fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מה שעובר עליי

הילדות הקשה בפנימייה, חמשת האחים שלא ידעה על קיומם והמוזיקה שהצילה אותה ברגעים קשים. אלינור מנו, זמרת נתנייתית בתחילת דרכה, חולמת למלא אולמות. עדן בן זקן, מאחורייך
אולם מלא. אלינור מנו (צילום: יהודה אלון)
אולם מלא. אלינור מנו (צילום: יהודה אלון)

לא היו לה חיים קלים, אבל באף רגע היא לא הרימה ידיים ותמיד הלכה אחרי הלב. הזמרת אלינור מנו (25) מנתניה, הוציאה בחודש שעבר קאבר ללהיט "שורף לי בעיניים" של עדן בן זקן, שייכלל באלבום האוסף "אנדר קאבר" בהפקת dirty nice music.

משפחת מנו הגיעה לנתניה כשאלינור הייתה בגיל חמש. שש שנים מאוחר יותר  הוריה התגרשו והיא נשלחה לגור בפנימיית נווה הדסה בקיבוץ תל יצחק. באותה תקופה אמה קנתה לה יומן ומאז היא כותבת ולא משתפת אחרים. בגיל 15 עברה אירוע טראומטי ורק היומן היה לה למרפא: "עברתי משבר קשה שאני מדחיקה עד היום. לא ידעתי איך להתמודד, הייתי לבד, לא היו לי חברים כדי לחלוק איתם את הקושי. לילה אחד, אחרי שלא אכלתי כמה ימים, כשלא ידעתי מה לעשות עם עצמי והרגשתי שאני הולכת לאיבוד, נזכרתי במה שאמא תמיד אמרה לנו בילדות והתיישבתי לכתוב. כתבתי וכתבתי ולא הפסקתי. בהמשך חיי הוצאתי החוצה את הקשיים שלי גם בשירה. הבנתי שאני לא יכולה לספר לאנשים מה עובר עליי, אבל אני כן יכולה לשיר את זה. דיברתי עם אנשים דרך השירה. המוזיקה תמיד הייתה שם, הרגשתי שזה המקום המוגן שלי".

מגיל 11 השתתפה כל שנה בתחרות כישרונות צעירים שאורגנה בפנימייה ובגיל 16 הצטרפה ללהקה בכפר סבא שהופיעה בהתנדבות במוסדות ואירועים של העירייה. "בזכות הפנימייה אני אדם חזק. החיים שם לא היו נוצצים. לא היו לי חברים ולא היה סבבה. הייתי עוף מוזר, ילדה שקטה ושונה. כשכולם שיחקו בחוץ, אני נשארתי בחדר ועשיתי עבודות אמנות. כל מה שרציתי אז היה להקים להקה".

אולם מלא. אלינור מנו (צילום: יהודה אלון)
אולם מלא. אלינור מנו (צילום: יהודה אלון)

אבא לא בתמונה

בסיום לימודיה בפנימייה, עשתה שירות לאומי ולמדה שירה בבית הספר למוזיקה "תגליות" בתל אביב. השיר הראשון פרי עטה שהתפרסם היא כתבה והלחינה בדרך לעבודה בשירות לאומי. השיר, "רק זיכרון", עוסק באהבה נכזבת שטילטלה אותה.

לפני שלוש שנים גילתה מנו שיש לה חמישה חצאי אחים מנישואיו הראשונים של אביה, בנוסף לארבעת אחיה, זאת לאחר שפגשה את אחד מהם במקרה. "שלומי נכנס לתחנת הדלק בה אני עובדת, קרא לי לצד והציג את עצמו: 'אני אחיך'. בהתחלה לא הבנתי מה הוא רוצה ממני. התקשרתי לאמא שלי ושאלתי אותה אם יש לי אחים שאני לא מכירה. היא אמרה שכן. אחרי שהתעשתתי שוחחנו והשלמנו קצת פערים. זה היה ממש מרגש, את הרגעים האלה אזכור כל חיי. מאז אנחנו משתדלים לשמור על קשר. כשחזרתי הביתה אמא הסבירה לי על החיים הקשים שהיא עברה. היא סיפרה על הילדים של אבא שהיא הסתירה ממני ומאחיי כל החיים. היא הסתירה כי היו לה חיים קשים, היא תמיד ביקשה שלא נספר לאחרים מה מציק לנו, לא לספר מה קורה בבית, שנשמור לעצמנו את הבעיות שלנו ונתמודד לבד. כיום אם אני מרגישה צורך לספר משהו, אני מעדיפה 'לשפוך' הכל על הנייר ואחר כך לשרוף אותו".

אביה כיום בן 70 ואין לה קשר איתו: "אין לי מושג מה זה אבא, אין לי מושג מה קורה איתו, הוא לא חלק מחיי. הוא גר בנתניה, אבל כבר שנים שלא ראיתי אותו ואני גם לא מחפשת אותו. כשראיתי אותו, הייתי עוברת לצד השני של הרחוב רק כדי לא להיתקל בו. הזיכרון היחיד שיש לי ממנו זה שהוא הבטיח לי בגיל חמש אופניים. חיכיתי לאופניים האלה כמעט שנה, ובסוף אמא הביאה לי אופניים ואמרה שזה ממנו. כשגדלתי הבנתי שזה לא היה ממנו, ומאז תמיד השתוקקתי לאופניים. אני חושבת שכבר אז הבנתי שהבטחות זה סתם ושאין לי באמת אבא".

לפני שלוש שנים החליטה מנו לפתח קריירה מוזיקלית והחלה להקליט שירים שכתבה לצד קאברים של שירים שהיא אוהבת. הבולט שבהם, "מתגעגעת", יצא כקליפ לפני כשנתיים וסיכם עבורה תקופה קשה אבל גם התחלה חדשה. "אחרי שנפרדתי מבן זוג וסבתא שלי, שהייתי מאוד קשורה אליה נפטרה, הפקתי את השיר הזה באופן עצמאי. הוא קיבל תגובות נהדרות ברשת. בידע שצברתי ועם האנשים שדחפו והאמינו בי, ידעתי שזה מה שאני הולכת לעשות –  מוזיקה, וברור לי שהדרך עוד ארוכה".

 

געגוע. אלינור מנו (צילום: יהודה אלון)
געגוע. אלינור מנו (צילום: יהודה אלון)

נגיעות ים תיכוניות

בשנתיים האחרונות מלווה אותה הצלם ואיש יחסי הציבור אלון יהודה. היא מופיעה במועדונים ובהשקות והחלה להכיר אנשים מתעשיית המוזיקה. "אנחנו עובדים על שירים שכתבתי, נעזרים במלחין מוכשר, וכך הוצאנו לפני חודשיים את 'שורף לי בעיניים' של עדן בן זקן שיהיה אחד השירים באלבום הקאברים. אני אוהבת את השיר הזה. הביצוע של עדן בן זקן מהמם ועוצמתי, אבל הרגשתי שהמילים והלחן יכולים לעבוד גם בכיוון יותר שקט ומלא ברגש. במאי הקליפ הוא סער דוידוב-ראסטי ואת העיבוד וההפקה המוזיקלית עשה שיקו פלדמן".

מה הן התוכניות לעתיד?

"בסוכות הופעתי בתימניה בראש העין ושרתי את 'הכל בסדר' של בועז שרעבי. אני מרגישה שעכשיו הכל הולך להיות בסדר. אני עובדת, מפרנסת את עצמי, עוזרת לאמא ומשקיעה כל רגע פנוי במוזיקה".

מה החלום? להיות זמרת ים תיכונית?

"אני שרה ישראלי עם נגיעות ים תיכוניות. אני מתחברת למוזיקה שמלאה ברגש, שירים שיוצאים מכאב ומובילים לאופטימיות. החלום שלי "להצליח, לראות אולם שלם שבא במיוחד לשמוע אותי".

 

מעריצה את שרית חדד. אלינור מנו (צילום: אלון יהודה)
מעריצה את שרית חדד. אלינור מנו (צילום: אלון יהודה)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות