fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נחנך בטרם עת

יו"ר יד לבנים בנהריה סימה רוזנבאום, בחרה שלא להגיע לטקס. לטענתה מודרה מהכנות. "דווקא מתוך הכאב הזה סבג ממדר אותי"
גשר מיתרי עד. נהריה צילום פרטי
נהריה צילום פרטי

ימים ספורים לפני יום הזכרון לחללי מערכות ישראל הזדרז ראש עיריית נהריה ז'קי סבג וחנך את גשר המיתרים בצומת ראשי בנהריה על אף שאינו מוכן לשימוש ונדרשות עבודות רבות שיערכו כחודשיים עד לפתיחתו.  יותר מארבע שנים עברו מאז שיצא מכרז להקמתו ולמרות שהשטח נמצא בשיאו של עבודה שלא נראית לקראת סיום, סבג החליט שזה הזמן לטקס בגשר שעלותו נאמדת ב- 30 מיליון שקלים.

גשר המיתרים השבוע צילום: רותם כבסה
גשר המיתרים השבוע צילום: רותם כבסה
הכניסה לגשר מיתרי עד. צילום פרטי
הכניסה לגשר מיתרי עד. צילום פרטי

לפני שנה פורסם בצפון-1 כי סבג  מתזמן את פתיחת הגשר בסמוך למועד הבחירות ולכן הסברה שהגשר יהיה מוכן לפי לוח הזמנים הזה, אך סבג הכחיש.

כבר לפני שנתיים  במהלך ימי הזיכרון עלה על סדר היום שאת  שמו של הגשר יקדישו למען בני נהריה שנפלו בקרבות ויקרא: 'גשר הבנים', רק שמאז עברו הרבה מים בנהר שמתחת. דברים אלו גם אמרו בטקס יום הזכרון בגל-עד בשכונת אוסישקין בשנת 2016.

גשר מיתרי עד. נהריה צילום פרטי
גשר מיתרי עד. נהריה צילום פרטי

למרות התכנון, הגשר לא נקרא "הבנים", כפי ההצעה הראשונית וגם לא גשר המיתרים כפי שממשיכים לכנותו גם בעמוד הפייסבוק העירוני. אגב, אפילו בהזמנה לאירוע לא נכתב שמו והוצג כגשר המיתרים בלבד. שמו של הגשר נחשף במעמד הטקס: גשר 'מיתרי עד' ושורה מתחת נכתב: לזכרם של בניה ובנותיה של נהריה שנפלו במערכות ישראל.

את הטקס הנחה אבשלום קור, נכחו משפחות שכולות, רב העיר ישעיהו מייטליס,  שר התחבורה ישראל כץ, פעילים ומקורבים פוליטיים.

 יו"ר בית יד לבנים סימה רוזנבאום המכהנת בתפקידה משנת 2003, הוזמנה לטקס כאם שכולה ולא מתוקף תפקידה ולכן בחרה להדיר רגליה מהטקס כיוון לא ניתנה לה הזכות לשאת דברים בשם המשפחות השכולות בהם היא מטפלת מידי יום.  גם חברי האופוזיציה בנהריה לא הוזמנו לטקס הממלכתי.

ז'קי סבג (צילום: עיריית נהריה)
החליט לפני שנתיים על שם הגשר. ז'קי סבג (צילום: עיריית נהריה)

פניות רבות הגיעו  בבוקר שאחרי הטקס והעלו האם השקט של השכול הופר בזמן מערכת בחירות כיוון שחתנה של רוזנבאום, רונן מרלי, מועמד לראשות עיריית נהריה.

יצוין כי גם לא נערכה כל ישיבת מועצה על בחירת השם לגשר, חברי מועצה לא עודכנו,  ועדת שמות עירוניים שתפקידה לבחור שמות למקומות ציבורים היא ועדת רשות בלבד ברשויות מקומיות והיא לא התכנסה. ועדה זו קיימת בנהריה ועומד בה: סבג, מ"מ וסגן ראש העיר דימה אפשטיין, סגניתו  בתואר אורנה שטרקמן, סגן ראש העיר חיים רואש וחבר המועצה עופר אלקיים.

מטפלת במשך שנים במשפחות. סימה רוזנבאום צילום עצמי
מטפלת במשך שנים במשפחות. סימה רוזנבאום צילום עצמי

 גורמים שמעורבים בתכנון אמרו כי היה מן ראוי שיביאו לידיעה בישיבת מועצת העיר את שמו של הגשר והמסרים לגביו. כמו כן שניתן היה לשתף ולהתייעץ עם משפחות שכולות ועם יד לבנים בעניין.

בניית גשר המיתרים הופקדה על חברת רולידר ועל פי לוחות הזמנים שקבעה עיריית נהריה הקמתו הייתה צפויה להתחיל בשנת 2014 , אך רק בשנה האחרונה החלו עבודות התשתית באינטנסיביות.

 גשר המיתרים מקשר בין שני צידי כביש 4 לטובת הולכי רגל ובמיוחד לטובת המעוניינים לחצות את הכביש אל ומתחנת הרכבת  ויחבר את בין הרכבת לקניון ארנה.

רוזנבאום מסרה בתגובה: "בחרתי שלא להגיע לטקס זאת בגין שראש העיר, מר ז'קי סבג לא מצא לנכון לשתף אותי בהכנות, מידר אותי ואף מנע ממני לשאת דברים בתוקף תפקידי שהרי מדובר בשם שנתן בכבוד. קריאת הגשר לזכרם של חללי נהריה, מהווה ביטוי מכובד והוקרה לנופלים ובני משפחות השכולות ואני מטפלת יום- יום במשפחות השכולות והוא לא מצא לנכון לשתף אותי, ודווקא מתוך הכאב הזה הוא ממדר אותי. אני מטפלת במאות משפחות ואני אשה חזקה, איש לא ישבור את רוחי. צריך לעשות הפרדה בין שכול ופוליטיקה".

 מעיריית נהריה נמסר: "כפי שהתחייב ראש העירייה לפני שנה בטקס יום הזיכרון העירוני, גשר המיתרים של נהריה הוקדש לזכר כל בני נהריה ובנותיה שנפלו במערכות ישראל ובפעולות האיבה ונקרא "גשר מיתרי עד". אמנם השלמת עבודות הקמת הגשר ייארכו עוד מספר שבועות, אך כפי שהובהר בטקס, עיריית נהריה וראש העירייה מצאו לנכון לקבוע את מועד הטקס בסמיכות ליום הזיכרון הממלכתי. הטקס היה מכובד ומרגש, וכל בני המשפחות השכולות מנהריה הוזמנו להשתתף בו, כולל יו"ר ארגון יד לבנים בנהריה, גב' סימה רוזנבאום. במידה שגב' רוזבנאום היתה מבקשת לשאת דברים בטקס, העירייה היתה נענית בחיוב לבקשתה. המשפחות השכולות יוצגו בטקס על ידי האב השכול מר רפי חורש, אשר ציין בהתרגשות בדבריו כי נאומו מהווה סגירת מעגל. חורש סיפר שבנו, רס"ן אלעד חי חורש ז"ל, ביקש מספר ימים לפני פטירתו לפגוש את אבשלום קור, מנחה הטקס, וזה נענה לבקשתו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות