fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מנהג טנק לחובש קרבי שמטפל בפצועים הסורים

עמית בלום. צילום: דו"צ
עמית בלום. צילום: דו"צ

סמל עמית בלום מקרית חיים, שהתגייס לחיל השיריון בעקבות אחיו לפני שנה וארבעה חודשים, נמצא כעת בקו מבצעי בגבול הצפון ומטפל בפצועים שמגיעים מסוריה, לאחר שעשה הסבה לתפקיד חובש קרבי.

"התגייסתי לשיריון לגדוד 77 כי אח שלי שירת בגדוד הזה ורציתי להיות כמוהו" מספר בלום "רציתי לעשות קורס מפקדי טנקים ולצאת לקצונה". בתפקידו האחרון שירת בלום כנהג טנק אולם עקב פציעה בגב נפגע הפרופיל הצבאי שלו והוא נאלץ לוותר על השירות בטנקים. בלום החליט שהוא לא מוותר על תפקיד קרבי, יצא לקורס חובשים קרביים ועל פי בקשתו חזר בתפקידו החדש לגדוד השיריון שבו שירת.

עמית בלום. צילום: דו"צ
עמית בלום. צילום: דו"צ

בחודשים האחרונים הוא נמצא בשירות מבצעי במסגרת התאג"ד של חטיבה 7 בגבול הצפון וכחלק ממדיניות הצבא, הוא מוזנק לטפל בפצועים שמגיעים למעבר הגבול עם ישראל בעקבות המלחמה המשתוללת בסוריה כבר כמה שנים. "אני עדיין זוכר את שני הפצועים הראשונים שטיפלתי בהם" סיפר בלום השבוע ל"הד הקריות" "בן 16 ובן 20, אחד נפצע מטיל נגד טנקים והשני מירי של מא"ג. הם צעקו שכואב להם ואני זוכר את הריח של הדם ואת הדם על הידיים שלי. לא חשבתי על זה שהם סורים, כי המטרה היא לעזור לפצועים".

בלום מספר כי שני מקרים חרוטים בזכרונו יותר מכל המקרים עד כה. "ילד בן שבע בערך ששיחק כדורגל ונפגע מפצצה, הוא הגיע עם אימא שלו שלא הפסיקה לבכות, זו הרגשה קשה" הוא מספר "היה גם גבר שעלה על מוקש והרגליים שלו נפגעו קשה מאוד, הוא הגיע אלינו על סף מוות עם דימום קשה והייתי צריך לחבוש ולטפל בו ואחרי כל הטיפולים הרפואיים הוא נשאר בחיים".

"להיות חובש קרבי זה לצאת לפעילות, להיות שעות בכוננות על הגבול עם סוריה כשעליך ווסט של 30 קילו וציוד רפואי, הקפצות, דם על הידיים ולנסות לעשות הכל כדי לעזור לפצועים" אומר בלום שמתכנן לצאת לקורס קצינים ומספר בגאווה כי הצוות שלו, שמונה ארבעה אנשים, זכה בניקוד הגבוה ביותר באליפות צה"ל גם מול סיירות מובחרות בתרגיל דימוי טיפולים בפצועים.

בתום השירות הוא מתכנן ללמוד וטרינריה "יש לי שני כלבים בבית" אומר בלום "ותמיד אהבתי חיות. יש הקבלה בין מה שאני עושה היום למה שאני רוצה לעשות בעתיד, המטרה היא לעזור לאנשים ולבעלי חיים שלא יכולים לעזור לעצמם".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות