fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קבלן עליות

רותם ברזילי, כדורסלן השנה של 'הד הקריות' מצהיר: "העלייה עם מוצקין לליגה הלאומית הייתה הכי מתוקה שהייתה לי". ואת זה אומר שחקן שהפך למומחה בתחום, אחרי שחגג שלוש עליות בארבע השנים האחרונות. בעונה הקרובה מקווה ברזילי לחגוג עוד עלייה עם הפועל עכו. פרט לתארי אליפות ברזילי שואף לעשות עוד תואר - דוקטורט
קלעי בחסד עליון. ברזילי (צילום: איציק גולדשטיין)

כדורסל / אופיר לוי

הרבה דברים טובים קרו לרותם ברזילי בשנים האחרונות. הוא התחתן עם שיר, לפני חצי שנה נולדה בתם עמנואל, הוא זכה בשלושה תארי אליפות בארבע שנים, עם שלוש קבוצות שונות. הוא הוביל את הקבוצה, שבה גדל – מכבי קרית מוצקין, לליגה הלאומית, ונבחר לאחרונה על ידי 'עיתון 'הד הקריות' לכדורסלן העונה. בנוסף הוא מתקדם ומצליח בעבודתו כיועץ השקעות בבנק לאומי.

ברזילי (31, 1.85) מתגורר בקרית מוצקין. הוא התחיל את הקריירה במכבי קרית מוצקין בגיל 9, אצל ציקי ענבר, אחד מגדולי השחקנים בארץ בכל הזמנים. הוא שיחק וכיכב גם בנבחרת בית ספר אורט קרית מוצקין. משחק בתפקיד גארד, קלעי בחסד עליון, שחקן אינטיליגנטי, נכס לכל קבוצה ולכל מאמן.

קלעי בחסד עליון. ברזילי (צילום: איציק גולדשטיין)
קלעי בחסד עליון. ברזילי (צילום: איציק גולדשטיין)

את הקריירה בבוגרים החל באליצור קרית אתא, אחרי שהצטרף למועדון בגיל נוער. בהמשך שיחק במכבי קרית ביאליק, הפועל יוקנעם/מגידו, אליצור רמלה, הפועל עפולה, מכבי רעננה, מכבי הוד השרון, הפועל חיפה וכאמור בעונה האחרונה סגר מעגל וחזר לקבוצת נעוריו – מכבי קרית מוצקין. בתום עונה הרואית, שבה הצטיין בעיקר במאני טיים – סדרות הפלייאוף, חגג ברזילי עם קבוצתו זכייה באליפות ועלייה לליגה הלאומית. עם זאת הוא החליט לא להמשיך במוצקין, למרות שרצה מאוד, כפי שההנהלה והמאמן רצו מאוד שימשיך, בגלל קשיים במקום עבודתו. הוא חתם בהפועל עכו ומקווה לעשות עלייה רביעית בחמש שנים.

ברכות לכדורסלן השנה של הד הקריות, מה זה עשה לך?
"מחמיא לי מאוד, שמח שאנשים פה מפרגנים ושמחים בהצלחתי".

הייתה לך ולקבוצתך – מכבי מוצקין עונה נפלאה. איך אתה מסכם את העונה?
"העלייה הכי מתוקה שהייתה לי. עונה ארוכה ומאתגרת, ככל שהיה קשה ככה היה מתוק בסוף, אין דברים כאלה. הייתה לנו כימיה מדהימה בקבוצה בין כל השחקנים, גם בתקופות היותר קשות. אני זוכר שיצאנו ביחד לשתות כל החברים, כשהיינו בתקופה לא טובה, זה גיבש אותנו ואיחד אותנו מחדש. כמו שאומרים את הכסף סופרים במדרגות, האמנו שנעלה כל העונה והיה סוף שמח".

פרגון ענק ליוסי שוורץ

לא הייתם יציבים במהלך העונה, עשיתם סיבוב ראשון ענק, גם בתוצאות וגם ביכולת, אחר כך סיבוב שני הרבה פחות טוב, אבל במאני טיים – משחקי הפלייאוף, חזרתם בגדול. איך אתה מסביר את הנדנדה?

"קודם כל, פרגון ענק ליוסי (שוורץ, מאמן הקבוצה א.ל) שידע להביא אותנו לפיק בחודש מאי. זו הייתה עונה ארוכה וידענו שהסיבוב השני יהיה יותר קשה מהראשון ונכנסו לרצף משחקים, כולל גביע האיגוד. זו הייתה מערבולת לא פשוטה  שידענו לצאת ממנה. ההנהלה נתנה גיבוי ושקט והם נתנו לנו את כל הכלים להאמין, זה עשה את ההבדל לטעמי, ראיתי כבר הנהלות אחרות שבמצבים האלה ידעו לייצר פאניקות".

"התפרצו תחושות מטורפות בסוף, אנשים עד עכשיו בהיי". רותם והחברים אחרי הסל של שגב (צילום: עצמי)
"התפרצו תחושות מטורפות בסוף, אנשים עד עכשיו בהיי". רותם והחברים אחרי הסל של שגב (צילום: עצמי)

סדרת גמר הפלייאוף נגד אליצור נתניה הייתה מרתקת, מותחת מאוד ומוזרה, כי כל משחקי הסדרה הסתיימו בניצחונות חוץ. יש הסבר לתופעה הזו?
"ידענו שזה ילך להכרעות של השניות האחרונות, ככה זה בפלייאוף, אווירה שונה. ידענו עד הסוף, ועובדה שזה נגמר בסל בבאזר, פעולה קטנה שתשנה את המשחק. מלבד זה יש פה שחקנים עם ניסיון רב וזה תרם הרבה במאני טיים".

הסל של ליאור שגב לא יישכח

אתה בטח זוכר את סל הניצחון המטורף של ליאור שגב במשחק האחרון, מה דעתך על הסל הזה?
"זה סל שלא יישכח, נראה לי שליאור בעצמו עדיין באופוריה. זה סל שסיכם עונה שלמה שהוכיחה שהיינו צריכים וראויים לקחת את זה. באותם רגעים התפרצו תחושות מטורפות בסוף, אנשים עד עכשיו בהיי".

אליצור נתניה הייתה קבוצה חזקה יותר, קבוצה עם תקציב גדול יותר ובכל זאת ניצחתם אותם בסדרה. מה סוד ההצלחה שלכם?
"ידענו לבוא בשיא הכושר בחודש במאי, כמו שהם באו נגדנו בשיא הכושר בחודש פברואר. השקט שההנהלה נתנה לנו, ביחד עם הניסיון האדיר שהיה בסגל, ומעל הכל ווינריות, כל אחד בסגל ווינר".

גרוסמן-פינטו: צמד חמד

אתה כל הזמן מדבר על ההנהלה, כולה שני אנשים שמנהלים את הקבוצה – משה גרוסמן וקובי פינטו, איך שני אנשים עושים עבודה של ארבע-חמישה לפחות בקבוצות אחרות, ומצליחים?
"צמד חמד כמו שאומרים, חיבור אדיר קיים ביניהם, הם משלימים אחד את השני. אני בטוח שהם הולכים להצעיד את מוצקין לדברים יפים בשנים הקרובות".

לא מפסיק לפרגן להנהלה. מימין: פינטו, גרוסמן וברזילי (צילום: עצמי)
לא מפסיק לפרגן להנהלה. מימין: פינטו, גרוסמן וברזילי (צילום: עצמי)

הפכת להיות קבלן עליות, עונה קודם עשית עלייה עם הפועל חיפה לליגה הלאומית ולפני שלוש עונות עם רעננה.
"כן מסתבר, עלייה עם רעננה, הפועל חיפה ומוצקין בארבע השנים האחרונות. אם זה משתמע שאני קבלן עליות אני אשמח להמשיך לגרוס צלחות אליפות, גם השנה עם עכו נדבר חזק, לא פחות מהעונה האחרונה".

הייתי מעוניין להמשיך במוצקין

עשית לעצמך מנהג קבוע, לעלות ליגה עם קבוצה ולעזוב אותה. למה אתה לא ממשיך במוצקין?
"האמת שאני עובד כיועץ השקעות וזה לא מסתדר עם שעות האימונים שמתנגשים. הייתי מעוניין להמשיך במוצקין, זו קבוצה שגדלתי בה מגיל 9. אני זוכר שהייתי נכנס לאולם בגושן, עולה לקהל ודופק על הפחים, ראיתי חלום – לשחק באולם גושן. אם הייתי חושב חמש שנים אחורה שאין לי קריירה לקדם אז הייתי נשאר במוצקין. גם היום, עם עכו זה יותר מסתדר לי מבחינת הזמנים, כי יש פחות אימון בשבוע והשעות הן אחרות, המשחקים מתקיימים בימי ראשון ואני לא עובד, באותו יום, אז יותר מסתדר לי".

היה לך מו"מ ארוך עם הנהלת מוצקין, שלא הצליח, הסתיים בכעסים?
"לא מה פתאום, אנחנו חברים ואבוא לעודד ויאמר לזכותם שהם ניסו ללכת לקראתי, אבל זה לא הסתדר".

סגרת בעכו והצטרפת אל חבריך ממוצקין, שסגרו שם לפניך: עידו קוז'יקרו ובר חג'בי, זה אומר שפחות מאליפות ייחשב לכישלון?
"כן. חוץ מעידו ובר, שכבודם במקומם מונח, יש עוד שחקנים מהפועל עכו ששחקתי איתם בעבר, המאמן אבי נניקשווילי ואחיו אילן נניקשווילי, רז מנשה וג'ונתן בייז. עליתי איתם ליגה עם הפועל חיפה לפני שנתיים, כמובן שיש ציפיות".

כדורסלן השנה של 'הד הקריות' (צילום: דורון גולן)
כדורסלן השנה של 'הד הקריות' (צילום: דורון גולן)

"אני חושב להמשיך לדוקטורט"

יש להניח שאחרי שתפרוש לא תמשיך לעסוק בכדורסל, זה נכון?
"כן. הכיוון הוא האהבה החדשה שלי – שוק ההון, אני מאוד שמח לעסוק בזה. חוץ מזה אני חושב להמשיך לדוקטורט, יש מחשבה".

מה דעתך על עומרי כספי?
"וואו, הוא חי את החלום ומגיע לו, כי הוא עובד קשה. זה אדיר לחשוב שהוא הולך להיות אלוף עולם. זו עונה ארוכה והוא מתאים למרקם של הקבוצה, הוא אנרגטי, אחד שקופץ מהספסל, יש לו יד טובה לשלוש, תפור עליו".

מצד שני קשה לבנות על דור העתיד הכדורסל שלנו במשבר?
"עד לפני שנתיים הייתי אומר כן, היום הייתי ממליץ לדור העתיד לא לברוח לאגודות אחרות, יש פה במוצקין פנים חדשות ושמים פה דגש על הצעירים, לא צריך למהר ולברוח, יש פה אנשים מקצוענים וטובים ויש קבוצה מעולה לבוגרים שתשחק בלאומית השנה, זה משנה את התמונה. באופן כללי בכדורסל בארץ יש אפשרות לקדם צעירים, הבעיה היא בשיטה והחוק הרוסי. כשעמדת המאמן תקבל יותר כבוד זה יצור רוח גבית ואז יהיה לו קל יותר לתת במה לצעירים".

איזו קבוצה אתה אוהד, בארץ, בעולם?
"אני לא מרבה לראות טלוויזיה, אני מעריך מאוד את מכבי חיפה, בגלל עופר רחימי ועוז בלייזר. עוז שחקן שחקן הילד הזה, עופר צנוע ומקצועי. בעולם אני אוהד את גולדן סטייט, אני עוקב אחריהם עוד לפני ימי התהילה, כיף לראות אותם משחקים, הצגה".

סטפן קארי ועידו קוז'יקרו

שחקן שאתה מעריך, בארץ בעולם?
"סטפן קארי מדהים, יש לו יכולות מדהימות והכל אצלו פעולות נקיות. בארץ עידו קוז'יקרו, הוא לא נגמר, כבוד לשחק לצידו".

מי גדול השחקנים בארץ בכל הזמנים?
"עודד קטש, מודל שלי מילדות. היה לו את הקלטת בדרך לאן בי אי, אם אתה זוכר יש שם משחק אחד על אחד מול עדי גורדון. הייתי הולך למגרש ומנסה לחקות אותו".

מי המאמן הכי גדול?
"דיוויד בלאט, ללא עוררין".

פרט לכדורסל, יש ענף ספורט אחר שאתה אוהב?
"טניס שולחן, אני משחק בשעות הפנאי שיש לי".

מה התחביב שלך?
"ריצה בים, אני אוהב מאוד לרוץ, עכשיו שיש לי ילדה קטנה אין הרבה תחביבים, זה התחביב הכי גדול".

מוצקין תגיע לפלייאוף העליון

לסיום, באיזה מקום לדעתך מוצקין תסיים את העונה הבאה ובאיזה מקום קבוצתך החדשה הפועל עכו תסיים?
"עכו, אני מאמין, תסיים במקום הראשון, למרות שיש עוד קבוצות חזקות. מוצקין, קשה לי להגיד בדיוק, היא תגיע לפליאוף העליון, מאמין למקום חמישי-שישי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות