fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נשות עמק חפר פתחו במחאה על אירוע שאורגן ליום האישה הבינלאומי

אסתר הרצוג צלום רותי ברמן
אסתר הרצוג צלום רותי ברמן

במכתב שהועבר השבוע לראש המועצה עמק חפר' רני אידן, וליועצת ראש המועצה למעמד האישה, ענת שבזי' מבקשות מספר נשים מוכרות בעמק חפר לבטל ארוע שארגנה המועצה בעבור נשים מנהיגות בעמק לכבוד יום האhה הבינלאומית.

בהזמנה לארוע שהגיע לידי בלינקר, מלבד מנחת קבוצות שתדבר על "המנהיגה הטמונה בכל אישה" שאר הפעילויות באירוע עוסקות בסטיילינג, איפור טיפים והדגמה, ניתוחים פלסטיים ובוטוקס ורפלקסולוגיה.

אסתר הרצוג צלום רותי ברמן
אסתר הרצוג צלום רותי ברמן

הנשים החתומות על המכתב: אסתר הרצוג, הדר פרנקו, מיכל זאבי, אלה גרא, אטי שינדלר, מיטל סולימני, דפנה פרנק, דפנה שפר, הרולד ומעיין בקיימנר, קוראות לנשות עמק חפר לא להגיע לארוע ואף למחות על קיומו באופן הזה.

"האירוע שתוזמן ליום האישה הבינלאומי עוסק באופן בוטה בעיצוב המראה של נשים, בלבושן ובגופן", הן אומרות, "תוכן האירוע מביך ומביש. הוא מבזה את המארגנים ואת מי שמוזמנות להשתתף בו ואינו עולה בקנה אחד עם ייעודו של יום האישה הבינלאומי. מטרותיו של יום זה הן למחות נגד אפליה, הדרה, אי שוויון ואלימות נגד נשים ולהציג את ההתקדמות וההישגים שהושגו בזכות פעילותן של נשים פמיניסטיות לקידום מעמדן של נערות ונשים. יום זה מיועד להעלות על נס נשים פורצות דרך, לספר על נשים מנהיגות, מוכשרות, חכמות ומעוררות השראה בכל התחומים, נשים שהן מודל לחיקוי לנערות, לנשים ולחברה כולה. אנו קוראות למנהיגות של יישובי עמק חפר להדיר את רגליהן מאירוע זה ולמחות נגדו ולמועצת עמק חפר לתכנן במקומו אירוע מכובד וראוי, כיאה ליום זה ולמעמדן, לעשייתן ולפועלן של הנשים המנהיגות בעמק חפר".

האם זה המצב של הנשים בארץ כיום?
פרופסור אסתר הרצוג: "מצד אחד יש הרגשה שקורה שינוי גדול ויותר מודעות כמו יותר נשים בתקשורת, יותר גברים מעורבים בגידול ילדים. כן יש הרבה מאד הישגים. אבל מצד שני בהסתכלות לעתיד אנחנו רואים ניצנים של נסיגה בעייתית כמו ילדות שמקבלות מסרים סקסטיים, עידוד הילדות והנערות ותכתיבים בחברה להיות ברביות, להתאפר ולעסוק יותר בנשיות מאשר בהישגים להיות אישה מוצלחת ושווה בין גברים. כאשר אני נשאלת על אפליה מתקנת לנשים ועל ניפוץ תקרת הזכוכית אני בעד כל מה שמקדם נשים לשיוויון בחברה ומצד שני לעודד גברים להיות יותר משתתפים ומכבדים נשים. התמונה עדיין מורכבת אנחנו רואים יותר גברים במשרות בכירות בהיי טק ובמשפט ובפוליטיקה וזאת כי עמדות הכח עדיין בידיים גברים כי התרבות במקומות העבודה היא גברית כוחנית".

הדר פרנקו צילום: רותי ברמן
הדר פרנקו צילום: רותי ברמן

ד"ר הדר פרנקו: "יש כאן התמקדות בזוטות שמרדדות נשים לכדי התמקדות במראה החיצוני שלהן תוך פיקוח ושליטה על גופן ובכך לתת את ידה להתמשכותה של מציאות מפלה ואי שוויונית".

ממועצת עמק חפר נמסר: "מדובר במפגש סגור לקבוצת נשים – מנהלות יישובים בעמק חפר. קבוצה זו משתתפת באופן קבוע במפגשים בהובלת המועצה העוסקים בהכשרה, העצמה ולמידת עמיתים. המפגש הנדון הינו פרי יוזמה של הפורום כולו. שתי נשים מתוכו, העוסקות בתחומי הטיפוח הנשי לצד ניהול היישוב, התנדבו להעניק מזמנן למען שאר המשתתפות. רובן המכריע של נשות הפורום שמחו על המפגש ואישרו הגעתן. אכן, הכותרת שניתנה בהזמנה מטעה ולא מדויקת. הכוונה הייתה ל'יום כיף' סגור ולא לאירוע הרשמי שמקיימת המועצה לכבוד יום  האישה הבינלאומי שיתקיים ב 8 במרץ".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות