fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"לא הרבה מסעדות שורדות כל כך הרבה שנים ומגיעות לדור רביעי"

מסעדת פינגוין המיתולוגית בנהריה חגגה 75 שנים להיווסדה. כתבת "צפון-1" הייתה שם כדי לחזות בקהל שקיבל חוויה נוסטלגית טעימה ונעימה ובבני משפחת אופנהימר שממשיכים את המורשת באותה התלהבות ובאותו להט, כמו אז, במאה הקודמת, אך לא שוכחים להתחדש כל הזמן
"פינגוין שמרה תמיד על המשפחתיות". משפחת אופנהימר חוגגת 75 שנים למסעדה (צילום: אושרי כהן)

"אופנהיימר, יישר כוח, שום דבר לא מובן מאליו שמקום פועל בהצלחה 75 שנים. זו עובדה שמצאת נוסחה מנצחת שצולחת את האופנות המשתנות והמודות העונתיות. מקומות נפתחים ונסגרים כמו פטריות ורק פינגוין נשאר יציבה ופורחת עשרות שנים ללא הפסקה. זה לא מקרה וזה לא מזל. זה הרבה, הרבה יותר מזה. שאפו". את ההודעה המרגשת הזאת קיבל אילן אופנהיימר הבעלים של מסעדת  פינגוין ימים ספורים לאחר חגיגות יומולדת 75 שנים למסעדה.

בשנים האחרונות אירועים והשקות עטופים בפוזה סלבריטאית מוחצת, כזה לשמחתי לא היה האירוע המיוחד לציון 75 שנים למסעדת פינגוין, בו הקהל היה מרכז הערב. המוסד הנהרייני שמוכר בכל הארץ ומעלה זיכרונות נוסטלגיים וניצוצות של אושר בקרב מבקריו ועובדיו הנאמנים לאורך השנים, חגג יום הולדת כמיטב המסורת.

זו לא הייתה  סתם חגיגה כדרך אגב, במשך יותר מחצי שנה תכנן מנהל המסעדה, והדור הרביעי אמיר אופנהימר אירוע ייחודי, כמיטב המסורת הייקית-גרמנית. את פני האורחים קיבלה מארחת חביבה לבושה בשמלה גרמנית אותנטית, התפריט,  עיצוב המסעדה, המפות על השולחן והפרחים, הכל היה מוקפד ובאווירה, איך לא,  מאוד אירופית.

הנגן אלי לב וחברי להקת הליווי שרו ממיטב שירי ארץ ישראל ושירים נוסטלגיים של כל הזמנים, והקהל, שרק ייחל וחיכה לאירוע כל כך תמים ויפה, קם על רגליו לריקודי זוגות ומעגלים.

יותר מ-200 סועדים נהנו מארוחה ייחודית של שלוש מנות, שרו רקדו ונהנו. מה שמסמל את פינגוין לדורותיה היא אחוות המלצרים. מי שעבד שם יודע שפינגוין זה השיעור הראשון לעסקים ולתפיסה של החיים האמיתיים. וכך, בשעת לילה מאוחרת, בסוף האירוע, המלצרים, מנהל המשמרת, אילן ואמיר רקדו והשתוללו, שרו וכיבדו את העבר ואת ההיסטוריה של המקום, את העתיד אבל בעיקר את ההווה.

הסיפור המלא יפורסם מחר ב: "צפון1".

"פינגוין שמרה תמיד על המשפחתיות". משפחת אופנהימר חוגגת 75 שנים למסעדה (צילום: אושרי כהן)
"פינגוין שמרה תמיד על המשפחתיות". משפחת אופנהימר חוגגת 75 שנים למסעדה (צילום: אושרי כהן)

אילן היה אחראי בהפקה המושקעת על הצד הקולינרי. הוא בנה תפריט קלאסי של מנות  מושקעות מאוד: הרינג שהוגש עם תפוחי אדמה, תרד עם ביצת עין, מנה שדיברו עליה גם יום למחרת, מרק הגולאש המפורסם, שניצל וינאי, דג פורל מבושל ובראס וורסט – נקניקיות עם כרוב כבוש ומבושל. טעמים שהזכירו למי שקצת בקיא במטבח האירופי, ניחוחות של בית. בין שלל הקינוחים כיכב השטרודל תפוחים עם כדור גלידת וניל. הוא העביר את סמכויות הניהול לפני כארבע שנים לבנו אמיר ומאז הוא יצא לפנסיה, מטייל בעולם ובעיקר נח.

פינגוין עבור המשפחה זה לא רק מקור פרנסה, זה מפעל חיים. לערב הייחודי הגיע גם בנו השני, אלון, בן 32, שחי בתל אביב ומנהל את קבוצת מסעדות הגורמה של קבוצת עדיס' לייף סטייל של עדי ואירית שטראוס. נראה שהאהבה והנאמנות למסעדנות נשארת במשפחה גם כשלא מדובר בפינגוין.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות