fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מילואמניקים לתפארת

עבור רס"ן מוטי וסגן אלון קופרברג ממצפה אבי"ב שבמשגב שירות המילואים הוא הרבה יותר מחובה לאומית, היא עבורם חובה נעימה ומאתגרת
מילואים נעימים. מוטי ואלון קופרברג (צילום: דובר צה"ל)

שניהם אנשי מילואים ביחידת הרפואה האווירית של חטיבת המילואים של הצנחנים, חטיבה 55 המפוארת. שניהם שירתו שירות חובה בגדוד 890 של חטיבה 35 של הצנחנים. מוטי האב שחלף כבר מזמן את הגיל בו משחררים את אנשי המילואים מחובתם, ממשיך להתנדב ביחידה, ולפי דבריו נהנה מכל רגע. בנו אלון שספג ממנו את ההתלהבות הלך בדרכו לא רק בשירות החובה כי אם גם במסלול המילואים.

מוטי החל דרכו  כלוחם בגדוד 890 המפואר, בעל מורשת הקרב מהמעניינות בצה"ל, לאחר הקרב על החווה הסינית במלחמת יום הכיפורים, אך לא רק. מאוחר יותר לאחר השחרור הגיע לפלוגת המילואים כקצין חי"ר ומאז נמצא כבר כ-30 שנה בפלוגה. באותה תקופה הפלוגה נקראה פר"ח (פלוגת רפואה חטיבתית) לפני ארבע שנים עברה הסבה וכיום מהווה יחידת רפואה חטיבתית. באופן תקדימי שירת כממלא מקום המ"פ ביחידה ללא רקע קודם ברפואה. שירת במלחמת לבנון הראשונה והשנייה ובחומת מגן. כיום משרת כסמ"פ מבצעים.

אלון בן 25 המתחיל את לימודיו באוניברסיטה העברית במקצוע חינוך ויהדות, החל דרכו כלוחם באותו גדוד 890 בעקבות אביו. שירת כחובש המחלקה. יצא לקורס מ"כים ואז לקורס קציני רפואה בסוף השירות. שימש כמפקד קורס חובשים צבאיים ומפקד קורס מ"כים בקורס חובשים קרביים. כיום משרת כקצין ארגון רפואה אגמי ביחידה.

מילואים נעימים. מוטי ואלון קופרברג (צילום: דובר צה"ל)
מילואים נעימים. מוטי ואלון קופרברג (צילום: דובר צה"ל)

אלון האם לא התאכזבת כאשר התגייסת לגדוד 890, בעל מורשת הקרב המפוארת, ואז התברר לך שאתם בעצם מבצעים עבודות שיטור לרוב?

ידעתי שזו תהיה התעסוקה שלנו, הרי התגייסתי בתקופה שזה סוג הלחימה . זה נכון שעשינו הרבה תעסוקה מבצעית בשטחים אבל גם תפסנו קווים בעזה ובהר דבר. היחידה הספציפית הזאת של חטיבה 55 , יחידת רפואה עילית, הכי טובה בצה"ל. היא בנויה לתת מענה כירורגי, רפואי בשטח קרבי. משרתים בה רופאים הכי טובים בארץ שחלקם הגדול היו חיילים בצנחנים. היחידה מוכנה לתפעל עצמה במצבים שונים, החל מרק לשלוח לערוך ניתוח של חייל בשדה הקרב ועד הקמת בית חולים שדה בשעת הצורך. ביחידה משרתים רואפים מומחים בפרקטיקות שונות נחוצות לתפקיד היחידה, פרמדיקים, אחרים וחובשים. בנוסף ביחידה משרתים לוחמים יוצאי צנחנים שתפקידם לתת מעטפת, לשמור , לפנות פצועים.

מי מפקד על היחידה?

רס"ן אורי בן-ציון, קצין ארגון רפואה, אשר בהכשרתו החל כחובש. באופן טבעי, סגן קופרברג הצעיר שגדל בבית רווי סיפורים אודות היחידה, נקשר אליה בטרם גיוסו לצה"ל. היה ברור לקצין הצעיר שעם סיום שירותו הסדיר, יעשה הכל להגיע לשירות מילואים ביחידה הזאת למרות ואולי בזכות אביו שהוא אחד מעמודי התווך שלה.

איך הגעת ליחידה? הרי ברור שלא מספיק להיות הבן של מוטי

בשנת 2012 שירתי כמפקד קורס חובשים קרביים. אבא הציע להצטרף לאימון היר"א שלהם. הצטרפתי ליומיים. באותם יומיים הכרתי מקרוב את היחידה וגם צפתה לי חוויה מדהימה כאשר צנחנו ביחד, שני דורות בפתח המטוס. באותו אימון היו חיילים וקצינים רבים , מבוגרים שחידשו צניחה אחרי הרבה זמן וזאת גם הייתה חוויה להכיר את הדור שקדם לנו. מכאן הדרך ליחידה כבר הייתה סלולה ואני ידעתי שאעשה הכל להתקבל.

על עתידו ביחידה אומר קופרברג הצעיר: "זו זכות גדולה לשרת ביחידה הזאת וזאת זכות גדולה לשרת עם אבא שלי ולהחליף אותו בתפקיד". רמז לבאות שגם שירות המילואים ההתנדבותי ל רס"ן קופרברג מתקרבת לסיומה, אחרי עשר שנים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות