fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נשים מסביב לגלובוס: תערוכת צילומים חדשה בעמק חפר

תערוכה חדשה בשם "אישה בליבה" של הצלמת אלה וולדמן נפתחה במוצאי שבת  בגלריה art&about c ברחוב צבי הנחל 7 באזור התעשייה של עמק חפר. התערוכה תהיה פתוחה עד 18.1.19 ובשבת יהיה בה שיח גלריה החל מהשעה 11:00.

האוצר זיו קורן אמר בפתיחה כי בשש השנים האחרונות, במסע חוצה יבשות, אלה גיבשה פרוייקט ויצרה את 'אישה בליבה': "במקומות הנידחים ביותר, גוואטמלה, אוגנדה או מיאנמר, כשהמקום אינו משנה. שם תפקידה של האישה הוא לבצע את הנדרש ממנה".

אלה וולדמן בפתיחה עם ראש המועצה גלית שאול צילום טלי ורניה הסטור
אלה וולדמן בפתיחה עם ראש המועצה גלית שאול צילום טלי ורניה הסטור

וולדמן, ביוכימאית במקצועה, בוגרת הטכניון ומרכזת מחקרים קליניים במחלקה ההמטולוגית בבית החולים רמב"ם. היא התאהבה בצילום בעקבות מסע צילום אליו הצטרפה במקרה: "לפני שש שנים הצטרפתי בטעות למסע צילום לדרום אתיופיה. אז לא ידעתי לצלם, וכל חברי הקבוצה צילמו במקצועיות. חזרתי מתוסכלת. החלטתי שהמצלמה לא תשלוט בי אלא אני במצלמה והלכתי ללמוד צילום. ואז התאהבתי והתחלתי לנסוע וככל שנסעתי יותר רציתי עוד כשבכל פעם גיליתי עולם אחר, תרבות שונה, מנהגים שונים ואנשים שנראים אחרת".

התערוכה "אישה בליבה" כוללת שבעים צילומים שנבחרו מבין עשרות אלפי רגעים חד פעמיים בעשרים מדינות שונות בהן ביקרה בשש השנים האחרונות. "כאישה ואם לשלושה ילדים בחרתי להקדיש את התערוכה למהות הנשית אליה נחשפתי והפכה לנושא שהעסיק אותי במסעותיי. אני פוגשת תרבויות שונות, לומדת מנהגים חדשים, חווה צורות חיים לא מוכרות. אך מה שבעיקר מושך את תשומת ליבי הן הנשים. נתקלתי בנשים כובסות, עובדות בשדה, סוחבות אבנים כשתינוק קשור לגבן, מוכרות בשוק כשתינוק יונק משדן. כפות ידיהן מסגירות את העבודה הקשה, הקמטים מטשטשים את גילן האמיתי, רוך נוקשה ניבט מעיניהן. מגיל צעיר מלמדים ילדות את תפקיד האישה, התפקיד אשר יקנה לה את מקומה בחברה ויכין אותה לקראת העתיד. דרך הצילומים בתערוכה אני פותחת צוהר לעולמן של נשים מדהימות, אשר לעולם לא אפגוש שוב".

אשה כזאת היא נינה ילנובה, רווקה בת 45 ללא ילדים ומשפחה אותה פגשה וולדמן בקומה השמינית בבית נטוש שפעם שימש בית חולים סובייטי. "אישה קשת יום שהפכה את הבית שלה למן מקדש, שם היא מציירת. כל קיר, כל פינה מכוסים בציורים מעשה ידיה. מאיפה יש לך כסף לקנות צבעים? אני שואלת אותה. אין כסף, היא עונה, הצבעים הם שאריות שאני מוצאת. אלה צבעים שצובעים בהם קירות. מה את עושה עם הציורים שלך? כלום, היא עונה, זה שומר על השפיות שלי. תבטיחי שתתפללי לשלומי כשתחזרי לישראל, היא מבקשת. אני לא נוהגת להתפלל, אבל נינה במחשבותיי".

נינה צילום אלה וולדמן
נינה צילום אלה וולדמן

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות