fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קבינט הדיור אישר את תכנית חזית הים העירונית לנמל חיפה  

שר האוצר כחלון: "יישום התכנית יעמיד את חיפה בשורה אחת עם ערי חוף רבות בעולם כמו ברצלונה, סן פרנסיסקו, סלוניקי והמבורג"
שיקוע הרכבת יפתור את הבעיה. פרויקט חזית הים (עמי שנער אדריכלים/ עיריית חיפה)
שיקוע הרכבת יפתור את הבעיה. פרויקט חזית הים (עמי שנער אדריכלים/ עיריית חיפה)

קבינט הדיור בראשות שר האוצר, משה כחלון אישר היום (ב') את תוכנית חזית הים העירונית בחיפה. מטרתה העיקרית של התוכנית היא לחבר את העיר חיפה לים תוך פינוי חלק משטחי הנמל הקיימים. החיבור יתבצע באמצעות הקמת חזית ים עירונית תוססת ופתיחתה לציבור בחלקו המערבי של נמל חיפה. במסגרת התוכנית יתבצע שיקום של המבנים הקיימים (מחסני הנמל) בהם יתבצע שימוש לצורכי מסחר, בילוי, שטחי ציבור ותרבות.

שר האוצר, משה כחלון: "התוכנית היא צעד נוסף בדרך להפיכת חיפה לעוגן הכלכלי והמטרופולין הרשמי של הצפון. יישום תכנית חזית הים יהפוך את חיפה לעיר חוף ברמה בינלאומית וכחיפאי אני גאה לאשר אותה היום בממשלה. התוכנית תעמיד את חיפה בשורה אחת עם ערי חוף רבות בעולם כמו ברצלונה, סן פרנסיסקו, סלוניקי והמבורג, אשר התמודדו בהצלחה עם אתגר דומה של הפיכת נמל תעשייתי לשטח ציבורי חי ומשגשג".

שיקוע הרכבת יפתור את הבעיה. פרויקט חזית הים (עמי שנער אדריכלים/ עיריית חיפה)
פרויקט חזית הים (עמי שנער אדריכלים/ עיריית חיפה)

על פי התוכנית, שטחי הנמל הישנים יחודשו וייפתחו לכלל הציבור כך שהנמל יהפוך למוקד בילוי ונופש תוסס, המושך ציבור רחב ומעודד התחדשות עירונית. בתחום הנמל שימושים מעורבים בהם: מסחר, בילוי, תעסוקה ותיירות שירוכזו במוקדי פעילות בצירי ההליכה שלאורך קו החוף. פתיחת הנמל תתבצע בשלבים כך שרציפי הנמל המערבי עתידים להתפנות בהדרגה משימושי נמל, למעט נמל הנוסעים שימשיך לפעול.

התוכנית כוללת מתן עדיפות לשטחים פתוחים לציבור הרחב הכוללים טיילת חוף רחבה ורציפה, כיכרות ורחבות המתחברות למרקם העירוני הגובל- המושבה הגרמנית והעיר התחתית, לרבות המשך הטיילת מערבה עד התחברותה לשכונת בת גלים. כמו כן, תישמר הרציפות בין העיר לחזית הים העירונית באמצעות הוספת חיבורים להולכי רגל ורכב.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות