fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית חדרה לא תשתף פעולה עם הות"ל בעניין שדה התעופה

ראש העיר צביקה גנדלמן הודיע ליו"ר הוועדה כי עיריית חדרה לא תשתתף בהליך לקידום פרויקט בנייה ושדה התעופה במזרח העיר
מחאת תושבי עמק חפר נגד שדה התעופה (צילום: עצמי)

חודשים ספורים לאחר שהודיע שר האוצר משה כחלון על החלטתו להקפיא את הקמת שדה תעופה אזרחי במזרח חדרה, חוזרת התוכנית לדיון מחודש. הדיון ייערך בפורום "שולחן עגול" בירושלים, ומלבד שדה התעופה יידונו בו גם בתכנית הותמ"ל (הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור) שעיקרה בניית אלפי יחידות דיור בסמוך לשדה התעופה.

שני הפרויקטים, המתוכננים כאמור להיבנות במזרח העיר, בסמוך לשכונת בית אליעזר הוותיקה, עוררו עניין רב מצד תושבים מחדרה וסביבתה. תושבים רבים בחדרה חוששים  מפגיעה במתאר העיר ובאיכות חייהם. תוכניות הבנייה מהוות סכנה של ממש לשטחים הפתוחים במזרח העיר, כמו ביצת זיתא שחלקים ממנה מוגדרים כשמורת טבע.

עיריית חדרה, שנציגים מטעמה הוזמנו להשתתף בדיון, שלחה ליו"ר הוועדה את התייחסותה לתכנית והודיעה כי אין בכוונתה לקחת חלק בהליך הקרוב. לפני כשנתיים, עם החלטת הוועדה הארצית על התמ"ל (תוכנית מועדפת לדיור), הביעה עיריית חדרה את התייחסותה לתכנית והעלתה את השפעתה השלילית על מצבה הכלכלי של העיר ואת אי התאמתה לתכנית המתאר ותכניות הפיתוח של העיר.

במכתב שנשלח מטעם ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן, לראש מטה הדיור ויו"ר הות"ל זאב בילסקי מצוין כי התייחסויות העירייה להשפעות השליליות של התכנית על העיר לא קיבלו מענה הולם וכי לא מתקיימים התנאים לקידומה. כמו כן, צוין כי לא סביר להמשיך ולהתקדם בתכנית הותמ"ל כל עוד לא הובהר נושא שדה התעופה ולא ירד מסדר היום כפי שהנחה שר האוצר כחלון, שכן לשתי התכניות השפעה הדדית זו על זו. לדברי גנדלמן, דרישותיה של העירייה לגבי שינויים והתאמות בתכנית נרמסו ברגל גסה ויש לפעול לשם מתן מענה ראוי בנוגע לכל הסוגיות שהועלו על ידה.

בסיכום המכתב הודיע ראש העיר גנדלמן על החלטת העירייה שלא לקחת חלק בדיון. "הנחיתי את גורמי המקצוע בעיריית חדרה, כמו גם הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, שלא להמשיך ולשתף פעולה עם קידום התכנית לעיל. כיוון שכך, אף הוריתי את הצוותים המקצועיים בעירייה ובוועדה המקומית שלא להגיע לדיון הקבוע ליום רביעי הקרוב".

במכתב נוסף, שנשלח ליו"ר הות"ל, עליו חתומים 14 ראשי רשויות וחברי מועצה מחדרה, פרדס חנה- כרכור, מנשה ואליכין, הביעו חברי מטה המאבק להקמת שדה התעופה התנגדות נחרצת למימוש התכנית במיקומה הנוכחי ודרשו לקיים את הנחיית שר האוצר כחלון להקפיא את התהליך.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות