fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחאת סרדינים: ההורים השביתו את לימודים בבית הספר קשת

שלטים על גדר בית הספר בשביתה (צילום: פרטי)
שלטים על גדר בית הספר בשביתה (צילום: פרטי)

ביום חמישי שעבר השביתו אנשי עמותת בית הספר הדמוקרטי קשת בזכרון יעקב את בית הספר ולא התקיימו בו לימודים. ההפגנה היא המשך של מאבק שמנהל בית הספר מול מועצת זכרון יעקב מאז פתיחת שנת הלימודים הנוכחית, בנוגע לצפיפות בכיתות. בית הספר נמצא במבנה שכור זמני בבית התותחן, ומכיוון שידוע כי מציאת והכשרת פתרון קבע במקום אחר עתידה להתארך בעוד כמה שנים, מאבקו מתרכז במבנים יבילים האמורים להקל באופן זמני על הצפיפות, עד שיימצא לו מיקום קבוע. לפי תיאורי הורים, מצוקת הצפיפות בבית הספר היא כל כך גדולה עד שתלמידים נאלצים לכתוב בחינות על הברכיים ובית הספר נאלץ לשלוח תלמידים ללימודים מחוץ לכתליו,. מחוסר ברירה.

במשך השנה שעברה התנהלו מגעים שונים בנושא הצפיפות ומציאת פתרונות לה בין בית הספר לבין המועצה, אך דבר לא יצא מכך עד כה בשטח. שנת הלימודים הנוכחית נפתחה בשביתה והפגנה מול בניין המועצה, ואחריה, ככל שהתקדמו החודשים ועדיין לא הגיעו מבנים יבילים, המשיכו אנשי עמותת בית הספר לנהל קמפיין שלטים, הסברה ברשת והפגנות בנושא המבנים היבילים. לאחר שבהפגנה בפתיחת שנת הלימודים הופיע ראש המועצה, זיו דשא, והבטיח כי המועצה תעשה הכל כדי לדאוג למבנים יבילים עד חודש דצמבר, ציפו בעמותה כי המבנים היבילים יוצבו בבית הספר עד למועד זה, איך התבדו.

לילך כפיר רפאל (צילום: פרטי)
לילך כפיר רפאל (צילום: פרטי)

לילך כפיר רפאל, חברה בוועד המנהל של עמותת קשת, מסבירה: "עשינו שביתה ביום חמישי האחרון בגלל שני עניינים: ראשית, עד סוף דצמבר הובטחו לנו על ידי ראש המועצה שני קרוואנים, עכשיו כבר פברואר ועדיין לא קורה כלום. שנית, במקביל יש את הנושא של פתרון הקבע. יש כבר מקום שנקבע עבורנו, צמוד לשיכון דרום ולתחנת הדלק, אבל מאז שראש המועצה הקודם, אלי אבוטבול, עזב את תפקידו, זה לא מתקדם. יש תכניות מפורטות, אבל לא קורה כלום. אין לנו אופק, אנחנו לא יודעים איפה נהיה בעתיד ומה קורה עם זה, וגם את שני הקרוואנים הזמניים אין, למרות ההתחייבות. לא הייתה לנו ברירה אלא לצאת לשביתת מחאה. סגרנו את בית הספר באותו יום. המורים נכחו בבית הספר, כי זו שביתה של ועד ההורים, אבל נעלנו את בית הספר והילדים נשארו בבתיהם".

מה תעשו אם השביתה לא תביא לשינוי? –"כרגע אנחנו שוקלים פעולות נוספות, כמו שביתות. התגובה היחידה שקיבלנו מהמועצה עד כה היא שעובדים על זה. אנחנו ניצבים מול מועצה לא מתפקדת, וזה קשה. כתושבת זכרון יעקב כל כך הרבה שנים, אני מאוד מאוכזבת מההתנהלות".

שלטים על גדר ביה"ס (צילום: פרטי)
שלטים על גדר ביה"ס (צילום: פרטי)

ממועצת זכרון יעקב נמסר בתגובה: "המועצה המקומית מודעת למצוקת הבינוי בבית ספר קשת, מצוקה הנמשכת  מספר שנים. ראש המועצה נפגש עם נציג עמותת בית התותחן בשבוע שעבר וחלה התקדמות רבה בין הצדדים. ראש  המועצה מכיר בייחודיות ובתרומה של בית ספר קשת למארג החינוכי של  זכרון יעקב. בהתאם למדיניותו, כל מחלקות הרשות המקומית מחויבות למציאת פתרון. בידי הרשות המקומית אין קרקע ציבורית בהיקף הנדרש להקמת מבנה לבית הספר החל מכיתות גן ועד י"ב במסגרת של שתי כיתות לכל שכבת גיל. התהליך לפתרון קבע ארוך ודורש טיפול בקרקע שאינה בבעלות המועצה ומקורות תקציביים בסך של מיליוני שקלים בנוסף על הקצאות משרד החינוך. המועצה פועלת גם במישור זה. חלופת השימוש בבית ספר יעבץ הישן נדונה עם נציגות בית הספר אך נמצאה לא מתאימה. הועלתה מול נציגות בית הספר גם האפשרות לשכן רק את כיתות התיכון ט-י"ב במבנה בית הספר יעבץ הישן וגם חלופה זו לא התקבלה. בהתעלם ממבנה הבעלות על בית הספר ( גילאי גן,  וכיתות התיכון ט-י"ב הנמצאים בבעלות פרטית של עמותת קשת, בעוד  כיתות א-ח הינן במימון מלא של משרד החינוך), המועצה פועלת לסיוע בטווח הקצר בדמות מבנים יבילים, אך גם נושא זה אינו מידי בשל העובדה שצוינה, בית הספר ממוקם על קרקע שאינה בבעלות הרשות וכל שימוש נוסף בשטח הנתון מחייב שכירות ואישור המחזיקים בשטח, "עמותת בית התותחן" אשר מציב דרישות כספיות בלתי סבירות והרשות נדרשת להוצאה של מאות אלפי שקלים בשנה על שכירות כפי שצוין מעלה. אולם, חלה התקדמות רבה בנושא זה בין הצדדים. על מנת להגיע לפתרון בהקדם האפשרי ועוד לפני שהושגו הבנות עם "בית התותחן", המועצה הגישה לוועדה המרחבית שומרון בקשה לקבלת התר בניה למבנים היבילים. ניתן היתר בתנאים כשאחד התנאים המרכזים הוא אישור בעל הקרקע קרי, בית התותחן, אישור שעדין לא ניתן. ראש המועצה ממקד באופן אישי את מאמציו לפתרון הנושא ונמצא במו"מ עם עמותת בית התותחן לפתרון הסוגיה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות