fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מלחמת אורט ישראל באקדמית בראודה

לפני מספר ימים התקיים דיון גישור שעניינו תביעת רשת אורט נגד המכללה האקדמית להנדסה. הדיון הסתיים ללא תוצאות .
קמפוס בראודה
קמפוס בראודה צילום אלכס הובר

לפני מספר ימים התקיים דיון גישור שעניינו תביעת רשת אורט נגד המכללה האקדמית להנדסה. הדיון הסתיים ללא תוצאות .

תזכורת: המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה הגישה בחודש מרס 2016 עתירה לבג"ץ כנגד עיריית כרמיאל בהמשך למה שהיא מכנה "התנהלות הפסולה של רשת אורט ישראל והמנכ"ל צבי פלג". הנושא הגיע לפתחה של ועדת החינוך של הכנסת, המל"ג, ומבקר המדינה אשר קבעו פה אחד: "אורט ישראל פוגעת בעצמאות המכללה האקדמית. אך אורט ישראל מסרבת להתיישר עם החוק".

עיריית כרמיאל הקצתה את הקרקע עבור המכללה האקדמית אך בפועל היא נרשמה תחת אורט ישראל, שבאותה תקופה שלטה במכללה האקדמית, ולכן הסוגיה מונחת לפתחה של העירייה. המכללה ביקשה מבג״ץ לאלץ את עיריית כרמיאל להעביר חלק מהקרקע עליו יושבת המכללה לרשות האקדמית , שבפועל, ובניגוד לחוק, השטח רשום על אורט ישראל.

בית המשפט שלח את הצדדים לתהליך גישור במטרה לנסות להגיע להסכמות. בשבוע שעבר התברר כי ההליך לא הסתייע, יש מי שהסביר כי הוא "פוצץ" אפילו. לפיכך נוצר מצב שהכדור שב למגרשה של עיריית כרמיאל שאמורה לפתור את הסבך.

קמפוס בראודה
קמפוס בראודה צילום אלכס הובר

רשת אורט טוענת כרגע: "המכללה האקדמית יושבת על שטח ומבנים השייכים לרשת אורט בגין שימוש במבניה של אורט ובגין חובות עבר של המכללה היא חייבת לרשת עשרות מיליוני שקלים. רשת אורט נזקקת לחדרי לימוד ומעבדות נוספים ללימודי ההנדסאים במסגרתה ונאלצת עקב המצב שנוצר לבצע חלק מהלימודים במבנה חיצוני ולשלם בגינו שכירות. כל ניסיונותיה של רשת אורט למצוא פתרונות מוסכמים עלו בתוהו ועקב מצבה הכספי של המכללה האקדמית בשנתיים האחרונות יש חשש סביר שלא תוכל לעמוד בתשלום חובותיה לרשת אורט, לאור המצב מנסה המכללה האקדמית בכל דרך גם לא לשלם חובה גם להמשיך ולהשתמש במבניה של הרשת ללא תמורה וגם להגיש תביעות סרק כנגד הרשת על מנת למנוע פינויה מחלק מהמבנים כבר עם פתיחת שנת הלימודים הבאה" .

המכללה האקדמית להנדסה בראודה מסבירה: " רשת אורט השתלטה על המכללה האקדמית, מרגע כינונה – מתוך ניגוד עניינים גמור, כך קבע דוח מבקר המדינה. ההשתלטות נעשתה לכל רוחב החזית: על המוסדות המנהלים, הקרקעות, התרומות, לימודי התעודה, זכויות החתימה, והמוניטין. השליטה נוצלה להעברת מיליוני שקלים שלא כדין, מידי שנה, מהמכללה האקדמית לרשת אורט – כפי שהעלה משרד רואי החשבון קסלמן אשר בדק הסוגיה מטעם שני הצדדים. כך הפכה המכללה האקדמית למחלקה בלתי נפרדת של הרשת, תוך רמיסת החופש, המוקנה עפ״י חוק, למוסד אקדמי באשר הוא. זהו החטא הקדמון. כל השאר – התביעות הכספיות, הקרקעות, ניסיונות הגישור ״שפוצצו״ ביזמת אורט – ידונו בביהמ״ש. יצוין כי כבוד שופטת בית המשפט העליון, הגב' אסתר חיות, הבהירה רק לאחרונה במהלך הדיון בג"צ כי לא תאפשר לאורט ישראל לחסל את המכללה. על עיריית כרמיאל לממש את האינטרס המובהק שיש לעיר בהישארות המכללה בתחומה, להעביר ללא דיחוי את הקרקע למכללה האקדמית, ולמנוע מרשת אורט לעשות שימוש בקרקע – אשר מלכתחילה לא הייתה אמורה להירשם ע"ש אורט. הימנעות העירייה מהעברת הקרקע עלתה עד כה למשלם המיסים מיליוני שקלים כהוצאות משפטיות אשר לחילופין יכולים היו להיות מושקעים בתשתית הוראה ומחקר לטובת הסטודנטים וילדי העיר. המשך ההשתהות יעצים הבזבוז והפגיעה בראש ובראשונה בעיר עצמה ובתושביה.אורט ישראל בצר לה, מנסה לפגוע במכללה האקדמית על ידי העלאת טענות שקריות חסרות בסיס על מצבה הכספי. כידוע המכללה האקדמית הינה גוף ממומן על ידי הות"ת ואין לה כל בעיה כספית. להפך. המכללה האקדמית משגשגת (חרף חובותיה השוטפים של אורט ישראל למכללה האקדמית; חובות אשר אף אורט ישראל מודה בקיומם) ומהווה עוגן אקדמי בצפון. המכללה תשקול את צעדיה המשפטיים לרבות הגשת תביעת לשון הרע כנגד אורט ישראל".

תגובת עיריית כרמיאל: "עיריית כרמיאל תתמוך בכל הסדר המבטיח את המשך פעילותה של המכללה האקדמית בכרמיאל".

משה קונינסקי יו"ר האופוזיציה מביע עמדה נחרצת באשר לתפקידה של עיריית כרמיאל בסוגיה, בשיחה עם צפון-1 אמר: "מכללה אקדמית בכרמיאל מהווה מנוף כלכלי ואנושי לעיר כרמיאל ולכן על העירייה לעשות כל שנדרש להביא לפתרון המחלוקת. בחירת העירייה בדרך של "הכל יסתדר והכל יהיה בסדר" היא שגיאה. עלינו להוביל את הדיאלוג והגישור בין המכללה ורשת אורט ולא לשבת בצד כצופים בקרב גלדיאטורים . עלינו להיות דומיננטיים ובמידת הצורך גם לקבל החלטות, תוך גיבוש לובי וגיבוי עם המל"ג . אסור לנו לאבד את המכללה מאידך אסור להיכנע לאיומים. למיטב ידיעתי השטחים אינם שייכים למכללה או לרשת אורט ולכן יש לעירייה מקום חשוב בגישור. (האקדמית) חבל שנכנעים ללחץ וחבל שמקצים קרקע שנועד לעשות בה שימוש אחר בעוד שכל  המבנים שניבנו למכללה יעמדו ריקים "כפיל לבן" ללא שימוש. זה המקום שלנו העירייה להתערב להוביל  ולגשר בין הצדדים שכן ההפסד יהיה כולו שלנו ! וחבל !"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות