fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ניסו אביטן: "הקהל זה פאקטור אצלנו"

ניסו אביטן (צילום: שלומי גבאי)

פתיחת עונה לא פשוטה עוברת על הפועל חדרה. זה התחיל בהודעת התפטרות מוזרה של המאמן מומו ניסטל, המשיך בחוסר אימונים והסתיים בהפסד להפועל נצרת עילית. דבר אחד שהיה אופטימי בימים האחרונים, הוא ההחתמה של המאמן ניסו אביטן.

אביטן, שמקבל הזדמנות ראשונה בקבוצה הבוגרת, אומנם עמד על הקווים במשחק ההפסד מול נצרת עילית אבל בעיקר עמד מהצד ולמד את קבוצתו החדשה.

מיד לאחר המשחק פנה המאמן לשחקניו: "היום רק הכרתי אותכם והפסדנו. משבוע הבא האחריות היא תהיה שלי".

המאמן החדש של חדרה, שעבד שעות נוספות בכדי להכיר את שחקניו, התפנה לראיון ראשון.

איך היה השבוע הראשון שלך בחדרה?
"בשלב זה אני בעיקר לומד את השחקנים ואת הקבוצה. קיבלו אותי יפה מאוד ואני מרוכז לחזק את הקבוצה ומתכונן למשחק הבא".

איזו קבוצה קיבלת?
"יש פה קבוצה טובה שלוקה בחוסר איזון למשל בחלק ההתקפי. השבוע היו לנו את קדוסי ואסי גומה פצועים ועלי חטיב מורחק. אני מקווה שנדע למצוא את הפתרונות המתאימים".

ניסו אביטן (צילום: שלומי גבאי)
ניסו אביטן (צילום: שלומי גבאי)

מה המטרה שהנהלה הציבה בפניך?
"ההנהלה הציבה את המטרה עוד בתחילת העונה וזה להישאר בליגה. אני בטוח שאם נעבוד קשה ובעזרת כולם, נדע להשיג את המטרה".

איך נוצר הקשר עם הפועל חדרה?
"ביום רביעי שעבר בשעות הצהריים פנה אלי היו"ר אורן גולן. לאחר מכן הוא שוחח עם ראשי באר שבע ולאחר שאלה נתנו אור ירוק, נפגשנו בשעות הערב המאוחרות וסיכמנו לצאת לדרך משותפת".

זאת ההזדמנות הראשונה שלך בקבוצת הבוגרים?
"מבחינה מקצועית יש לי הכשרה וכבר שנים יש לי תעודת פרו. נכון שאימנתי בשנים האחרונות בליגת העל לנוער אבל בתור שחקן עבר יש לי הרבה ניסיון בכדורגל ואני חי כדורגל 24 שעות. נכון שהניסיון חשוב אבל גם מאמנים גדולים התחילו בלי דקת ניסיון ונמצא את הדרך להשתלב".

הזכרת שאימנת במחלקת נוער וכעת בבוגרים. מה ההבדל לדעתך?
מבחינת מקצועית הכשרות יש לי תעודת פרו האמנתי בליגת העל לנוער יש לי הרבה ניסיון כדורגל חי כדורגל 24 שנים. ניסיון חשוב אבל גם מאמנים גדולים ממתחילים בלי דקת ניסיון כולנו נמצא את הדרך".

מה ההבדל לדעתך בין אימון קבוצת נוער לבוגרים?
"יש הבדלים בין השחקנים. שחקנים בוגרים מגוונים יותר ובעיקר גם בחיים הפרטיים וכל אחד עם הסטטוס משלו אבל מבחינה מקצועית זה אותו דבר".

אחת ההחלטות שלקחת זה לא למנות עוזר מאמן?
"נכון. החלטתי שבשלב זה אני מחפש לבנות את הקבוצה ואין צורך בעוזר מאמן במיוחד שהתחברתי למאמן כושר ומאמן שוערים. בעתיד יש סיכוי שאבחר עוזר מאמן לצידי".

אתה משחק עם מומו ניסטל בנבחרת ישראל לותיקים. מה אתה חושב על ההתפטרות שלו?
"אני לא הייתי שותף בכל מה שקרה ונכון שאני חבר שלו ומאוד מעריך אותו. אני יכול לספר כי השיחה השנייה אחרי אישתי לאחר החתימה הייתה למומו ניסטל. צר לי מה שקרה לו אבל אנחנו חברים ומומו מבין שאם זה לא הייתי אני זה היה מישהו אחר. הוא רוצה בהצלחתי ואני מאחל לו את כל ההצלחה בכל מקום שיבחר. אנחנו לא דיברנו ברמה המקצועית וקיבלתי את הסקירה מההנהלה והצוות שעבד איתו".

חדרה לא משחקת העונה בבית אלא בעפולה. מה אתה חושב על זה?
"בוודאי שזה לא טוב שאתה לא משחק בבית. הקהל זה פאקטור אצלנו ואם היינו משחקים בחדרה היו מגיעים יותר אוהדים. למרות זאת גם במשחק החוץ האחרון הגיעו לא מעט אוהדי שעשו רעש מיוחד ואני מקווה שהקהל הגדול ימשיך להגיע מדי שבוע".

מעתה החלטת שתאמן רק בוגרים?
"בכדורגל קשה לדעת מה יהיה מחר. אם היית אומר לי לפני שבוע שאאמן בוגרים בחדרה, הייתי צוחק עלייך אבל הדברים משתנים ואני שמח במקום בו אני נמצא ובטוח שכולם יעזרו לי להצליח".

איפה נראה אותך בחודש מאי?
"אני רואה את עצמי הרבה שנים בחדרה ולכן הרצון לחגוג עונה טובה בסוף העונה ולהמשיך ולהתקדם משנה לשנה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות