fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: קרב על הקול הדתי

טיפול בצעירים. עופר אלקיים (צילום: יח"צ)
גודל באיחוד. עופר אלקיים (צילום: יח"צ)

השיח על סדר היום  בנהריה הוא איחוד בין מועמדים ואילו בקרב הסיעות הדתיות בנהריה יש קרב על קולות הדתיים.  30 אחוז מתושבי נהריה הם דתיים ו- 60 אחוז נחשבים מסורתיים. יש ארבע סיעות דתיות בנהריה שמתחרות על לב הקהל. בחוגים מסוימים אומרים כי הדתיים הם אלו שיקבעו מי היה ראש העירייה הבא.

אחוז החסימה בבחירות 2018 בנהריה יהיה גבוה ויעמוד על מינימום 1450 קולות. הנתון המדאיג, מעורר הרבה חששות, האם חברי המועצה הנוכחים ייכנסו למועצת העיר או שמע יסיימו את הקריירה הפוליטית?.

בנהריה מתמודדים ארבע סיעות דתיות: ש"ס בראשות  סגן ראש העיר חיים רואש, סיעת אור לתורה בראשות חבר מועצת העיר עופר אלקיים, שחקן חדש-שן בזירה הוא  מרדכי וקנין שמתמודד מטעם הבית היהודי. וקנין פרש לגמלאות מתפקידו כיו"ר המועצה הדתית בנהריה אחרי 29 שנים.  מועמד נוסף הוא רמי בוכריס מסיעת יחד בראשות חבר הכנסת לשעבר אלי ישי. שלוש סיעות מכוונות לקהל החרדי ואחת של וקנין לציונות הדתית. בחודשים האחרונים נעשו ניסיונות לחבר ביניהם לסיעה אחת, שלא עלו בתוהו. אותו גורם אמר: "אם הם מתאחדים, הם יקבלו חמישה מנדטים לפחות".

איחוד זה צו השעה

אלקיים, 53, אבא לשמונה ילדים ששניים מהם ביחידות קרביות וסבא לארבעה נכדים. הוא מ"מ יו"ר הועדה לתכנון ובנייה ומנהל תרבות תורנית. אלקיים מכהן שלוש קדנציות כחבר מועצה ויתמודד לקדנציה רביעית.  במקום השני ברשימתו המתווך יצחק בן ארי  ובמקום השלישי עו"ד אבי אילוק.

"אני נציג  מפלגת דגל התורה של  יו"ר ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן.  אני מתעסק בהרבה ביורוקרטיות סביב השעון במצוקות של התושבים, תיאום מבנים, ועדות השמה וועדות חריגים. זה לא רק לציבור הדתי, אני רואה את עצמי בשליחות ללא הפרדה, אין דתיים או חילונים. יש לי 14 אחים חילונים ואני גר בשכונה חילונית.  חייבים איש קשר לגשר בין הוועדות לראש העירייה והמוסדות.  המטרה שלנו היא לשמור על המסורת. במשך השנים עשיתי תפנית ומהפכה לתושבי בהריה כי לא היה פנאי, תרבות, חוף ים נפרד או בריכה נפרדת ולא חוגים, עשינו הרבה דברים טובים יחד עם ראש העירייה ז'קי סבג. יש המון נשים חילוניות שמגיעות לחוגים כי המחירים שווים לכל כיס, וזה נותן מענה לתושבי השכונות שלא התייחסו אליהם עד כה.  מבחינתי  צו השעה שכולנו להתאחד ולגשר על הפערים. הצעתי לחיים רואש להתאחד, ולעשות רוטציה, אך הוא לא מוכן לוותר על המקום הראשון והסגנות. כל הרבנים וחברים ובכירים בש"ס  היו שותפים שהמטרה היא אחדות, אך לא הגענו להסכמות. הרב אבוחצירה אמר שאם נתאחד הוא צופה  לנו שישה מנדטים,  גם מרדכי וקנין לא הסכים".

טיפול בצעירים. עופר אלקיים (צילום: יח"צ)
דוגל באיחוד. עופר אלקיים (צילום: יח"צ)

ש"ס:  נהריה לא תהיה בית שמש

חיים רואש, סגן ראש העירייה בארבע שנים האחרונות חווה על בשרו הסכם רוטציה כשבשנת 2008 בהסכם קואליציוני נאלץ לחלוק את הסגנות עם חבר סיעתו משה קורקוס.  לכן  טוען כי רוטציה היא לא הפיתרון  הנכון והאידיאלי בחיבור לאחדות והיא יוצרת מתחים גדולים. עוד אומר רואש כי לסיעת ש"ס שני מנדטים ולכן היא זו שצריכה להוביל רשימה משותפת. לאחרונה חל פיוס בין רואש לאלקיים שלא דיברו שנים ארוכות. רואש, לא שולל הידברות עם אלקיים כי  לדבריו הציבור רוצה את האחדות.

רואש, 51, נשוי ואבא לשני ילדים מתגורר בשכונת אוסישקין בנהריה יתמודד למועצת העיר מטעם סיעת ש"ס. במקום השני יישאר חבר מועצת העיר דורון משה.

"בקדנציה הבאה נמשיך לעזור לאנשים בעשייה רוחנית וגשמית. איחוד והצלה זו גולת הכותרת שלנו ולצידה אנו משקמים משפחות ומייצבים אותם ולא גורמים הם להיות מסכנים", מסביר רואש, "בשנים האחרונות משפחות ממעמד הביניים קרסו  כלכלית ולא רק בשכונות בעיר, והצלחנו לייצב ולחזק אותם.  אנחנו מאמינים כי בנהריה צריך לשמור על הסטטוס קוו והיא לא מתחרדת ולא תהיה בית שמש. כולנו בנהריה באנו מאותו בית, כולנו בעלי תשובה וגם אני לא גדלתי במאה שערים.  אני משקיע את כל מרצי בפיתוח איחוד והצלה זה מפעל חיי שמתפתח ויש מעל מאות מתנדבים ורכשנו קטנועים מצילי חיים וזה זכות עבורי.  לפני שנתיים פתחנו גם בית ספר יסודי "בנות אסתר", ל-60 בנות בשכונת ממשלתי. אני מרגיש שליח של כל הציבור. לא מדובר בכסף, אנחנו צריכים לעשות השתדלות איך אנו מסייעים לאוכלוסיה שלא תהיה נזקקת".

דגש על עשייה. חיים רואש (צילום: יח"צ)
דגש על עשייה. חיים רואש (צילום: יח"צ)

נפעל להקמת תיכון דתי

אחד הנושאים הרגישים של הציונות הדתית, כיצד נהריה, המונה 70 אלף תושבים אין בית ספר על יסודי דתי לאומי והתלמידים נאלצים לצאת ללמוד ברשת אמית קנדי בעכו. מי שכן מעוניין ללמוד בעיר עובר לישיבת אביר יעקב.  וקנין  כיהן 29 שנים כיו"ר המועצה הדתית בנהריה ופרש לגמלאות. לדבריו נקרא על ידי רבי דוד אבוחצירה להמשיך ולשרת את הציבור.  בעברו כיהן וקנין לתקופה קצרה כחבר מועצה בשנת 1989 כשנבחר סבג לראשונה. מספר שתיים  ברשימתו תהיה חברת מועצת העיר הנוכחית דבורה כהן, במקום השלישי יוצב: גיל קלמפרט.

וקנין: "החלטתי להמשיך לשרת את הציבור דרך הפוליטיקה לפי מצבו ורוחו והסטטוס קוו יישמר, אין שום כוונה להפריד את האחווה. גם כשהתבקשתי להפריד בטקסים בין גברים ונשים בבית העלמין לא הסכמתי כי כולם אמורום לקהל שירות שווה.

"בבית היהודי בנהריה לא לא היה מועמד שרצה להוביל את הסיעה ולכן אני התנדבתי, דאגתי לאיחוד השורות בתוך הסיעה. אני מאמין שאם כולם היו מתחברים  היה טוב, אבל השאיפות של כל אחד שונות ויש הבדלים בין החרדים לציונות הדתית.  אנחנו מתכוונים לטפל  קדנציה  הבאה באולפנת הראל ואולי  נשקול להפריט אותה מרשת עמל. במבנה האולפנה יש בעיות במבנים ותקנים שלא מולאו.  יש גם דרישה  מהציבור לחינוך על יסודי דתי. אנו נעשה סקר ואם תהיה היתכנות נילחם על פתיחת בית ספר בעיר".

מהמועצה הדתית למועצת העיר. וקנין, צילום: דורון גולן
מהמועצה הדתית למועצת העיר. וקנין, צילום: דורון גולן

 

רמי בוכריס (צילום יח"צ)
בוכריס (צילום יח"צ)

תעסוקה וחינוך

בוכריס בן 51, אבא לשמונה ילדים וסבא לשלושה נכדים, התמודד בשנת 2008 ברשימת עוצמה לנהריה. במקצועו: עו"ד, חשבונאי ויועץ מס מוסמך. "סיעת יחד חרטה על דגלה ניכיון כפיים ואהבה לזולת ללא הבחנה בין דת גזע ימין. אני לא רואה את סיעת יחד כסקטוריאלית דתית ולכן אני מחויב לעשות כל מאץ לשרת את כלל הציבור בנהריה . כנבחר ציבור אתן דגש לחינוך ותעסוקה לצעירים והכוונה אינדיבידואלית למקורות תעסוקה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות