fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית קרית אתא ערכה מבצע למניעת התפרצות מחלת הכלבת

מבצע אכיפה נגד כלבת בקרית אתא. צילום: דוברות העירייה
מבצע אכיפה נגד כלבת בקרית אתא. צילום: דוברות העירייה

השיטור העירוני ומחלקת חזות העיר בעיריית קריית אתא קיימו השבוע מבצע אכיפה נרחב של חוק העזר העירוני לאחזקת כלבים, במטרה למגר את תופעת הכלבים המשוטטים בעיר ולוודא את חיסונם מפני כלבת במטרה למנוע את התפרצות המחלה בעיר.

בשנה האחרונה ישנו גידול משמעותי בהתפרצות מחלת הכלבת בצפון הארץ, בכלבים משוטטים וכלבים ביתיים הנדבקים בכלבת מחיות בר, זאת לאחר מספר שנים בהן מספר מקרי הכלבת בישראל נשמר קבוע יחסית. על פי חוק העזר העירוני בעלי הכלבים נדרשים להקפיד לחסנם נגד כלבת מדי שנה ולהקפיד לטייל עימם עם רצועה. שחרור כלבים באופן חופשי, עלול להביאם במגע עם בעלי חיים אחרים החולים בכלבת, ובכך להפיץ את הכלבת באמצעות הכלב הביתי ולסכן בני אדם ובעלי חיים נוספים.

מחלת הכלבת היא מחלה חשוכת מרפא ומרגע שהתפרצה בגופו של נשא המחלה, אדם או בעל חיים, התוצאה הסופית שלה היא מוות וודאי תוך ייסורים קשים.

מבצע אכיפה נגד כלבת בקרית אתא. צילום: דוברות העירייה
מבצע אכיפה נגד כלבת בקרית אתא. צילום: דוברות העירייה

המחלקה הווטרינרית של עיריית קרית אתא קוראת לכל בעלי הכלבים שטרם חיסנו את כלבם בחיסון השנתי נגד כלבת, כקבוע על פי חוק, להגיע ולחסן את כלבם בהקדם. בעל כלב אשר לא יחסן את כלבו או יסדיר רישיונו יהיה צפוי לקנס. במקרים בהם נלכד כלב משוטט, נדרש בעל הכלב לשלם גם עבור הובלת הכלב לתחנה הוטרינרית בקריית אתא ודמי אחסון במכלאה, עד לשחרורו על ידי בעליו.

יישובים המוקפים בשטחים פתוחים בהם נפוצות חיות בר, נמצאים בסיכון גבוה יותר לחשיפה למקרי כלבת ולכן במסגרת פעילות המחלקה  ייערך בהמשך גם מבצע חיסון הכולל פיזור פיתיונות לחיסונים כנגד כלבת, המיועדים לאוכלוסיית השועלים והתנים המצויים בשטחים הפתוחים. בנוסף, חל איסור מוחלט על האכלת חיות אלו ויש להקפיד על סגירת פחי האשפה שמהווים מוקד משיכה לבעלי חיים. במידה ונתקלים בפגר של שועל או תן, אין לגעת בו אלא לפנות למוקד העירוני.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות