fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"מאסתי בעצמי ותהיתי: מי ירצה אותי כשאני מענטזת בתחתונים וחזייה?"

"הופעתי בפני עשירי העולם, אבל הרגשתי שיש בזה שקר. שאלתי את עצמי: 'כשתהיי זקנה ומצלצלת, גם כולם יאהבו ויעריצו אותך? פחדתי מזה מאוד". ברי סימון זהר, פעם רקדנית הבטן של המדינה, שחזרה בתשובה ונישאה מספר פעמים, מצאה את השקט והאיזון בזכרון יעקב  
"הפכתי את הריקוד שלי לריקוד תפילה לבורא עולם". ברי סימון זהר (צילום: הילה אייזינגר)
"הפכתי את הריקוד שלי לריקוד תפילה לבורא עולם". ברי סימון זהר (צילום: הילה אייזינגר)

 

לראיון שמתקיים בבית קפה בזכרון יעקב מגיעה ברי סימון זהר חפה מאיפור, פניה שלוות וכאילו משקפות את המקום הרגוע והמאוזן בו היא נמצאת בחייה.

אין אדם שלא מכיר את סימון, בת 56, פעם, בימים אחרים, רקדנית הבטן הבלתי מעורערת של המדינה שהופיעה בכל העולם בתחתונים וחזייה ססגוניים, חזרה בתשובה ומקיימת בשנים האחרונות ערבי הפרשות חלה וחינות לנשים.

היא נישאה לראשונה בגיל 14 עם גבר שנרצח אחרי שנתיים ומנישואים אלה נולד בנה היחיד, זוהר. החזרה בתשובה החלה לאחר נישואיה השניים בגיל 32 לגבר שהכירה בשיא הקריירה שלה. "הופעתי בפני עשירי העולם באוסטרליה, יפן מצרים, צרפת, לונדון, איטליה, אבל הרגשתי שיש בזה שקר, אמרתי לעצמי: 'מה, כשתהיי זקנה ומצלצלת, גם כולם יאהבו ויעריצו אותך ויהיו סביבך ויעשו כל מה שאת אומרת להם? פחדתי מזה מאוד. בהופעות שלי גברים מעונבים היו מכרכרים סביבי ולא אהבתי את זה. אמרתי לעצמי: 'נמשכים אלי כמו זבובים בגלל שאני רוקדת עם תחתונים וחזייה'. מאסתי בעצמי ותהיתי ביני ובין עצמי: לאן זה יוביל? מה יהיה עם זה? איזה בעל רציני ומכובד ירצה אותי כשאני מענטזת לפני גברים עם תחתונים וחזייה?".

למרות זאת, בתוך תוכה ידעה שהריקוד תמיד יהיה חלק מחייה. "הכרתי ספר נשים יהודי חילוני מפלורידה. אמרתי לו שאני מורה למחול, לא סיפרתי שאני רקדנית בטן כי פחדתי שאם אספר, או שהוא ירצה אותי לדבר אחד או שהוא לא ירצה אותי בכלל. באחת הפגישות שלנו פלטתי שיש לי הופעה הערב וכשהוא התעניין אמרתי שאני רוקדת ומשמחת חתן וכלה. הוא אמר לי בעקיצה, שהיה בה מן האמת: 'כפי שאת נראית, בטוח שאת משמחת את החתן יותר מהכלה… אם היית יודעת מה זה להכשיל גברים… זה עוון של עונש כרת'. נבהלתי מהדברים שלו ולא ישנתי בלילה. המשכנו להיפגש וכל פעם הוא טפטף לי דברים על הדת. מבפנים הוא דיבר כמו רבי ומבחוץ הוא היה דוגמן. מצא חן עיני הידע שלו והשילוב שבו. הוא לא היה דוס, היינו יוצאים, מבלים ונוסעים בשבת, אבל הצניעות הייתה מאוד חשובה לו. הוא התחיל להתחזק ואני נגררתי אחריו ובסוף עברתי אותו. כשהתחתנתי איתו עזבתי דירת פאר בצפון תל אביב ועברתי לגור בבני ברק. אחרי שבע שנים התגרשנו כי הוא קינא לי".

הכתבה המלאה ביום שישי בכל זכרון

"הפכתי את הריקוד שלי לריקוד תפילה לבורא עולם". ברי סימון זהר (צילום: הילה אייזינגר)
"הפכתי את הריקוד שלי לריקוד תפילה לבורא עולם". ברי סימון זהר (צילום: הילה אייזינגר)

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות