fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מעלות-תרשיחא: "הבעתי את דעתי ונושלתי מכל הוועדות"

סכסוך במועצת העיר. חבר המועצה עו"ד יוסף ברדא הסתכסך עם ראש העירייה שלמה בוחבוט ועבר לשורות האופוזיציה
עו"ד יוסף ברדא (צילום: עצמי)
עו"ד יוסף ברדא (צילום: עצמי)

בישיבת התקציב שהתקיימה השבוע במועצת מעלות~תרשיחא, כונה בפני כל הנוכחים, חבר המועצה עו"ד יוסף ברדא, על ידי ראש העירייה שלמה בוחבוט, "בוגד שגנב את המנדט". עו"ד ברדא, מקום חמישי ברשימת מת"ש של בוחבוט עבר לאופוזיציה שקיבלה חיזוק ומונה כעת חמישה חברים.

בישיבת מועצת העיר התנגד עו"ד ברדא לתקציב העירייה המוצע לשנת 2016 שעומד על סך של 138.3 מיליון שקלים. עם זאת, הסכסוך בין ברדא לבוחבוט החל לפני מספר חודשים על רגע דיון בוועדת הכספים בנוגע להעלאת הארנונה. ברדא התנגד בתוקף להעלאת הארנונה ולדבריו, בוחבוט לא אהב את הביקורת.

עו"ד יוסף ברדא (צילום: עצמי)
עו"ד יוסף ברדא (צילום: עצמי)

עו"ד ברדא, דוקטורנט למשפטים ומרצה בן 34, נשוי ואב לשלושה ילדים, הגיע למעלות-תרשיחא לפני חמש שנים. רעייתו היא נכדה של סגן ראש עיריית מעלות  לשעבר יעקב חזן ז"ל. לפני כחצי שנה הוביל ברדא את מחאת הצרכנים כנגד יוקר המוצרים במרכזי הקניות במעלות~תרשיחא, לעומת נהריה וכרמיאל. לפני שנתיים הוצע לו לחבור לבוחבוט והוא נבחר כחבר מועצה מן המניין.

ברדא: "נעניתי לבקשה להצטרף לבחירות למועצה על מנת להיטיב עם הציבור ולתרום מניסיוני וממרצי, ולכן אני לא מוכן לקבל התעסקות פוליטית בלתי עניינית ולשמש חותמת גומי של אף אחד. הגעתי מוכן לישיבה זו והכנתי טבלה מסודרת  למה לא כדאי לעלות את הארנונה למגורים בעיר. הבאתי דוגמאות מערים אחרות באותו דירוג כלכלי~ חברתי של מעלות-תרשיחא שקיבלו החלטה לא לעלות את הארנונה. בוחבוט התרגז מאוד שאני מוחה ומאותו הרגע עשה עימי ברוגז ופיטר אותי מכל הוועדות בהן השתתפתי.

"בסך הכל הבעתי את דעתי ולא מתוך מטרה ליצור פיצוץ. הייתה הטבה לתושבי מעלות בארנונה עד 130 מ"ר שבוטלה והשנה גם חברת מדידה חיצונית ערכה מדידות והעלו את המ"ר והתושבים מאוד מתוסכלים. אחרי שהוא פיטר אותי, עברתי לאופוזיציה ואז הוא שלח לי מכתב שעליי להחזיר את המנדט שגזלתי. השיא היה בישיבת המועצה השבוע כשסגרו לי את המיקרופון כשרציתי לדבר. הצבעתי נגד התוכנית השנתית והוא קרא לי 'בוגד שגנב את המנדט' באולם מלא באנשים. אציין, כי בכוונתי להמשיך לייצג את התושבים נאמנה".

שלמה בוחבוט מסר: "ברדה הוא חבר מועצה שמפר את ההסכם עם ציבור בוחריו – הוא נבחר כמס׳ 5 ברשימת מת״ש בראשותי, בזכות עשייתי הציבורית ארוכת השנים וחברי רשימה מנוסים ופעילים אחרים. במקום לפרוע את השטרות ולנצל את העובדה שדרך הקואליציה הוא יכול לפעול ולעשות למען הציבור, דבר שדרש ממנו השקעה, למידה והמון רצון, הוא בחר בדרך הקלה של פופוליזם וסיסמאות ריקות מתוכן ללא שום הבנה וידע. ראוי שברדה יחזיר את המנדט למת״ש כדי שייכנס אדם אחר במקומו שייקח את הכח שיש בקואליציה לכיוון של עשייה. אוסיף ואדגיש, עבדנו קשה בבחירות והבוחרים מרגישים נבגדים ודורשים להחזיר את המנדט. ואכן, כל עו״ד מבין שלא מדובר בעניין פרטי אלא ציבורי והתנהגות זו היא בגידה- גניבת דעת. ואם לא יחזיר את המנדט, כמו תביעה לדין, יהיו לכך השלכות חמורות".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות