fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עדי אלדר: אני רוצה להמשיך להיות ראש העיר

עדי אלדר

שנה חדשה היא תירוץ מצוין לראיין את ראש העירייה עדי אלדר, לשמוע על התוכניות שלו לעתיד וכמובן איך הוא רואה את עתידה של העיר כרמיאל.

בפרוש השנה ה-28 לכהונתו של אלדר בראשות עיריית כרמיאל מאוד עניין אותנו איך הוא מרגיש בתפקיד, האם התייחסותו לאחר כל השנים הללו היא כביום הראשון או שיש שחיקה בלתי נמנעת, והאם שנתו ה-30 בתפקיד תוביל אותו לעשות לביתו.

נתחיל דווקא באחת הבעיות המטרידות, האבק ברמת נבון.
"כל העיר סובלת מאבק, אנחנו בבנייה. זהו תוצר נלווה לפיתוח בכל מקום, לא רק בכרמיאל. אנחנו עושים צעדים להפחתה עד למינימום אפשרי, אולם לא ניתן למנוע לחלוטין. מתוך רצון להקל על תושבי העיר עשינו מספר פעולות: הרחקנו את העבודות מהבתים כ-200 מטרים עד לעונת הגשמים. הצבנו 22 מצלמות על כל שטח הבניה במטרה לעקוב אחר חריגות כמויות האבק העולות. מינינו מפקח מיוחד שכל תפקידו לעקוב מקרוב אחר העבודות. משרד השיכון התחייב למתיזים לאורך כל קו הבניה. אנחנו מטפלים בהבאת תחנת ניטור אוויר שתוצב בגבעת רם לצרכי מעקב. התחלנו ונמשיך בשטיפת הכבישים והמדרכות. כאשר יחלו עבודות הקידוח ליסודות לבתים נדאג שתהיה הרטבה בכפוף למותר. צריך לזכור שבכל מקום שבנו בעיר בעבר היה אבק. כל אחד בתורו".

קיימת תחושה של העדפה לתושבים החרדים. יש הרגשה שהעיר, שהייתה סמל לדו קיום חילוני-דתי, הולכת ומתחרדת.
"לא בחסות העירייה. העיר חופשית. במדינה דמוקרטית כל אחד יכול לבוא לגור היכן שהוא רוצה. אף אחד לא מגיע לעירייה לשאול למי מותר לו למכור בית ולמי לא. זה לא עניינה של הרשות המקומית. כל מי שנושא תעודת זהות כחולה רשאי לקנות כאן בית. תפקיד העירייה הוא לתת שירותים אחרי שמגיעים לעיר. אם אני לא אתן שירות לכל התושבים, אני חוטא לתפקידי".

ובכל זאת, יש ריבוי ישיבות לעומת העבר, ריבוי בניית בתי כנסת ומקוואות, זה אינו מסמל העדפה?
"יש לנו את הרב צבי מרגלית, הוא פתח ישיבה. היינו צריכים לתת לו מקום כי לפני כן הם פעלו בבתים פרטיים. גם היינו צריכים לדאוג למגורים לתלמידי הישיבה. את המלון הם שכרו מהחברה הכלכלית. אני לא רואה איפה הבעיה.

באשר למוסדות חינוך, הם מקבלים בדיוק לפי התקן, אין העדפה. לגבי בתי כנסת, דווקא יש פחות מדי. יש לחץ חזק מאוד, לא רק של חרדים אלא גם של תושבים דתיים ומסורתיים, שנבנה בתי כנסת נוספים. כך גם לגבי מקוואות. לדעתי בכל שכונה צריך שיהיה בית כנסת ומקווה.

"בנוגע להתחרדות, אני חושב בדיוק הפוך. אילו רציתי לעודד, לא הייתי דוחף ומאשר הקמת בית כנסת רפורמי בעיר. לפני כשבועיים נחנך בית הכנסת הרפורמי בשכונת מכוש".

בעוד שנתיים שוב יש בחירות. שתף אותנו בתוכניות שלך.
"אני רוצה להמשיך להיות ראש העיר. כל זמן שהתושבים רוצים אותי, אני אמשיך. את זכות התושבים על כך ניתן למדוד בבחירות".

אתה מתכוון להמשיך להתמודד יחד עם רינה גרינברג?
"בוודאי, אנחנו עובדים מצוין יחד כצמד. רינה היא אישה פוליטית כמו שאני איש פוליטי, אני רוצה להאמין שנמשיך לצעוד ביחד".

ומה באשר לשולה כהן?
"תשאלו אותה".

עדי אלדר
"כל זמן שהתושבים רוצים אותי, אני אמשיך". אלדר (צילום: אלכס הובר)

"צביעות פוליטית"

למרות שלא נשאל על כך, כאן בחר אלדר להתייחס לנושא הגיל (בבחירות הבאות יהיה בן 74): "היום בארה"ב מתמודדים על הנשיאות שני אנשים מבוגרים, קלינטון מתקרבת לגיל 70 וטראמפ בן 70. הגיל זה לא עונש. הגיל הינו מניעה ולא מחסום. אנחנו לא כמו האסקימוסים שזורקים את הזקנים כמאכל לדובים. אני דווקא מוצא יתרונות גדולים מאוד בגיל, יש לי ניסיון, אני יודע איך לנהל העיר. דווקא עכשיו, אם יגיע אדם צעיר וחדש, הוא יצטרך ללמוד את הכל מהתחלה".

האם ריבוי הקדנציות של ראשי ערים אינו הסיבה המרכזית לריבוי החקירות וכתבי האישום?
"אפשר לשאול גם על השלטון המרכזי, על הגבלת קדנציות. מי שמוביל את החוק להגבלת מספר הקדנציות לראשי רשויות נוהג בצביעות פוליטית. לא רק ראשי ערים יושבים וישבו בכלא, גם נשיא מדינה, ראש ממשלה, שר אוצר, חברי כנסת. אני בדעה חד משמעית שריבוי קדנציות מעיד על יציבות שלטונית, ערים בהן מתחלף ראש הרשות תכופות אינן מצליחות כמו אלו בהן ראש הרשות מכהן זמן ארוך".

לדברי אלדר, ראש הרשות הוא הגורם שהכי משפיע על חיי התושב ולכן במידה ותהיה תחלופה יהיה על מחליפו ללמוד את הנושאים וייקח זמן עד אשר יגיע להישגים אותם הוא מיישם כרגע אחרי שנים רבות. אלדר: "לקח 20 שנה להתחיל את הבנייה ברמת נבון ו-17 שנים להניע את הרכבת".

כאשר נשאל אלדר באשר לתוכניות לשנים הקרובות, הוא מבקש לפני כן לציין את אחד האירועים החשובים של השנה, הישג גדול עבור התושבים ועבורו באופן אישי לאחר עמל של שנים: הנחות במס לתושבי כרמיאל. "כל אחד מתושבי העיר העובד חש זאת היטב בתלוש השכר שלו. להצלחה זו קדמו מאבקים רבים, דיונים בבג"צ, הפגנות ועוד. זה בהחלט הישג ראוי".

והתוכניות לעתיד?
"קודם כל נממש את מה שהתחלנו. ראשונה הרכבת, שתגיע עוד 10 חודשים. בהמשך אנחנו נצא למכרז באשר לבניית בית החולים השיקומי האזורי הראשון בגליל. אני גם מקווה כי נצליח השנה להביא לידי ביצוע את בית הספר הטכני.

במקביל אנחנו ממשיכים לפתח את הבנייה בעיר, דבר הדורש מאיתנו במקביל לדאוג לפתוח מוסדות. בנוסף לבנייה ברמת נבון, אנחנו כבר נערכים, על פי התכנון, לבנייה הבאה בהר כמון, באזור המזרחי של העיר, שם עתידה לקום שכונה חדשה בת 8000 יחידות דיור. ברגע שיסתיימו התכנונים נקדם את ביצועה".

איחולים לשנה החדשה?
"שנה טובה לכל התושבים, תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה. הצלחה לכל אחד במה שהוא עושה, בריאות טובה, ולעיר שתמשיך להתפתח ולשגשג".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות