fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: תלמידי תיכון אדם וטבע מתגייסים לשיקום הכלבייה

החניך אלירן דניס והכלבה רקפת (1) (1
החניך אלירן דניס והכלבה רקפת (1) (1) צילום אורי סולסקי

תלמידי תיכון אדם חברה וטבע בכרמיאל מטפלים במסירות ובאחריות בכלבים נטושים. חניכי מגמת הכלבנות הם נערים ונערות בכיתות י' עד י'ב, שבחרו במסלול זה לבגרות חמש יחידות לימוד בתחום, אחדים מהם בוחרים בשנת י'ב ללמוד לימודי הסמכה למאלפי כלבים. לפני מספר שבועות בזמן הסופות נאלצו החניכים להחזיר את הכלבים למקומם ולוותר על שיעור מעשי מאחר והמגרש עליו מאמנים את הכלבים חשוף לגמרי. בעקבות האירוע החניכים העלו רעיון לבניית פרגולה שתאפשר לעבוד עם הכלבים בכל תנאי מזג אוויר במקום בחורף, בקור ובגשמים ובקיץ תחת שמש קופחת.

חניכי המגמה, אוהבי בעלי חיים ורצון גדול לתת ולהעניק. הם מטפלים בכלבים באהבה ובמסירות ודואגים לכל צרכיהם,  משקמים את הכלבים, מרגילים אותם מחדש לחברת בני אדם, מאלפים אותם ולבסוף מחפשים להם בית חם ואוהב. דרך הלמידה החווייתית, החניכים לומדים על עצמם, על קשרים ועל מערכות יחסים ופתחו פרויקט ל"כיתה",  מיזם הד-סטארט למורים יזמים לפרויקטים שהם באזור ה-5000 שקלים, שהוקם על ידי גופים פילנתרופיים. עד כה גויס גויסו 91 אחוזים מסך עלות הפרויקט. על התלמידים לגייס את החלק החסר.

החניך אלירן דניס והכלבה רקפת (1) (1
החניך אלירן דניס והכלבה רקפת  (צילום אורי סולסקי )

בכלבייה, לכל כלב יש תא מוגן משלו, לשהות בכל ימות השנה עם קערת מים, תנור חימום וגם מאווררים. בתחילת שנת הלימודים מובאים מעמותת כלבלב חמישה כלבים המיועדים לאימוץ, התלמידים  מאלפים ומחנכים אותם ובסוף שנת הלימודים מחזירים אותם מוכנים לאימוץ חזרה לעמותת כלבלב, או מוצאים בעצמם משפחות מאמצות, האימוץ נעשה כנהוג באמצעות העמותה.

התלמידים רתמו את המחנך אורי סולסקי שהוא גם המורה לכלבנות, על מנת שיסייע בידם להוציא לפועל את התכנית. סולסקי שנרתם הסביר: "תכנון והקמת הפרגולה יבוצעו על ידי החניכים בשילוב כלים מתמטיים ועבודת נגרות – בזכות פרויקט "כיתה לכיתה", שזו פלטפורמת מימון המונים חדשנית, ללא מטרות רווח, לתמיכה ביוזמות חינוכיות של מורות ומורים. "לכיתה הוקמה במטרה לאפשר למורות ומורים להביא משאבים וחדשנות לכיתה ולממש בצורה מרבית ומעצימה את הפוטנציאל שלהם ושל תלמידיהם".

ליאור ברנע, מצורית שבמשגב, חניך כיתה י', בין יוזמי הפרויקט מפרט על היוזמה ועל המגמה: "הכל החל כאשר  באחד הימים עבדנו בכלבייה עם הכלבים והחל לרדת גשם חזק, נאלצו להפסיק את הפעילות ולהחזיר את הכלבים לתאים, החלק המעשי של כל אותו יום הופסק. אז התחלנו לחשוב מה לעשות. הגענו למסקנה שיש לבנות גג, מחסה או פרגולה כדי לאפשר עבודה גם בימי גשם כאלו אבל גם בעתיד בקיץ כשהשמש קופחת , הפרגולה גם תשמש אותנו" .

למי פניתם?
"אחרי שגיבשנו את הרעיון פנינו למחנך שלנו אורי סולסקי ושיתפנו והתייעצנו אתו, אמרנו שאנחנו רוצים לבנות פרגולה". סולסקי: "זהו פרויקט חינוכי לימודי מתחילתו עד סופו, התלמידים חשבו על משהו וגם יבנו אותו. החניכים יבנו את יציקת הבטון בעצמם, ילמדו כיצד עושים זאת ואנחנו נשלים את הגג שיהיה מעץ".

סולסקי מסכם: "הצלחה מבחינתי תהיה אם בסוף התהליך תעמוד פרגולה שנבנתה על ידי החניכים, זהו שיעור משמעותי לחיים על זיהוי בעיות ופתרונן בדרך יצירתית ועצמאית. אנו זקוקים לסיוע במימון החומרים לפרויקט, ביצוע הפרויקט ייעשה על ידי החניכים עצמם".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות