fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קדימה לאירופה

אחרי שעמד במשימה הראשונה והביא את מכבי חיפה לפלייאוף העליון, עם הצעירים שהצטיינו: גלזר, זנטי, בריק ובן דוד, מצפה לגיא לוזון משימה לא פחות קשה - להגיע לליגה האירופית. הכל אפשרי מבחינתו

ירוק עד / עמית פרוסנר

גיא לוזון עמד באתגר הראשון שלו במכבי חיפה. לוזון קיבל קבוצה במצב מנטלי בעייתי, ועם לא מעט פצועים, והצליח להוציא תשע נקודות מתוך שתיים עשרה אפשריות, שהבטיחו למכבי מקום בפליאוף העליון. האמת, העפלה ברגע האחרון לפליאוף העליון היא שמחת עניים, ולא ממש שמחה גדולה עבור מועדון גדול כמו מכבי חיפה. אפשר בהחלט להיות מרוצים בינתיים מלוזון, שבזמן קצר מאוד ייצב את ההגנה ומביא תוצאות, אבל מכבי חייבת להראות בפליאוף העליון הרבה יותר טוב, ולא פחות חשוב, חייבת להמשיך ולשחק כדי לנצח בכל משחק, כדי לעבור את בית"ר ירושלים, שמדורגת במקום הרביעי, עם שתי נקודות יותר. אין שום סיבה שמכבי לא תעבור אותה ותנסה להתקרב ככל האפשר למכבי פתח תקווה שבמקום השלישי. למיקום יש חשיבות גדולה לגבי אירופה, כשמכבי עוד יכולה להגיע לאירופה גם דרך המקום הרביעי, אם הקבוצה תסיים שם את העונה ומכבי תל אביב תזכה בגביע המדינה.

זנטי כבר יסדר

לוזון ומכבי עלו למשחק מול רעננה בידיעה שמכבי חייבת לנצח בשער אחד יותר משקרית שמונה תנצח את הפועל כפר סבא במשחק המקביל. מכבי עלתה למשחק הבית הזה אחרי כמעט ארבעה חודשים בלי ניצחון ביתי, מאז המשחק מול הפועל כפר סבא. ואם זה לא מספיק, בפעם השנייה העונה אחרי המשחק החוץ מול קרית שמונה, מכבי סבלה ממכת פציעות וללוזון לא היו אפילו 18 שחקנים לרשום בטופס המשחק. מארק ואליינטה עדיין פצוע, עומר דמארי וניקיטה רוקאביצה גם, אלירן עטר מוצהב, ומוחמד עוואד נעדר כבר כמעט חודש בגלל פציעה. למעשה ללוזון היה בסגל חלוץ טבעי אחד – פיטים אזמי, שגם הוא עדיין לא בכושר משחק מלא. אז אולי ללוזון לא היו יותר מדי ברירות בחלק הקדמי, אבל בקישור דווקא כן, והוא עשה מיני מהפך בהרכב ושלח להרכב את יניב בריק, במקום נטע לביא כקשר אחורי, ולפניו את אניס אלושי באמצע ימין, ורועי קהת באמצע שמאל. גילי ורמוט ועמית זנטי השלימו יחד עם אזמי את ההרכב של מכבי. קהת עלה במקום ואצק כדי לתת יותר מחץ ממרכז הקישור, אבל גם כדי לשלוח מסר לשחקנים שאף אחד לא חסין ולאף אחד אין מקום מובטח בהרכב.

amit 01
9 נקודות מ-12. גיא לוזון (צילום: אדריאן הרבשטיין)

ברעננה, חיים סילבס עלה עם שלושה בלמים, ושלח את שני המגנים שלו קדימה להתקפה. 20 הדקות הראשונות היו מאוד מבולבלות ובלי הרבה אירועים, עד שורמוט שלח כדור עומק לזנטי, אמבולה פשוט נפל על השחקן הצעיר של מכבי ברחבה, ולשופט מנשה משיח לא נותרה ברירה אלא לשרוק לפנדל, שאותו ורמוט הפך ל-0:1. מכאן רעננה יצאה קדימה והגיעה לכמה מצבים, כולל אחד בו עמרי גלזר יצא כמו שוער גדול וזינק לרגליים של אמבולה ומנע שער בטוח לרעננה. מכבי הסתפקה בעיקר בלהתגונן, ושלחה את זנטי באגף ימין לצאת קדימה, אבל עד לתוספת הזמן של המחצית הראשונה מכבי לא ממש הגיעה לשום מצב מסוכן. בכלל, למכבי יש בעיה בחלק הקדמי, בטח בהרכבים שרק ורמוט משחק, ללא עטר ודמארי. קהת יצא קדימה לא מעט ועשה תנועה נכונה לשטח, ואף אחד לא מסר לו נכון לעומק. זנטי היה טוב מאוד וסחט גם את הפנדל השני, ממש על סף השריקה למחצית, אבל גם הוא עדיין לוקה בקבלת ההחלטות בשליש האחרון. כמובן שהוא עדיין צעיר ואם ימשיך לשחק גם בהמשך, כמו ששיחק מול רעננה, יכול מאוד להיות שמכבי הרוויחה שחקן לכמה עונות קדימה.

גלזר מציל

אחרי ההפסד מול אשדוד לוזון החליט ללכת בחזרה עם גלזר, והשוער הצעיר לא אכזב. הוא היה מצוין מול בית"ר ירושלים בטדי, ושוב היה נהדר גם מול רעננה. זה לא רק שתי ההצלות הגדולות והמיקום המצוין שלו, שמאפשר לו להגיע בקלות לחצאי מצבים, אלא ההרגשה שיש על מי לסמוך בשער, למרות גילו הצעיר. בכלל, אחת התכונות החשובות ביותר לשוער היא חוסר זיכרון. שוער חייב לעלות לשחק בלי לזכור את הטעויות מהמשחקים הקודמים, ואת זה גלזר עושה מצוין. הוא שמר שוב על שער נקי. גם הצעירים האחרים עשו עבודה טובה מאוד: זנטי הצטיין באגף, בריק שיחק טוב מאוד בעמדת הקשר האחורי, וגם שי בן דוד, ששמר על המקום שלו בהגנה באגף שמאל, שיחק טוב מאוד. לוזון פגע כאן בכל השינויים שלו, ולמען האמת גם קצת מזל אף פעם לא הזיק לאף אחד. מכבי ניצחה בסיום 0:2, ואפילו לא נאלצה לחכות לרגע האחרון, מכיוון שכפר סבא ניצחה את קרית שמונה. עכשיו למכבי מחכים עשרה משחקים מול הקבוצות הטובות של הליגה, ויהיה מעניין לראות איך לוזון יתמודד בהמשך. במחזור הקרוב תצא מכבי למשחק חוץ קשה מאוד מול הפועל באר שבע, בתקווה סוף סוף להשיג העונה שלושה נצחונות ליגה רצופים.

כמה טוב שחזרת. גרגורי וארגאס (צילום: אדריאן הרבשטיין)
כמה טוב שחזרת. גרגורי וארגאס (צילום: אדריאן הרבשטיין)

מכבי סל מתקדמת

את הסיבוב הראשון סיימה קבוצת הכדורסל של מכבי חיפה עם מאזן גרוע של ארבעה נצחונות ושבעה הפסדים. לקראת הסיבוב השני גרגורי וארגאס חזר, ובסיבוב השני זו כבר הייתה שוב הקבוצה שלו. וארגאס לקח את מכבי לסיבוב שני הרבה יותר טוב של שבעה נצחונות וארבעה הפסדים, ואחרי הניצחון מול אילת ביום ראשון 72:81 מכבי כבר במקום השישי כשהיא מובילה על הפועל תל אביב בהפרש פנימי, ולא פחות חשוב, הקבוצה נמצאת במורל גבוה ובידיעה שהיא יכולה לנצח את כל הקבוצות ביום נתון. מול אילת אורלנדו מנדז לא שיחק בגלל פציעה ועוז בלייזר לא ממש הגיע ושיחק רע מאוד? אין  שום בעיה. אל וארגאס, שקלע 23 נקודות, הצטרף עמית שמחון עם 21, פינקני ממשיך לעשות רק מה שהוא יודע, עם 11 נקודות והמון עבודה מתחת לסל, והפעם האקס פאקטור היה ג'ון די בארתולומיאו, עם שורה סטטיסטית נדירה של 12 נקודות, שישה ריבאונדים, שבע חטיפות ושבעה אסיסטים. למכבי עדיין יש מקום לשחקן זר נוסף, ואם ג'ף רוזן יביא וגם יפגע בשחקן שיגיע – מכבי תוכל לרוץ רחוק מאוד גם העונה, גם אחרי הפתיחה הגרועה של העונה. בשבוע הבא תארח מכבי את קרית גת, שניצחה בפעם הקודמת שהגיעה לרוממה, בתקווה שהפעם התוצאה תהיה אחרת.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות