fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מיזם הרכב החשמלי מגיע לקרית חיים: שקל וחצי לדקת שימוש

בקרית חיים יש כבר מקומות חנייה ועמדות טעינה. הרכב החשמלי השיתופי מיועד בעיקר לנסיעות קצרות ובינוניות בתוך העיר לתושבים ללא רכב פרטי. העלות? לא זולה
car2go מיזם הרכב החשמלי שיתופי של עיריית חיפה. צילום: דורון גולן
car2go מיזם הרכב החשמלי שיתופי של עיריית חיפה. צילום: דורון גולן

מיזם הרכב החשמלי השיתופי מגיע לקרית חיים, ועיריית חיפה כבר החלה בסימון מקומות חנייה וטעינה עבור כלי הרכב החשמליים של חברת car2go. בין המקומות שכבר הוכנו: סניף הדואר המרכזי באח"י אילת ושדרות דגניה בצד המערבי של הקריה.

בתחילת הפרויקט, יושקו 100 כלי רכב חשמליים מסוג רנו זואי. במסגרת שלב ההרצה שיימשך עד נובמבר, יצורפו כ-1000 מינויים, שיהיו חלוצי המיזם, לתקופת ניסיון, ללא תשלום עבור דמי מנוי ודמי הרשמה. זאת, על מנת לבחון את הפרויקט על כל היבטיו ומרכיביו ולדייק אותו באופן אולטימטיבי בהתאם לצורכי המשתמשים. הרכב החשמלי יוכל לנוע כ-150 קילומטרים עם סוללה טעונה במלואה.

car2go מיזם הרכב החשמלי שיתופי של עיריית חיפה. צילום: דורון גולן
car2go מיזם הרכב החשמלי שיתופי של עיריית חיפה. צילום: דורון גולן

במהלך השבועות הקרובים יוסבו בהדרגה כ-300 מקומות חנייה לחנייה בלעדית עבור כלי הרכב החשמליים בשכונות מגורים ובמקומות מרכזיים בחיפה ובקרית חיים, כגון תחנות רכבת ומרכזי בילוי ותעסוקה. מעבר לסימון המיוחד על המדרכה, יוצב גם תמרור המציין כי החנייה היא עבור רכבי המיזם בלבד. בנוסף, יוצבו 30 עמדות טעינה באתרים מרכזיים. בנוסף למקומות החנייה הייעודים של המיזם, בכפוף לחוק עירוני שמאפשר חנייה חינם למשך שעתיים לכלי רכב היברידיים וחשמליים בעיר, תדאג העירייה לספק אישור מיוחד, לפיו כל רכבי השירות יוכלו להחנות בכחול-לבן למשך שעתיים ללא עלות.

המקומות המרכזיים שנבחרו בקרית חיים עבור הרכבים החשמליים הם שש חניות בסניף הדואר המרכזי באח"י אילת, ארבע חניות לאורך שדרות דגניה, שתי חניות בזלמן ארן ושתי חניות בצייטלין.

עמדות טעינה של מיזם הרכב החשמלי car2go. צילום: דורון גולן
עמדות טעינה של מיזם הרכב החשמלי car2go. צילום: דורון גולן

מיזם הרכב החשמלי השיתופי מיועד בעיקר לנסיעות קצרות ובינוניות בתוך העיר לתושבים ללא רכב פרטי או כאלה המתניידים בקטנוע וזקוקים לרכב מעת לעת, כמו המגיעים בתחבורה הציבורית לעיר ומעוניינים להתנייד בתוכה, סטודנטים ועוד. אחד היתרונות הבולטים במודל הוא שהתשלום הוא לזמן הנסיעה בלבד ואין צורך להתחייב לפרק זמן ממושך.

עם זאת, על המיזם מעיב נושא מרכזי והוא שיטת התשלום – שקל וחצי לדקה של שימוש ברכב. דבר זה מטיל סימן שאלה גדולה על כדאיות השימוש שכן מי שישתמש ברכב בשעות העומס המרכזיות כמו בשעות הבוקר ואחר הצהריים, יבלה למעשה חלק גדול מזמן בעמידה בפקקים. נסיעה בבוקר מקרית חיים לעיר התחתית בחיפה אורכת לפחות 40 דקות, שהן שווה ערך ל-60 שקלים, מחירה של נסיעה במונית ספיישל שבה אפשר גם לנוח או לעבוד תוך כדי הנסיעה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות