fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מטה אשר: יורם ישראלי מתכוון לאסור את הלינה בחוף בצת

זאת למרות ההבטחות לתושבים. ביום שני תיערך הפגנת מחאה לפני מליאת המועצה. מטה המאבק קורא: "התנגדו לחוק העזר החדש. צריך להנחות את הנהלת המועצה למנות שני פקחים נוספים ליישם אכיפה ולהימנע מלפגוע בציבור"
בהפגנה הקודמת שעזרה לדחות את חוק העזר (צילום: חן דרור)
בהפגנה הקודמת שעזרה לדחות את חוק העזר (צילום: חן דרור)

 

מחר (שני) תתקיים ישיבת מליאה במועצה האזורית מטה אשר ובה ידונו בחוק עזר חדש שמביא לאישור ראש המועצה יורם ישראלי ועיקרו: איסור לינה בחופי בצת ואכזיב, למרות התנגדות של תושבים רבים הטוענים כי אין למועצה זכות לאסור על לינה בחופים ציבוריים.

על פי התוואי, מתוך 13 ק"מ של חופים של מטה אשר, יהיה אפשרי ללון ולעשות פיקניק שכולל הבערת אש למנגלים בכ-200 מטר בלבד.  יצוין כי בחוף המוכרז בבצת פועל כיום קמפינג בתשלום.

בחודש יולי עלה הנושא לראשונה לאור הלכלוך הרב שהצטבר בחופים והמועצה הציעה לאסור את הלינה. לאחר מחאה ציבורית גדולה של תושבי המועצה כנגד החוק, החליטה המועצה להקים ועדה שתכלול את נציגי המועצה, נציג רשות הטבע והגנים ונציגי ציבור, אשר מטרתה היא לגבש חוק המותאם לציבור ומאפשר לו ליהנות ממשאבי הטבע שבמועצה, שיתמודד עם הבערת אש והקמות רעש בשטח החוף, אך בכל זאת יבטיח שהחוף יישאר פתוח. ארבע ישיבות קיימו חברי הוועדה החדשה והאחרונה הסתיימה בפיצוץ. יצוין כי למועצה פקחים שיכולים להשתלט על הרעש והלכלוך כבר עכשיו וחוק האוסר לינה הוא לא מה שיימנע זאת.

בהפגנה הקודמת שעזרה לדחות את חוק העזר (צילום: חן דרור)
בהפגנה הקודמת שעזרה לדחות את חוק העזר
(צילום: חן דרור)

שגיא שלו ממובילי המחאה: "האוכולסייה שנשארת ללון בחוף בצת היא לרוב אנשים שמכירים בערכו של החוף ושומרים על ניקיונו. הבעיה נוצרת מקיום מסיבות חוף שמייצרות רעש ולכלוך. יש למטה אשר שני חוקי עזר שעוסקים בזה ולכן הצענו שימונו שני פקחים שיאכפו את החוקים. בעניין צבי הים בחוף אכזיב,  החברה להגנת הטבע טענה שאין בעיה או קשר בין הלינה בחוף לעונת ההטלות בתנאי שישנים כ-20 מטר מקו המים.

"בישיבה האחרונה, נציג רשות הטבע והגנים אמר כי הרשות מתנגדת ללינה בשטחה. וכן המועצה מתנגדת ללינה גם לרצועת החוף של שבי ציון ובסמוך לחוף בצת המוכרז. בנקודה זו הגענו למבוי סתום. הישיבה הסתיימה בפיצוץ ובצעקות וכל ההסכמות שהיו קודם לכן בוטלו. אנחנו מתכוננים למחאה לפני ישיבת המועצה ביום שני בשעה 16:00. למועצת מטה אשר יש חוקי עזר וגם אמצעים לאכוף את הניקיון ואין צורך בחוק נוסף שרק יפגע בעשרות אלפי תושבי המועצה. זו גזרה שלציבור יהיה קשה מאוד להשלים איתה, ולמועצה יהיה עוד יותר קשה לאכוף".

ממועצת מטה אשר נמסר: "המועצה מקיימת בעניין זה הליך מסודר. בשבוע הבא הנושא יידון במליאה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות