fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

למה בבית הספר חופים ההורים משביתים את הלימודים כבר שבוע?

שלט שנתלה על גדר בית הספר
שלט שנתלה על גדר בית הספר

שביתת כיתה ח' בחטיבת הביניים מופ"ת חופים נכנסה היום (ב') ליומה השישי. ההורים מפרגנים לצוות החינוכי ולהנהלת בית הספר אך דורשים להקצות משאבים לטובת ניהול תקין של החטיבה וביצוע התכניות להקמת מבנה לבית ספר התיכון, כפי שהובטח להם רבות בשנים האחרונות.

בית ספר מופ"ת חופים בשכונת עין הים הוקם לפני עשור כבית ספר יסודי לכיתות א'-ט'. השנה הוקצה לחטיבת הביניים סמל מוסד ובכך שכבות ז'-ט' בבית הספר הוכרו כחטיבת ביניים. להורים ניתנו הבטחות רבות בנוגע להקצאת המשאבים הנדרשים לניהולה התקין של החטיבה ולקידום תכניות להקמת מבנה לבית ספר תיכון שישמש את בוגרי חטיבת הביניים; אך דבר לא נעשה, מה שהוביל לשביתה. ביום הראשון שבתו שלוש הכיתות של החטיבה, לאחריו שבתו כיתות ח' וביום ראשון הצטרפו תלמידי ז' ו-ט'.

הורי החטיבה דורשים- קיום הבטחות!
הורי החטיבה דורשים- קיום הבטחות!

יו"ר ההנהגה ההורית אלינה שפירא, שופכת אור על הסיבות לשביתה: "חטיבת הביניים של מופ"ת חופים מונה כ-60 ילדים בשלוש שכבות, כשבכל שכבה יש כיתה אחת. בסוף השנה שעברה התקבל האישור לסמל מוסד נפרד, מה שאומר תקציב וצוות ניהול נפרדים. באותו שטח נמצאים כעת שני בתי הספר, יסודי וחטיבת ביניים. הצוות החינוכי ומנהל בית הספר הם חד משמעית מדהימים, לא יכולנו לבקש טוב ממנו. אבל לצערנו הביאו אותם לכאן ללא כלים ותנאים ברמה הבסיסית. החטיבה נמצאת כאורח בלתי רצוי בשטחו של בית הספר היסודי, תלמידי החטיבה חולקים אותו מבנה עם כיתות ג' וגם בחצר בית הספר הם מתנגשים אחד בשני ואין הפרדה מינימלית על בסיס גילי. הצוות החינוכי עובד ללא מנהלה, מנהל בית הספר משמש גם כמזכיר, מדריך צוות וגזבר, אין לו אפילו משרד או מחשב אישי. לעניין כמות הילדים המצומצמת יש יתרונות וחסרונות. הילדים מקבלים פה גישה מדהימה, רואים אותם כפרט והצוות באמת מצליח לגשת לכל אחד, אבל מצד שני, הילדים לא יכולים לקבל את אותה העשרה פדגוגית אותה יקבלו במקום אחר. לא קיימת אפשרות לעבודה בקבוצות או ללמידה פרטנית, משום שאין מרחב לעשות את זה. גם התקציבים שניתנים לשכבה גדולה עם מאות ילדים הם מן הסתם לא אותם תקציבים ששכבה עם 20 ילדים מקבלת".

לאחר מגעים בין ועד ההורים לעיריית חדרה, שכללו גם מכתב שנשלח לראש העיר, מנכ"ל אגף החינוך ומנהל המחוז במשרד החינוך, החליטו הורי ועד שכבת ח' להשבית את הלימודים. למרבה האירוניה, שפירא מספרת כי אין שיח בין נציגות ההורים לעירייה בשל השביתה וכי נאמר להם שהנושא יעלה לדיון רק לאחר שהשביתה תסתיים. "הובטח לנו בעבר שיוקם עוד מבנה ושבית הספר יגדל בהתאם, הובטח גם שילדי כיתה ח' יהיו השכבה הראשונה שתפתח את התיכון שיוקם והאמנו שזה יקרה. זו השנה הרביעית שאנחנו שומעים את אותן הבטחות והשנה הבנו סופית שזה לא מתקדם לשום מקום".

הורי כיתות ח' שהשביתו את הלימודים מבינים שכבר אין להם מה לחפש בבית הספר בשנת הלימודים הבאה. גם אם בנייתו של בית הספר התיכון תחל מחר, בנייתו לא תושלם בזמן כדי לקלוט את ילדיהם. בינתיים, ישנה עזיבה של ילדים לבתי ספר אחרים וההורים חוששים שזה ישפיע לרעה על עתידו של בית הספר. "יש פה אפשרות לפתח פנינה שאין כדוגמתה, יש פה משהו חדש ונכון, הצוות נותן מעצמו ורואה כל ילד, צריך לתת להם כלים והם יצמיחו פה משהו נפלא. זה משהו שחייבים לשמור עליו ולטפח אותו ואנחנו נלחמים בדיוק בשביל זה. אם לא יתחילו לזוז פה דברים, ילדים יעזבו ולא יהיה רישום של ילדים חדשים ואפשר יהיה לשלוח את כולם הביתה ולסגור את בית הספר. וזה הדבר האחרון שאנחנו רוצים שיקרה."

מעיריית חדרה נמסר: "הרישום לחטיבות הביניים בעיר מוסדר על פי אזורי רישום ובתי הספר היסודיים המזינים את החטיבות. אל חטיבת הביניים חופים עולים תלמידים מבית הספר היסודי חופים. משרד החינוך בשיתוף אגף החינוך השקיע משאבים ומאמצים רבים לפתיחת החטיבה על מנת לספק שירותי חינוך מקצועיים במערב העיר. מדובר בחטיבת ביניים בצמיחה, אשר אגף החינוך והעירייה דואגים לכל המשאבים הנדרשים לצמיחתה, כולל תוכנית להקמת מבנה קמפוס קהילתי חופים. התוכנית נמצאת בתכנון מול משרד החינוך ואגף ההנדסה, כאשר צפי הסיום הוא ספטמבר 2020. יצוין כי הייתה אמורה להתקיים פגישה בלשכת מנכ"ל העירייה, אותה אולץ המנכ"ל לבטל בעקבות השביתה שיזמו ההורים, וישמח לקבוע מועד חדש לקיומה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות