fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"נשבית את פתיחת שנת הלימודים הבאה אם יהיה צורך"

ההורים מודאגים. ישיבה שנערכה אמש בבנימינה צילום עצמי
ההורים מודאגים. ישיבה שנערכה אמש בבנימינה צילום עצמי

קרוב למאה הורים לתלמידים הלומדים בבית הספר היסודי אמירים בבנימינה, התאספו ביום שני לפגישת חירום על רקע חוסר היציבות בהרכב הכיתות בבית הספר שמוביל מידי שנה לסגירת כיתות.

על פי תקני משרד החינוך, בכיתה אחת  יכולים ללמוד 34 תלמידים לכל היותר. לטענת ההורים, מספרי התלמידים בשכבה הם כאלה שהכיתות מפוצלות ומאוחדות בתדירות שלא מאפשרת מסגרת מסודרת של כיתה. פגישה נערכת עכשיו עם נציגי מחלקת החינוך ביישוב, וההורים מתכננים לפתוח את יום הלימודים מחר (רביעי) בהפגנה במשרדי המועצה.

ההורים מודאגים. ישיבה שנערכה אמש בבנימינה צילום עצמי
ההורים מודאגים. ישיבה שנערכה אמש בבנימינה צילום עצמי

שגיא וילנאי, יו"ר ועד ההורים של בית הספר אמירים ואב לשלושה ילדים בבית הספר, מתאר: "בית הספר שלנו נמצא תמיד על גבול פיצול הכיתות ועומדים תמיד על חודו של ילד. יש כ- 70 תלמידים בשכבה. כל פעם שמגיע ילד חדש מתחיל תהליך מהיר של הוספת כיתה, כולל השגת כוח האדם הדרוש, ובכל פעם שתלמיד ותיק עוזב, למשל נוסע לרילוקיישן עם משפחתו, מתרחש איחוד כיתות מהיר, כולל פיטורי מורים. כתוצאה מכך, משנה לשנה אין לנו מושג מה יהיה, מי המחנכת, מי התלמידים שירכיבו את הכיתה בשנה הבאה.

כך למשל, כיתה ד' שעולה לכיתה ה' פוצלה בשנה שעברה, השנה עזבו שני ילדים וכבר אמרו שאין תקן ושמצמצמים את השכבה לשתי כיתות. אנחנו מתריעים על זה לפחות שנתיים בכל פורום אפשרי. צריך לשנות את אזורי הרישום וההגדרות, כדי ליצור המשכיות ולייצב את המערכת. שתהיה כיתה מסודרת ומחנכת מסודרת. בית הספר שלנו נמצא בקצה המערבי של המושבה, ומקבל תקציבים נמוכים מאלה שמקבל בית ספר אשכולות, בהתאם לכך שבאשכולות הכיתות מפוצצות בתלמידים".

וילנאי מספר כי הובטח לנציגי ההורים בעבר שיהיו שלוש כיתות בכל שכבה. "אם לא נקבל את יישום ההבטחה, בשנה הבאה נשבית את פתיחת הלימודים".

שלומי סלמה, חבר מועצת בנימינה גבעת עדה ואב לתלמידים בבית ספר אמירים, אומר: "אפשר לפתור את הבעיה, ולשם כך דרושים דברים כמו יצירתיות, שינוע תלמידים מבית ספר לבית ספר, הפעלת לחץ על משרד החינוך. ראש מועצה צריך לפעול למען התושבים ולא לומר 'אין'. לכן התושבים זועמים. מחלקת חינוך וראש המועצה נסוגו מדברים שנאמרו להורים".

ביום שני השבוע, ימים ספורים לפני סוף שנת הלימודים, התקיימה בבנימינה אסיפה שהגיעו אליה כ-100 הורים לתלמידים הלומדים בבית הספר היסודי אמירים שבשכונת זרעוניה בבנימינה, על רקע חוסר היציבות בהרכב הכיתות בבית הספר. על פי תקני משרד החינוך, בכיתה אחת של בית ספר יסודי לא יכולים להיות יותר מ-34 תלמידים; בבית הספר, טוענים ההורים, מספרי התלמידים בשכבה הם כאלה שהכיתות מפוצלות ומאוחדות בתדירות שלא מאפשרת מסגרת מסודרת של כיתה. אחרי האסיפה תכננו ההורים לפתוח את יום הלימודים ביום רביעי השבוע בהפגנה במשרדי המועצה.

שגיא וילנאי, יו"ר ועד ההורים של בית הספר אמירים ואב ל-3 ילדים בבית הספר, הסביר את הבעיה בתחילת השבוע: "בית הספר שלנו נמצא תמיד על גבול פיצול הכיתות ועומדים תמיד על חודו של ילד. יש כ- 70 תלמידים בשכבה. כל פעם שמגיע ילד חדש מתחיל תהליך מהיר של הוספת כיתה, כולל השגת כוח האדם הדרוש, ובכל פעם שתלמיד ותיק עוזב, למשל נוסע לרילוקיישן עם משפחתו, מתרחש איחוד כיתות מהיר, כולל פיטורי מורים. כתוצאה מכך, משנה לשנה אין לנו מושג מה יהיה, מי המחנכת, מי התלמידים שירכיבו את הכיתה בשנה הבאה. למשל, כיתה ד' שעולה לכיתה ה' פוצלה בשנה שעברה, השנה עזבו שני ילדים וכבר אמרו שאין תקן ושמצמצמים את השכבה לשתי כיתות. אנחנו מתריעים על הנושא הזה לפחות שנתיים בכל פורום אפשרי. צריך לשנות את אזורי הרישום וההגדרות, כדי ליצור המשכיות ולייצב את המערכת. שתהיה כיתה מסודרת ומחנכת מסודרת. בית הספר שלנו נמצא בקצה המערבי של המושבה, ומקבל תקציבים נמוכים מאלה שמקבל בית ספר אשכולות, ובאשכולות הכיתות מפוצצות בתלמידים. לנציגי ההורים הובטח בעבר שיהיו 3 כיתות בכל שכבה. אם לא נקבל את יישום ההבטחה, בשנת הלימודים הבאה נשבית את פתיחת הלימודים".

שלומי סלמה, חבר מועצת בנימינה גבעת עדה ואב לתלמידים בבית ספר אמירים, אמר השבוע בנושא: "לפתרון הבעיה נדרשים יצירתיות, שינוע תלמידים מבית ספר לבית ספר, הפעלת לחץ על משרד החינוך. ראש מועצה צריך לפעול למען התושבים. מחלקת חינוך וראש המועצה נסוגו מדברים שנאמרו להורים".

אתמול התקיימה ישיבה בין נציגי ההורים לנציגי המועצה, ובישיבה הושג סטטוס קוו שהביא לכך שהוועד החליט על דחיית ההפגנה לפי שעה, אך המשך מעקב אחרי הפתרון לקראת שנת הלימודים הקרבה. שגיא וילנאי מתאר: "אחרי הישיבה עם המועצה סוכם שאנחנו מתרכזים בשימור הסטטוס קוו לשנה הבאה, כך שגם אם יעזבו תלמידים בודדים לא יצומצם מספר הכיתות, ובהקמת ועדה של קביעת אזורי רישום שתאזן את בתי הספר ותבטיח 3 כיתות בכל בית ספר באופן קבוע. ב-29.7 נקבעה פגישת מעקב על שימור הסטטוס קוו לשנה הבאה, וב-23.8 תהיה פגישה ראשונה של הוועדה שתקבע את אזורי הרישום כדי להבטיח שבשנים הבאות תהיה יציבות. לכן החלטנו שההפגנה שתוכננה ליום ד' בבוקר השבוע נדחתה, ואנחנו שומרים את הזכות להשבית את פתיחת שנת הלימודים הקרובה במידה והסטטוס קוו ישתנה".

ממועצת בנימינה גבעת עדה נמסר: "המועצה עובדת בשיתוף פעולה מלא עם הנהגת הורי בית הספר. התקיימה פגישה בין הנהגת ההורים בהשתתפות ראש המועצה, איתי ויסברג, מנהלת אגף חק"ר, מוניק וקנין, מחזיקת תיק החינוך, חברת המועצה ניבה בגין בן ארי, המפקח המחוזי, רמי בן גרא, ומנהלת אמירים, גלית גורן, לדון בסוגיות הבוערות לפתיחת שנת הלימודים הקרובה. בין היתר דנו באזורי הרישום, מס' הכיתות בשכבה ותקציב ביה"ס, בהחלטה משותפת כי בקרוב תקום ועדת היגוי לנושא אזורי הרישום בין כלל הנהגות ההורים של בתי הספר השונים ביישוב, על מנת למצוא פתרונות יצירתיים למקרים בהם מס' התלמידים גבוה בכיתה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות