fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פורום קו עימות: "רק כשיפלו טילים בצפון, יפלו אסימונים בירושלים"

ישיבת פורום קו עימות הערב בעיריית מעלות (צילום: ענת מינסטר
ישיבת פורום קו עימות הערב בעיריית מעלות (צילום: ענת מינסטר)

פורום קו עימות קיים היום, (ראשון) ישיבה דחופה של ראשי רשויות הפורום לדיון בפערי התראה, פערי מיגון ופערים ביכולת להבטיח רציפות תפקודית במערכה צפונית.

הדיון התקיים לאחר ימים של מתיחות רבה בגבול. במהלך הדיון הוצגו פערים במיגון הערים.

ראשי הרשויות הביעו את מורת רוחם מטיפול הממשלה בנושא.

בישיבה נאמר על ידי יו"ר הפורום כי בשנתיים וחצי האחרונות התקיימו ארבע ישיבות של וועדת חוץ וביטחון בנושא, ישיבה בוועדת הפנים של הכנסת, ישיבה בוועדת לביקורת המדינה, שלוש פגישות עם שר הביטחון – הנוכחי והקודם, ועוד פגישות רבות עם קצינים ופקידים בכירים. בנוסף נכתבו מכתבים לראש הממשלה, שר הביטחון ושרים אחרים. כל אלו נותרו ללא מעש.

עוד נאמר בישיבת חירום כי בשנה האחרונה הקציבה הממשלה 150 מיליון שקלים לטובת סגירת פערים בצפון לעומת 1.3 מיליארד שקלים שהוקצו ליישובי הדרום. לטענת ראשי הרשויות רק כאשר יפלו טילים בצפון, יפלו אסימונים בירושלים.  הפערים לדברי הנוכחים קיימים בבית החולים זיו בצפת, בחדר המיון הקדמי בנהריה, במוסדות חינוך לאורך הגבול כולו, ביישובים של בני מיעוטים – ובעיקר, פערי מיגון קריטיים בישובים במרחק 0.4 ק"מ מהגבול.

ישיבת פורום קו עימות הערב בעיריית מעלות (צילום: ענת מינסטר
ישיבת פורום קו עימות הערב בעיריית מעלות (צילום: ענת מינסטר)

הרשויות המקומיות בצפון מופקדות בימי מלחמה על: חלוקת מים, חלוקת מזון, חלוקת תרופות כרוניות, והבטחת רציפות תפקודית במרחב. נושאים אחרים להם שותפות הרשויות הם פינוי תושבים, פריסת מרפאות אחודות, טיפול בבעלי צרכים רפואיים מיוחדים ועוד. כל זה במרחב בו זמן ההתראה הוא אפס שניות.

סיון יחיאלי, יו"ר פורום קו עימות: “אנחנו חייבים לגלות אחריות ולאחריות זו שתי פנים, האחת דורשת מאתנו הכנה מיטבית של היישובים. זוהי תביעה פנימית שלנו מעצמנו ומהתושבים שלנו. השנייה היא מול הממשלה אשר חייבת לבצע השקעות מידיות על מנת להבטיח את העמידה האיתנה של התושבים בשעת מבחן. עד כה ניסינו לקיים דיאלוג עם הממשלה, אולם ברור לכול שאין בממשלת ישראל את הנחישות לעשות את הדברים נכון. המדינה חייבת לספק פתרונות אמינים וישימים, כך משרדי הממשלה וכך מפיקוד העורף ורח”ל שאחראים לתכלל את הנושא. אנחנו מבקשים להגדיר בצורה מדויקת מה הם המענים הניתנים, מי אחראי לספקם, ומה הנושאים בהם לא ניתן לטפל בזמן חירום ויש להמתין לרגיעה. חוסן חברתי וקהילתי ברמה גבוהה יחד עם מוכנות הרשויות והתושבים, יכולים וצריכים להיות המענה ההולם לאיום הביטחוני מצפון. ראוי שמשרד ראש הממשלה יוביל את הנושא ושהדברים יעשו בהקדם האפשרי"

ראש עיריית מעלות תרשיחא שלמה בוחבוט:  "אנחנו נגיע לועדת חוץ וביטחון בכנסת ונדרוש פגישה עם ראש הממשלה ושר הביטחון. נדאג שיועבר תקציב באופן מיידי לטיפול בנושאים הדחופים ובטווח הארוך נדאג לתכנית סדורה למיגון העורף. זה אינו הזמן למאבקים, אנו נפעל ב׳אישית לוחצת׳״.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות