fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניה אומרת לא לחוק המרכולים

הפגנה בכיכר צילום מאיר ברדוגו
הפגנה בכיכר צילום מאיר ברדוגו

ביום שישי האחרון בשעות הערב, התקבצו בכיכר העצמאות כמאה איש בכוונה למחות על כך שעיריית נתניה אינה מאפשרת פעילות במתקנים הציבוריים שלה בשבת.

"לא מפקירים את הכיכר, מאבק על נתניה חופשית לכולם, פתיחת מועדוני נוער, מתנסים, היכלי התרבות והפלנתניה בשבת. נתניה אומרת לא לחוק המרכולים ולעיר רפאים בשבת". כך צויין בדף הפייסבוק של חילוניים בנתניה בהזמנה לציבור החילונים בנתניה להגיע להפגנת המחאה בכיכר העצמאות בסמוך למסכים.

הפגנה בכיכר צילום מאיר ברדוגו
הפגנה בכיכר צילום מאיר ברדוגו

"באנו מכל קצוות העיר לומר את דברנו, העיר היא של כולם, מבני הציבור הם של כולם, הכיכר היא של כולם. גם לציבור החילוני יש רגשות וצרכים ואנו קוראים להנהגת העיר לפעול לפתיחת העיר עבור ציבור זה. די לשקרים, די להבטחות די לפיילוטים אנו דורשים זאת עכשיו" אומרים המארגנים שנשאו שלטים עליהם היה כתוב: "נשמה תזמיני מונית ניסע לעיר אחרת" "מרים אל תורידי את המסך מעל העיר" "לא ניתן לכם להפוך את העיר לטבריה", אומרים לא לחוק המרכולים.

את דף הפייסבוק חילונים בנתניה פתחה אורנה אביקזר פעילה סביבתית וחברתית מוכרת בעיר. יחד איתה לרעיון היו חזי ויסוקי וויקטור בר שגם לו יש קבוצה בשם נתניה של כולם. "ההפגנה התארגנה תוך יממה בלבד וההצלחה היתה גדולה כשהגיעו אנשים עם אנרגיות טובות כל הכבוד לאורנה אביקזר וויקטור בר שהצליחו להרים יותר מחמישים איש תוך זמן קצר. נתראה באותו יום באותו מקום באותם שעות בשבוע הבא". כתב אלי בר בתגובה בפייסבוק.

אורנה אביקזר: "כשהבנו שחוק המרכולים יעבור ועירית נתניה אינה מתכוונת לעשות משהו לטובת הציבור שלה שלחנו מכתבים לכל חברי המועצה בבקשה לכנס ישיבת מועצה שלא מן המניין כדי שזו  תחוקק חוקי עזר שישאירו עסקים פתוחים בשבת. מלבד חבר מועצת העיר בוריס צירולניק אף חבר מועצה לא ענה לנו. הבנו שאנחנו לבד, שנטשו את הציבור החילוני בעיר ואסור לנו לשבת בשקט ולהמשיך לחפש מקומות בילוי ברעננה ובהרצליה. יש לנו חוף ים יפה, טיילות יפות וכיכר חדישה שהוקמה במליונים שהם כספים גם של חילונים ומגיע גם לנו להשאר בעיר ולבלות בה. כאשר עלה עניין חוק המרכולים זה בער לנו עוד יותר כשעולה החשש שיסגרו פיצוציות וחנויות נוחות בתחנות דלק ואנחנו נאלץ לנסוע לקנות חלב בטייבה".

זה קורה שנתיים אחרי שאותו ציבור דרש מחא והפגין לפתוח את הפלנטריום בשבת, זה קורה לאחר שנה של מאמצים לפתוח את המתנ"סים לפעילות תרבותית בשבת ובערב שבת, זה קורה לאחר כמה נסיונות להפיק ארועים "כשרים" שמשכו קהל עד אפס מקום. תושבי נתניה החילוניים המהוים מעל 70 אחוז מתושבי העיר רוצים מקומות בילוי פתוחים בשבת. תושבי העיר רוצים לבלות בה ולא לנסוע לערים בסביבה.

זה קורה לאחר שבחודש דצמבר סגרה העיריה ביחד עם המשטרה פיצוציה במרכז המסחרי באזורים לפעילות בשבת, אחרי שבשבת שעברה העיריה לא הסכימה להקרין על המסכים בכיכר בשבת בצהרים משחק כדורגל במסגרת הסופר קלאסיקו. זה קורה לאחר שאנשים רואים שרחובות העיר והכיכר ריקים בשישי שבת, שלתיירים אין מקום לבלות בנתניה בסביבת בתי המלון והחשש מחוק המרכולים.

מעירית נתניה נמסר בתגובה: "לאורך השנים שומרת העיר נתניה על סטטוס קוו, תוך שמירה על הרמוניה וכבוד הדדי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות