fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: האם אורט ישראל רוצה לסתום לחברי מועצת העיר את הפה?

עיריית כרמיאל הכריעה בסכסוך בין רשת אורט ישראל למכללה ותחריג חלק מהקרקע לטובת המכללה האקדמית. באורט ניסו למנוע את התערבותם של חברי מועצת העיר. חבר מועצת העיר משה קונינסקי: "רשת אורט מנסה להלך עלינו אימים ולנסות למנוע מאתנו לקבל החלטה בנדון, למרות שזו הייתה הנחייה מפורשת של בית המשפט"
קמפוס בראודה
קמפוס בראודה צילום אלכס הובר

 

בראודה
צילום אלכס הובר

 

האם אורט ישראל חוששת מחברי מועצת העיר? דקות לפני כינוס ישיבה העוסקת  בחלוקת השטחים בין המכללה האקדמית בראודה לאורט ישראל, הציע היועץ המשפטי של אורט ישראל עו"ד אסף ביגר, כי חברי מועצת העיר לא ינקטו כל עמדה. "אפשר לקבל החלטה המבהירה שחברי מועצת העיר אינם נוקטים עמדה", כתב היועץ המשפטי מהחשש כי יצביעו לטובת הצעת עיריית כרמיאל. למרות הסגותיו חברי המועצה הצביעו בפה מלא  כי יוחרג חלק מן הקרקע לטובת המכללה האקדמית.

תזכורת: בחודש מרץ 2016, הגישה המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה עתירה לבג"צ נגד עיריית כרמיאל, בה נטען, כי ועדת החינוך של הכנסת, המל"ג ומבקר המדינה קבעו פה אחד, שאורט ישראל פוגעת בעצמאות המכללה האקדמית. בית המשפט שלח את הצדדים לתהליך גישור, אך החזיר את הדיון בנושא לבית המשפט המחוזי. הליך הגישור לא הצליח ועיריית כרמיאל הפכה לגוף שאמור להכריע במחלוקת.

בדיון שהתקיים בבית המשפט המחוזי בחיפה בחודש יוני האחרון, טענה העירייה, כי אין לה התנגדות שתהיה חכירת משנה, בתנאי שתהיה הסכמה בין המכללה לאורט. השופט קבע כי העירייה תחליט וראש עיריית כרמיאל עדי אלדר, מינה צוות מקצועי לטובת העניין, הכולל את מנכ"ל העירייה דוד מלכה, היועץ המשפטי שלמה גבע ומהנדס העיר אייל רותם. העירייה התקשרה עם היועץ המקצועי ד"ר שי כנעני, שהתבקש לבחון את הנתונים שהציגו הגופים ולהציע הצעה לפתרון.

ביום רביעי שעבר התקיימה ישיבת מועצת עיר שלא מן המניין, שנועדה לאשר את  ההצעה שגובשה. ההצעה, כוללת באופן כללי חלוקה של השטח בין שני הגופים, תוך פיצוי לאורט ישראל בגין ההשקעות.

דקות לפני תחילת הישיבה, קיבלו חברי מועצת העיר, מייל אישי מעו"ד ביגר, המתלונן כי הישיבה נקראה ללא ידיעתם ומבלי שתינתן להם האפשרות להציג את עמדותיהם. "קשה להאמין שחברי מועצת העיר יקבלו החלטה רצינית בעניין מהותי כל כך, מבלי לשמוע באופן אישי את נציגי אורט ישראל ומבלי שיתאפשר לנציגי אורט ישראל להתייחס לדוח המומחה או לשאלות שעשויות להיות לחברי המועצה", כתב עו"ד ביגר.

בהמשך מכתבו, פירט עו"ד ביג את עמדת אורט ישראל וכתב: "נכון שהעירייה נדרשת לקבל החלטה לפי פסק דין של בית המשפט, אבל אפשר לקבל החלטה המבהירה שחברי מועצת העיר אינם נוקטים עמדה בעניין שהוא, בסופו של דבר סכסוך בין אורט ישראל לבין המכללה האקדמית. אפשר לקבל החלטה המבהירה שחברי מועצת העיר אינם מעוניינים שקופת העירייה, היא זו שתשלם את המחיר הנ"ל כתוצאה מנקיטת עמדה בסכסוך".

ראש העירייה עדי אלדר מסר בתגובה: "עיריית כרמיאל פעלה לפי החלטת בית המשפט. ראש העיר מינה ועדה ובנוסף נשכרו שירותי יועץ מקצועי שבחן את כל הטענות של הצדדים, ביקר בקמפוס והכין חוות דעת. חברי הוועדה עיינו בחומר הרב שקיבלו מהצדדים וקיימו שימוע אליו הגיעו הצדדים ועורכי דינם, לבסוף המליצה הועדה לחברי מועצת העיר על חלוקת השטח כאשר לנגד עינינו עומד האינטרס העירוני לשמר את המכללה האקדמית ובית הספר להנדסאים בעיר".

חבר המועצה משה קונינסקי מסר: "לאור האיום הישיר של עו"ד ביגר על חברי מועצת העיר, אני רואה את מכתבו בחומרה. רשת אורט מנסה להלך עלינו אימים  ולנסות למנוע מאתנו לקבל החלטה בנדון, למרות שזו הייתה הנחייה מפורשת של בית המשפט. לאור מכתבם המאיים, הייתי שוקל שוב את ההסכמים של עיריית כרמיאל לניהול מוסדות אורט בעיר וביניהם אורט פסגות ואורט כרמים.  מבחינתי רשת אורט עברה את הגבול".

סגן ראש העירייה רותם ינאי מסר בתגובה: "צר לי על הסכסוך המדובר בין שני הגופים, היו לי שיחות אישיות רבות עם מכללת בראודה ועירבתי אישית את שר החינוך שהוא ראש המל"ג, נפתלי בנט ואת צוותו כדי שיהיה הוא המבוגר האחראי בסכסוך בין שני המוסדות. את המכתב שנשלח בשם אורט ישראל, קיבלתי באופן תמוה, 9 דקות לאחר תחילת הישיבה ולא יכולתי להתייחס אליו ברצינות. כמו חברי מועצה נוספים, חשתי שמנסים לאיים ולהפעיל עליי לחץ בצורה לא הוגנת ולא מתקבלת על הדעת, במיוחד אחרי ניסיונות גישור, שיחות, מעורבות של המל"ג ושל בית המשפט שהעביר את הסמכות לעיריית כרמיאל".

מהמכללה האקדמית בראודה נמסר בתגובה: "המכללה האקדמית להנדסה מקדמת בברכה את החלטת העירייה, להחריג חלק מן הקרקע לטובת המכללה האקדמית ולעמוד על כך שתכלית קיום מוסד אקדמי על המקרקעין תקוים ולא תסוכל על ידי אורט ישראל, כנכתב בנימוקי ההחלטה המוגשת לבית המשפט. בהחלטתם הפגינו חברי מועצת העיר גישה רצינית ואחראית כלפי תושבי העיר, שרואה בקיומה של המכללה האקדמית צורך חיוני להמשך התפתחותה של כרמיאל".

מרשת אורט ישראל נמסר בתגובה: "אנו לומדים את ההחלטה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות