד מחברו (צילום הילה אייזינגר)
האלוף גלנט נפרד מחברו (צילום הילה אייזינגר)

"כשאני נכנס הביתה, השעה 12 בלילה, חוזר מעוד יום בצבא, אבא ישן  על הספה….הידיעה שגם אחרי שאצא בבוקר לא משנה מתי או איך, הוא יענה לי ויבוא לקחת אותי. הדמעות זולגות אך הקרב כבר נגמר, השמש לא נדומה ברפיח, השמש ירדה על ויאטנם אתה בא למשכב היום, תנוח בשלום, עשית די. אבא עכשיו אני לוקח את המושכות, מצמיח את העץ. קודקוד הדר, רות סוף".

"אבא עיצב את הזהות שלי"

ביתו הלל בת שמונה נפרדה מאביה: "אבא שלי היה האבא הכי טוב שהיה לי וזכיתי בו ל-8 שנים. לא ראיתי אבא כזה טוב ואבא שמשקיע בי ואומר לי – אם את רוצה את יכולה".

"נטל גדול מאוד על הכתפיים"
עמית בנו: "אני הבן של פינקי, תמיד הייתי, זה נשמע סתמי כי כולכם כבר הבנתם זאת..אני גם הבן של תמי הרי, אז מדוע מרגישר לי יותר טבעי להגיד אני הבן של פינקי? הסיבה לכך שאבא עיצב את הזהות שלי.הוא משאיר לנו את הצוואה ומשאיר לנו נטל גדול מאוד על הכתפיים. אינני יודע איך אפשר להיות יותר טוב מאבא שלי..

בבת אחת השתנו החיים. עמית ואימו (צילום הילה אייזינגר
בבת אחת השתנו החיים. עמית ואימו (צילום הילה אייזינגר)

"זו הייתה הפעם האחרונה שבאתי להתייעץ איתו בבית, לפני הטיסה…התיישבתי על המיטה וסיפרתי לו על נושאים שטרדו אותי לקראת גיוסי…הוא חייך ואמר לי – פשוט, תהנה מהחיים.

"אבל אבא, אמרתי, לא אמרת כלום על מה ששאלתי, ביקשתי שיפסיק לשאול אותי שאלות ושיגיד לי מה הוא חושב. …לא קיבלתי תשובה, בהיתי בו והוא בהה בי, הוא חייך והוציא את הטלפון שלו….ושם את השיר "Father and son", "אבא ובן". הוא היה באמת מאושר, אדם שמגיע לרמה כזו גבוהה של אושר, ברור לו שהכל יהיה בסדר..רבים מכן יגידו שזקן הוא לא היה…

לא מאמינים. קברו של זוארץ (צילום: החלה אייזינגר)
לא מאמינים. קברו של זוארץ (צילום: הילה אייזינגר)

אבא איפה אתה עכשיו? למה אתה יוצא למסע בלעדי? הבית הפיזי הוא לא אותו בית כשאתה לא בו. אני לובש את החולצה שלך אבא, אני לובש את אותה חולצה אותה לבשת ביום האחרון בחייך. נלחמנו שליבך יפעם, אבל הפעם, הפעם אבא לא הצלחנו.

אני קורא שוב את שכתבתי אבא ואני מתוסכל, אבא אני כל כך מתוסכל …המילים והשפה מגבילים את האינסוף שהיית…אבל בעצם אני מבין שאין צורף שאמשיך ואספר על אינספור המקרים והפעולות שהעידו על גדולתך הראויה לסגידה…בכולם נגעת בדרך שרק אתה יודע לגעת, הם כולם יודעים מי אתה. זה חוסר צדק משווע שעכשיו כולם יגידו שהם יודעים מי היית.

"נלחמתי לביית אותך"

תמי, רעייתו: "אהוב ליבי, אב ילדי, חבר אמת ובעל יקר שלי. בדיוק בפסח הזה אנחנו חוגגים 29 שנים של ביחד, אתה האהוב הראשון שלי, מיד ידעתי שאתה הוא האיש….האהבה שלנו הייתה טוטאלית..קיבלת אותי בדיוק כמו שאני, מעטים זוכים בכזו אהבה ..ואני מודה על הזכות וידעתי כל יום להודות, כל יום ידעתי שזכיתי בעוד יום.

חיית על הקצה ללא פחד…אתה תעב חיים מיצית כל שניה, חיית חיים מלאים ושלמים…ברוך כשרונות ויכולות, כריזמטי, חכם על גבול הגאונות…לוחם,..אוהב אדם ומוביל דרך. חיית גם ביום וגם בלילה, הייתי מתעוררת בבוקר ורואה אותך עובד. נלחמתי לביית אותך והצלחתי חלקית, זה היה קשה כי אתה תופעה של אהבה…היה לך מפתח מאסטר ללב של אנשים שאותם פגשת. אתה המעיין של אהבה…כל מי ששתה ממימיך חזר בשקיקה לעוד לגימה.

תחושה שאתה מגיע לפנימיות של כל אחד ואחד, רואה את הטוב שבו, וזה היה נעים ומעצים. כל מפגש איתך היה נגיעה של אהבה…היית גאה כל כך במשפחה שלך, אבא אוהב ותומך, מוכן לתת הכל למען הילדים שלנו שהם בצלמך ובדמותך.

תנוח עכשיו, המשימה בוצעה על הצד הטוב ביותר, הכאב והמחיר שאנו משלמים כמשפחה הוא אדיר…זה מה שלימדת את כולנו, להיות אחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד. החזרנו אותך הביתה לבנימינה…קמת כל בוקר לעבוד..כל עץ בבית הקברות הזה אתה מכיר, זה היה חשוב לך שישמרו על הקיים…ידעת ליצור אחדות, יחסרו החיבוקים החזקים, החכמים והאוהבים, ההודעות ששלחת לי כל יום וכתבת – אני אוהב אותך, כל יום. אפשרת לי לעשות כל מה שאני רוצה…מקווה שאצליח להמשיך את הדרך שסימנת לנו כל כך בברור…אוהבת אותך אהבת נצח נצחים, מתפללת שתנוח באמת ובשלום….שלום אהוב, אני משחחרת אותך בכאב גדול בדרכך האחרונה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות