fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מאמן מוצקין בכדורסל יוסי שוורץ: "נצא חזקים מהמשברון"

יוסי שוורץ, מאמן מכבי מוצקין כדורסל, מתאושש מהבשורה על פציעתו הקשה של השחקן הזר ג'רמי אינגרם וממשיך קדימה. כעת הוא מחפש שני זרים טובים שישלימו את סגל הקבוצה ושואף לתקוע יתד בליגה הלאומית. שוורץ מודע לעובדה שחיים צורי לא רוצה שהקבוצה תעלה לליגת העל, אך מבטיח שמוצקין תעלה לכל משחק במטרה לנצח
"אני פה בשביל לתת סוג של שירות לקהילה". יוסי שוורץ (צילום: נחום סגל)

אופיר לוי / כדורסל

אחרי שתי עונות מוצלחות מאוד מאמן מכבי מוצקין יוסי שוורץ מכין את הקבוצה לעונה לא קלה בליגה הלאומית בכדורסל. שוורץ (31), רווק, תושב חיפה, שם בצד את הסיפור הטראגי של השחקן הזר ג'רמי אינגרם וממשיך לפעול כדי להשלים את סגל הקבוצה. המטרה מבחינתו – לתקוע יתד בליגה ואם במקרה תיווצר האפשרות להתברג בפלייאוף העליון, מה טוב. אלא שהדברים עלולים להסתבך במידה והקבוצה תצבור תאוצה, בשל העובדה שראש העיר חיים צורי הכריז כי הוא מקווה שהקבוצה לא תעלה לליגת העל. כמו בכול עונה ההתרגשות של ההתחלה כבר נמצאת בשיא והמסר העיקרי של שוורץ לקהל האוהדים: "אנחנו נלחם בכול משחק ואני מצפה שגם הקהל ידבק בטירוף סביב הקבוצה".

יוסי שוורץ (צילום: עצמי)
יוסי שוורץ (צילום: עצמי)

בשבוע שעבר עברת סוג של טראומה, סגרת עם שחקן זר – ג'רמי אינגרם, ותוך ימים ספורים התבשרת כי הוא היה מעורב בתאונת דרכים, בה הוא נפצע קשה. מתי קיבלת את ההודעה ומי סיפר לך?

"קיבלנו את ההודעה דרך הסוכן הישראלי של השחקן, אביעד ברוניך, שהודיע לנו שאינגרם היה מעורב בתאונת דרכים. לאחר שעשינו כמה טלפונים הבנו שהוא נפצע קשה, ממה שאני מבין יש לו שבר בצוואר. קשה לתקשר אתו, הכול דרך אשתו שמשיבה בסמס. שלחתי לו הודעה אישית של החלמה מהירה ושאני מתפלל לשלומו. הבנתי שכמה ימים אחרי התאונה הוא רק התחיל להזיז את הידיים והרגליים, כנראה פגיעה משמעותית. כעת אשתו מגייסת תרומות, כי ארצות הברית ידועה כמדינה שההוצאות האלה עולות הון תועפות, שם אין ביטוח כמו בארץ. אני מאחל לו לחזור מהר, זו גם הפרנסה שלו".

מה הייתה התגובה הראשונה שלך?

"האמת שהתגובה האישית שלי הייתה טיפה קשה, כי בזמנו כששיחקתי בהפועל חיפה, היה לי חבר טוב מאוד אמריקאי, דרט בויד, הוא שיחק איתי והיינו חברים טובים, הוא נהרג בארץ בתאונת דרכים. זה הציף בי רגשות מהעבר. כעת, אחרי ההלם, אנחנו ממשיכים לבנות את הקבוצה ונצא חזקים מהמשברון הזה".

מה אתה יודע נכון להיום על מצבו של אינגרם ועל סיכויי ההחלמה?

"תקופת החלמה לא קצרה, האם הוא יחזור לשחק? אני עדיין לא יודע. נרתמנו לעזרה הכספית, וההנהלה בראשות משה גרוסמן וקובי פינטו שלחה לו סיוע כספי בקטע אנושי".

"להפוך את מוצקין לאטרקטיבית". יוסי שוורץ (צילום: דורון גולן)
"להפוך את מוצקין לאטרקטיבית". יוסי שוורץ (צילום: דורון גולן)

"שחקן ששווה פי שניים מהחוזה"

אחרי שסגרתם עם אינגרם לא הסתרת את שביעות רצונך מההחתמה, ספר על השחקן, מה הרקורד שלו ומה היו הציפיות שלך ממנו?

"אינגרם משחק בעמדה 2-1. אתלט, סקורר בכל רמ"ח איבריו, זריז, קליעה טובה מבחוץ, בדיוק מה שחיפשנו. שחקן ששווה פי שניים מהחוזה שסגרנו אתו. הוא שחקן שמבחינת רמה ואיכויות יכול לשחק בליגה הראשונה אצלנו בקלות. היה לו ממוצע של 22 נק' בליגה השנייה בטורקיה, שחקן שעשה מספרים יפים והיה אמור להיות סוג של באנקר בשבילנו. עשינו אין ספור טלפונים לברר על האופי שלו כי המרקם האנושי שנבנה פה נבחן בזכוכית מגדלת. נוצר קשר חיובי איתו, אחרי הרבה שחקנים שהיו מתוכננים על העמדה שלו הוא התברר כמתאים ביותר לנו".

בחודשים האחרונים העיסוק העיקרי שלך במכבי מוצקין היה בעניין הזרים. אחרי התאונה חזרתם לנקודת ההתחלה, יש שחקן זר, אולי שניים אחרים בקנה?

"יש כול הזמן שחקנים בקנה, יש גם שחקנים יותר כישרוניים מאינגרם, אבל שחקנים שחברותית לא מתאימים, או שנזרקו מקבוצות. אנחנו הצבנו מטרה – קודם כל להביא שחקנים שמתאימים מבחינה אנושית. מכבי מוצקין זו משפחה וחשוב ששחקנים יבינו לאן הם באים ומה הדרישות. ממשיכים לחפש".

באיזה תפקידים, מה הציפיות שלך מהזרים שתבחר?

"אני מחפש זר על המשבצת של אינגרם, ועוד גבוה אמריקאי שישלים את הפאזל".

הסגל הישראלי שלכם די סגור ועל פניו נראה לא רע. מה המטרות שהצבת לעצמך לעונה הקרובה?

"אנחנו קבוצה שרק עלתה, המטרה העיקרית היא לתקוע יתד בליגה, ואם אפשר פליאוף עליון זה יהיה מעולה מבחינתנו".

"אני פה בשביל לתת סוג של שירות לקהילה". יוסי שוורץ (צילום: נחום סגל)
"אני פה בשביל לתת סוג של שירות לקהילה". יוסי שוורץ (צילום: נחום סגל)

דבר אחד ברור, אסור לכם לעלות לליגת העל כי האוהד מספר אחת שלכם, ראש העיר חיים צורי לא מעוניין שתעלו. את זה שמעת ממנו בטקס הכתרת ספורטאי השנה של 'הד הקריות'. מה דעתך על הדברים?

"אני פה בשביל לתת סוג של שירות לקהילה שבראשה עומד חיים, אני פה לתת שירות בכדי להפוך את מוצקין לאטרקטיבית, שתהיה גאווה לעיר. אני חושב שאין הרבה קבוצות בליגה הארצית והלאומית שיכולות לפוצץ ככה אולם, צעירים ומבוגרים כאחד. לגבי עליית ליגה, הלוואי שזאת תהיה הבעיה שלנו".

"צורי תמיד צודק"

באותו אירוע צורי אמר שהוא כבר היה בסרט הזה. קבוצה בליגת העל צריכה תקציב גדול מאוד וזה לא אמור לבוא מכספי התושבים, אולי הוא צודק?

"צורי תמיד צודק, ואני לא ציני, אם הוא לא רוצה לא יהיה. אני מבחינתי לא בא ואומר לשחקנים אל תנצחו, ההפך. כרגע אני לא חושב שאנחנו יכולים לדבר על עלייה, בכל זאת שנה ראשונה, יש המון למידה, יש לנו המון דברים שאנחנו נערכים אליהם ויש קבוצות שהן פי שלוש-ארבע בתקציב".

מי יהיו הקבוצות שירוצו בצמרת, האם יש פייבוריטית ברורה לזכייה באליפות?

"על הנייר, כרגע הפועל באר שבע ורמת גן-גבעתיים בנו סגלים עם שחקנים מאוד איכותיים. ב"ש למשל החתימה את טוני יאנגר, שחקן שובר שוויון, זר לכול דבר על משבצת של ישראלי, קבוצה מעולה. גם גבעתיים מצוינת, הפועל חיפה עם שלוש החתמות של שחקנים טופ ליגה לאומית וכמובן גם עירוני קרית אתא. יש קבוצות טובות מאוד, אנחנו כרגע לא נמנים ביניהם. איגור ונועם שהצטרפו יביאו הרבה ניסיון ויתרמו לנו המון, לאורך כל הדרך אני דואג לשדר צניעות ועבודה קשה, אני מאמין בתוצאות".

אחרי כמה שנים ללא דרבי שוב יש לנו דרבי קרייתי ועוד בליגה הלאומית, מה זה אומר לך?

"האמת שאני באתי מחיפה, דרבי בשבילי זה מכבי והפועל חיפה. החשיבות בעיקר היא להנהלה, לאנשים ולראש העיר. בשבילי זה פיקנטריה לשחק נגד שקד (שוהם – מאמן אתא, א.ל) שהוא שחקן שאמנתי. מעבר לזה אני בקטעים האלה מסתכל על כול משחק לגופו. יכול להיות שתהיה קצת התרגשות בהתחלה, אבל זה עובר בחימום. אין דבר חזק יותר בשבילי חוץ מהרצון לנצח לטובת העיר".

"אם צורי לא רוצה, לא יהיה". יוסי שוורץ וחיים צורי (צילום: דורון גולן)
"אם צורי לא רוצה, לא יהיה". יוסי שוורץ וחיים צורי (צילום: דורון גולן)

עירוני אתא קבוצה איכותית

מה אתה חושב על עירוני קרית אתא?

"קבוצה ששנים שייכת לצמרת הלאומית ומעלה, מבחינה עובדתית, טופ ליגה לאומית, ללא ספק נבנתה קבוצה איכותית. רודני אלכסנדר, גיא דותן, דנינו ועוד הרבה חבר'ה מוכשרים, שיכולים לשחק בליגת על. הכול שאלה של חיבור, על הנייר הם מועמדים לעלות".

יש שתי קבוצות שהצלחת איתן בגדול, מכבי מוצקין והפועל חיפה. איזו הפועל חיפה נראה השנה לדעתך?

"שוב, על הנייר החתמות מעולות, הובר, אוראל לב, בר אבן, שחקנים טופ ליגה לאומית, עשו גמרים עלו ליגות, ביחד עם החבר'ה אופק וניב משגב, שהצליחו בשנה שעברה בעונתם הראשונה. שני זרים שעל הנייר מצוינים, שאגב ברומרו התעניינתי, לפני שחתם שם. קבוצה ללא ספק טובה מאוד. מגיע שם קרדיט ליובל רופמן על מה שהם עושים שם, לא פשוט להחזיק את העסק הזה חי".

בעונה שעברה הייתה לכם הצלחה בלתי רגילה, מול יריבה שנחשבה לעדיפה, מה היה סוד ההצלחה שלכם ומה מתוך כך תרצה להביא לעונה הקרובה?

"גם בשנה שעברה אף אחד לא נתן לנו סיכוי מול נתניה. סוד ההצלחה שלנו זה הביחד וההון האנושי שלנו, בשילוב של העומק שבנינו".

בעונה שעברה קרו הרבה דברים טובים במכבי מוצקין, בעיקר התרשמתי מכמות האוהדים ומהעידוד שלהם. איזה מסר אתה רוצה להעביר להם?

"אני מצפה שכולם יידבקו בטירוף שיש להנהלה ולראש העיר לראות את הקבוצה מנצחת ומצליחה, כי זה רק בשביל האוהדים. כול מי שבא לפה נותן מעצמו הכול, בהתנדבות – משה וקובי רוצים שהקבוצה תצליח ושתהיה מקור לגאווה לעיר. בואו לדחוף ולעודד, כול זה בשבילכם".

"סוד ההצלחה שלנו זה הביחד וההון האנושי שלנו". מכבי מוצקין, רגע אחרי הזכייה באליפות. (צילום: עצמי)
"סוד ההצלחה שלנו זה הביחד וההון האנושי שלנו". מכבי מוצקין, רגע אחרי הזכייה באליפות. (צילום: עצמי)

גם היכל גושן אולם מצוין

בעונה הקרובה אתם מחליפים את האולם הביתי הקטן – אולם בגין, בהיכל הספורט הגדול – גושן. זה עשוי להיות יתרון או חיסרון?

"המנהלת דורשת סלים רצפתיים, בבגין זה לא יכול לקרות, אין אפשרות. אני מאוד אוהב את האולם בבגין, אינטימי וחם, אבל גם היכל גושן אולם מצוין שעובר שיפוץ מסיבי, בהשקעה של ראש עיר ועמותת הספורט וצריך להודות להם, ליו"ר העמותה איציק ששון ואברי מונצ'ר מנכ"ל העמותה. אני מאמין שהשינוי יהיה לטובה ונוכל לארח יותר אוהדים".

לסיום תנסה להמר באיזה מקום מכבי מוצקין, עירוני קרית אתא והפועל חיפה יסיימו את העונה.

"אני לא מהמר, אבל אני יכול להבטיח מלחמה בלתי מתפשרת, אנשים שיבואו לצפות באנו ייהנו, כי אנחנו ניתן להם סיבה לצאת מהבית גם בימים הקרים וגם בחמים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות