fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"כנגד הסיכויים המצב שלי השתפר פלאים"

חזרה לחיים. מלי קורל והמטופלות (צילום: מכבי שירותי בריאות)
חזרה לחיים. מלי קורל והמטופלות (צילום: מכבי שירותי בריאות)

מלי קורל (52) מקרית אתא, הופנתה למחלקת שיקום יום "איתן" של מכבי בחיפה-הדר לאחר שמעדה ברחוב ושברה את שורשי שתי כפות הידיים. במשך תקופה ארוכה היא לא הצליחה להזיז את אצבעותיה ובמשך זמן רב הייתה מוגבלת פיזית. לפני פציעתה בעברה היא אף שימשה כשפית וקונדיטורית, אך מאז עברה תאונה היא לא יכלה לחזור לשגרת החיים אותה כל כך אהבה, לבשל ולאפות, ונותרה תלויה בעזרתם של אחרים.

 

חזרה לחיים. מלי קורל והמטופלות (צילום: מכבי שירותי בריאות)
חזרה לחיים. מלי קורל והמטופלות (צילום: מכבי שירותי בריאות)

בחמשת החודשים האחרונים היא הצליחה בתהליך הדרגתי, לשקם את הנזקים  באמצעות יחידת השיקום ככל שמתקדמים הטיפולים, היא מופתעת לגלות איך היא מצליחה לחזור לתפקוד בהדרגה,  בתקווה כי תוכל בקרוב לחזור לשגרת חייה ולעצמאות מלאה.

לדבריה, נוצרה במחלקת השיקום משפחה מגובשת של נשים שמגיעות עם פגיעות דומות, תומכות אחת בשנייה, מחזקות אחת את השנייה ועוזרות להתגבר על המכשולים הלא פשוטים בתקופות הקשות על ידי הזדהות ואחדות שמסייעת בהתקדמות של כלל המטופלות. "הפרויקט הזה הוא באמת מתנה לאנשים שצריכים את זה, כנגד הסיכויים המצב שלי השתפר פלאים", סיפרה קורל. "המעטפת לה אני זוכה כאן תורמת במישור הפיזי והנפשי, הצוות כאן מדהים יודע לגעת בכל המובנים. המטבח זה הדבר שאני הכי אוהבת ביקום, ואילולא סדרת הטיפולים שעברתי כאן לא הייתי זוכה לתפקד כראוי".

מחלקת שיקום יום "איתן" הינה מחלקה ייחודית של מכבי שירותי בריאות בחיפה המציעה תהליך שיקום אישי למבוטחים שעברו פגיעות רב מערכתיות לאחר תאונות, פגיעות נוירולוגיות, אורתופדיות מורכבות ותסמונות כאב. מטרת השיקום היא לסייע למטופל לחזור לרמת תפקוד שתאפשר עצמאות מרבית בכל תחומי החיים וחזרה לשגרה בריאה. במסגרת הטיפול בשיקום יום היא זוכה למעטפת רפואית של טיפולים מהצוות הרב מקצועי הכולל רופאה שיקומית, פיזיותרפיסטים,  מרפאות בעיסוק, קלינאית תקשורת, עובדת סוציאלית ודיאטנית, אשר מסייעים לה במסגרת טיפולים פרטניים וקבוצתיים. כחלק מהטיפול בריפוי בעיסוק השתתפה מלי בקבוצה טיפולית של תפקודי מטבח שמטרתה ללוות את המטופלים בתהליך חזרה להשתתפות בתפקודים השונים במטבח, בין היתר הכנת ארוחות, שטיפת כלים, סידור מצרכים במקרר וכו'. בקבוצה השתתפו חמש נשים הסובלות מפגיעות שונות אשר מונחית ע"י מרפאה בעיסוק מומחית בשיקום.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות