fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ציון 100 במדד השקיפות לעיריית קרית ביאליק

עיריית קרית ביאליק | צילום: דורון גולן
עיריית קרית ביאליק | צילום: דורון גולן

עיריית קרית ביאליק מובילה את הקריות במדד השקיפות לשנת 2017 לאחר שקיבלה דירוג של A+ (מצוין) וניקוד מושלם של מאה אחוז. קרית אתא במקום האחרון בקריות בדירוג C (כמעט טוב) עם ניקוד של 68 אחוז.

מדד השקיפות באתרים ברשויות המקומיות נערך על ידי עמותת שקיפות בינ"ל-ישראל ובו נמדדו כל 76 הערים בישראל על פי 57 קריטריונים שחולקו ל-14 אשכולות. מדד השקיפות ברשויות המקומיות פותח כדי לקדם את מידת השיקוף והבהירות של מידע ותהליכים פנים-ארגוניים עבור ציבור התושבים. בין שאר הנושאים שנבדקו היו ישיבות מועצה, תקציב עירוני, חוזים ומכרזים, תכנון ובנייה, ארנונה ועוד.

עמותת שקיפות בינ"ל-ישראל אשר בוחנת את מדד השקיפות נוסדה בשנת 1998 ע"י פרופ' דוב יזרעאלי וכיום עומדת בראשה נשיאת בית הדין לעבודה לשעבר השופטת (בדימוס) נילי ארד.  העמותה פועלת להגברת מודעות ציבורית לנושאי שקיפות ויושרה , עידוד ארגוני ממשל, רשויות וגופים עסקיים לאימוץ נורמות של שקיפות, יושרה ואחריות.

עיריית קרית ביאליק. (צילום: דורון גולן)
עיריית קרית ביאליק. צילום: דורון גולן

לאחר הניקוד המושלם של קרית ביאליק, שהשתפרה ב-14 אחוז לעומת השנה שעברה, הגיעה קרית מוצקין עם ציון A (טוב מאוד) וניקוד של 91 אחוז שמהווה שיפור של 34 אחוז לעומת השנה שעברה. קרית ים קיבלה גם היא ציון A וניקוד של 86 אחוז, שיפור דרמטי של 42 אחוז לעומת השנה הקודמת. את הרשויות המקומיות בקריות סוגרת קרית אתא עם ציון C (כמעט טוב) וניקוד של 68 אחוז אך עם שיפור של 19 אחוז לעומת השנה שעברה. עם זאת, מנתוני העמותה עולה כי לאורך השנים זוהתה בעיה בשקיפות בנושאים של איכות סביבה וסוגיות הנוגעות לכספים.

לאחר פרסום התוצאות מסר ראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי: "אני גאה כי קריית ביאליק נמצאת במקום הראשון במדינה במדד השקיפות. לא בכדי אנו זוכים באמון הציבור. תהליכי שיתוף הציבור במידע ובקבלת החלטות תורמים להעלאת אמון הציבור במערכת, לייעול תהליכים, מאפשרים לתושבים לבקר את המערכת ולהשפיע. אמשיך לפעול להנגשת המידע העדכני לציבור".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות