fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מועצת פרדס חנה- כרכור הצטרפה למאבק הגז

ילדים מבנימינה בדרכם לעצרת (צילום: דוברות מועצת בנימינה גבעת עדה)
ילדים מבנימינה בדרכם לעצרת (צילום: דוברות מועצת בנימינה גבעת עדה)

המאבק נגד אסדות הגז המתנהל בשנה האחרונה באזור ממשיך להתנהל במלוא הכוח.  אתמול (שלישי) התקיימה עצרת מחאה מול הכנסת, משרד האנרגיה ובית משפט העליון בירושלים, בה השתתפו למעלה מאלף בני נוער וילדים ממקומות שונים בארץ שבאו למחות נגד התכנית  שהעבודות לקראת ביצועה ממשיכות להתנהל בימים אלו להקים אסדות קידוח גז לפרויקט לוויתן במרחק קילומטרים ספורים מהחוף ולהוביל את התוצרים, כולל תוצר לוואי של קידוח הגז, קונדנסט, הנחשב מזהם ומסוכן לבריאות, בצינור אל הארץ, שם ניתן לאחסנו לפי התכנית בין השאר במאגר חגית הסמוך לזכרון יעקב.

אזורנו מושפע ישירות מהתכנית ולכן תושבים ורשויות מעורבות במאבק, ולילדים יש בו תפקיד חשוב ומשמעותי. השבוע יצאו פעילים רבים מהאזור, ביניהם עשרות בני נוער וילדים מבנימינה-גבעת עדה, לירושלים, להשתתף בעצרת המחאה. בתמיכת מועצת בנימינה-גבעת עדה ובשיתוף פעולה עם הפעילים הוקצה אוטובוס צמוד למפגינים. הורים רבים ויתרו על יום לימודים לילדיהם למען המאבק.

ממועצת  בנימינה גבעת עדה נמסר: "המועצה המקומית תומכת במאבק האזרחי של תושביה ובמקביל פועלת בערוצים הרשמיים למנוע את הקמת אסדת הגז והרחקתה". תושבת בנימינה, דפנה שאול, סיפרה: "מרגש לראות כל הרבה בני נוער וילדים מצטרפים להפגנה. האוטובוס מלא עד אפס מקום".

ילדים מבנימינה בדרכם לעצרת (צילום: דוברות מועצת בנימינה גבעת עדה)
ילדים מבנימינה בדרכם לעצרת (צילום: דוברות מועצת בנימינה גבעת עדה)

במקביל אישרה מליאת מועצת פרדס חנה כרכור ביום חמישי בשבוע שעבר את הצטרפותה הפורמאלית למאבק האזורי למען הרחקת אסדות הטיפול בגז. דרישת המועצה, לצד הרשויות השכנות, היא להרחיק את האסדות אל פי הבאר בשדה לוויתן במרחק של כ-120 קילומטרים מהחוף. כמו כן הוחלט במליאה כי הרשות מתנגדת לכל שינוע בצינורות הולכה, הזרמה, אחסון וטיפול בקונדנסט בתחום היבשתי באזור. בבסיס החלטה זו עומדת מחויבות הרשות לשמור על איכות חיי התושבים ולמנוע כל פגיעה בריאותית או אקולוגית בים וביבשה.

על פי ההצעה שהגיש סגן ראש המועצה ומחזיק תיק הספורט במועצה, אלי אטיאס, שהוסמך על ידי ראש המועצה לקידום הטיפול בסוגיה, צוין: "פרדס חנה כרכור מקדמת בברכה את הימצאותם של שדות הגז כריש, תנין, תמר ולוויתן במים הכלכליים של ישראל, היוצרת לישראל עצמאות כלכלית אנרגטית… אנו מצטרפים למטה המאבק נגד הקמת אסדות הגז במרחק של כ-10 קילומטרים מהחוף… (צריך) לאגור את הקונדסט, שהוא מוצר נלווה של זיקוק גז גולמי על האסדה הצפה ולהעבירו למתקני זיקוק ברחבי העולם, ללא צורך בשינוע ואחסון הקונדסט באזורנו. זאת כדי למנוע חשיפת הציבור למגוון רחב של סכנות בריאותיות ואקולוגיות חמורות. משרד הבריאות מגדיר את הקונדנסט נוזל רעיל המכיל חומרים מסוכנים ומסרטנים'".

מהמועצה נמסר בהמשך להחלטה: "אישור מליאת המועצה מצטרף לפעולות שנקטה עד כה מועצת פרדס חנה כרכור למען המאבק החשוב אשר כלל תמיכתה במחאה, מימון אוטובוסים להפגנות והשתתפות פעילה בפורום האזורי. אישור ההצעה מעגן באופן פורמאלי את פעילות הרשות ומאפשר עליית מדרגה ברמת התמיכה במאבק, יחד עם הרשויות השכנות השותפות לו. אנו נמשיך להיות חלק פעיל ומוביל במאבק זה, כמו במאבקים סביבתיים אחרים אותם קידמנו בהצלחה למען תושבינו ותושבי האזור".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות