fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"כל יצירה היא משהו מטורף ומרגש"

היא התחילה את דרכה כמעצבת גרפית, אבל מהר מאוד הבינה שלשבת מול מחשב לא עושה לה טוב והחלה להשתלם בציורי פנים וגוף. רויטל מנשרוב מנתניה מציירת יצירות אמנות שלא שורדות יותר מכמה שעות אבל נהנית מכל שנייה. "אני עושה שמח לאנשים וזה נפלא בעיני"
דוגמנית נאדיה נובאק צילום מתן אשל
דוגמנית נאדיה נובאק צילום מתן אשל

 

בתקופת טרום פורים ובחג עצמו ידיהם של מאפרים וציירי פנים וגוף עמוסות בעבודה. בחו"ל הענף פורח ומשגשג בעוד בארץ הוא בתחילת דרכו ולמרות זאת מדי פעם נערכות תחרויות מקומיות לאמנים ישראלים. בכנס ראשון מסוגו בארץ לציורי גוף פנים ואפקטים שהתקיים לפני חודש וחצי בבני ברק זכתה רויטל מנשרוב מנתניה במקום הראשון בתחרות ציור פנים. במשך שעה וחצי היא ציירה יצירת אמנות על הפנים, הצוואר והכתפיים של דוגמנית על פי הנושא שנבחר, ולאחר הזכייה שיחזרה את אותו ציור בשידור חי בתוכנית בוקר בערוץ 2.

"הנושא הנבחר היה 'תחילת הדרך' וכל אחד לקח את הנושא לכיוון האישי", מספרת מנשרוב, "אני ביקשתי להביע את תחילת דרכי כאמנית ציורי פנים. בציור שלי יש כמה דמויות, אלמנטים של ציור כמו מכחולים וצבעים, ציורים שנראים כמו שרבוטים והתזות של צבע. מעבר לציור, מתייחסים גם לביגוד, אקססוריז ואביזר ראש שמשדרגים את היצירה ומעלים אותה שלב בנראות הכללית".

מנשרוב, 29, אמנית קריקטורות וציורי פנים וגוף, גילתה כשרון ציור בגיל צעיר. היא למדה במגמת אמנות בבית הספר אלדד, המשיכה ללימודי אמנות ועיצוב גרפי במכון אבני ולימודי איפור בבית הספר לאיפור של ירין שחף והשתלמה בחו"ל. בסטודיו שלה בדרום העיר היא מעבירה סדנאות לציורי פנים לבני נוער, אימהות ומאפרות מתחילות. "למדתי עיצוב גרפי, אבל העבודה בתחום הוציאה ממני אנרגיות שליליות. העבודה מול מחשב עם תוכנות, סקיצות ותיקונים לא הלהיבה אותי במיוחד. איפור וציור פנים וגוף זו עבודה מול אנשים, לראות אותם מרוצים ומחייכים, משהו שנותן סיפוק מיידי. עבדתי בחברת הפקה ושם היה צורך במאפרת. אמרו לי לנסות ופשוט נשאבתי לזה. למעשה התחלתי ישר לצייר ציורי פנים ורק מאוחר יותר למדתי איפור כלות וערב. כשראיתי כי טוב, החלטתי שזה מה שאני רוצה לעשות בחיים כי העבודה הזו עושה אותי מאושרת. אני עושה שמח ללקוחות פרטיים ועסקיים ובעיניי זה נפלא".

אמנות לכל דבר

בשנים האחרונות נחשבים ציורי פנים וגוף לאמנות לכל דבר ומשתלבים בהפקות אופנה וטלוויזיה. לפני ארבע שנים החלה מנשרוב להשתתף גם בתחרויות בחו"ל ועד היום התחרתה באיטליה, בגיברלטר ובאוסטריה. ביולי השנה היא תיסע בפעם השנייה לאוסטריה ותשתתף ב~"World body painting festival", תחרות ציורי גוף בינלאומית שתציין 20 שנה לקיומה בהשתתפות נציגים מ-50 מדינות: "ציור גוף מלא עורך כשש שעות. זה מלחיץ ושואב המון אנרגיה ולכן הפעם החלטתי להשתתף בקטגוריית פנים שאורכת כשעתיים".

את ההשראה לציורים שואבת מנשרוב מהרשת. "לקראת תחרות המשתתפים  מקבלים את הנושא. אני מחפשת באינטרנט דברים שמושכים את העין, מגבשת רעיון ומציירת סקיצה. לתחרות אני מגיעה עם ציור מושלם, אך כמו תמיד שום דבר לא סופי, ותוך כדי התחרות דברים יכולים להשתנות. לקראת התחרות אני גם מכינה את כל האביזרים הנדרשים – בגד שיתאים לקונספט ואביזר ראש. הבעיה היא שקשה לסחוב בטיסות פריטים גדולים ועדינים מחשש שיתפרקו, לכן חלק מהאביזרים אני מכינה במקום".

יש פרסים כספיים?

"בארץ הפרסים צנועים, זכיתי בגביע ובמוצרי איפור גוף. בפסטיבלים בחו"ל הפרס הראשון על ציור גוף שלם הוא 1000 אירו ועל ציור פנים 300 אירו".

מנשרוב רויטל בתחרות ציורי גוף ישראל 2017 צילום עצמי
מנשרוב רויטל בתחרות ציורי גוף ישראל 2017 צילום עצמי

תחתונים וחזייה מינימליים

בימים אלה הסטודיו שלה שופע עבודה. הלקוחות הם גם מבוגרים שמשקיעים בציור פנים כחלק מהתחפושת. "אנשים מתכוננים למסיבות ורוצים להיות בולטים ומרשימים כדי לזכות בתחרויות תחפושות. השנה מישהו הזמין ציור חצי גוף. זה משהו שמבקשים רק בחורים שמעיזים ללכת חשוף. בחו"ל ציור גוף פורח בארץ הוא עדיין לא מפותח בגלל הצניעות. לרוב אני עושה ציורי גוף מלאים בהפקות פרטיות עם צלמים לצורך הרחבת תיק עבודות שלי ולכיף האישי. ההזמנות הן לאירועי חברה מיוחדים, ערבי קונספט, שבהם אני מציירת על גופה של דוגמנית כהסוואה ברקע קיים, ציור גוף לנשים בהריון וטרנד נוסף הוא ציור גוף בצבעים זוהרים בסגנון תאילנדי. אני מאתרת דרך הפייסבוק מודליסטיות מתנדבות ובגלל הצניעות הן לובשות תחתונים וחזייה מינימליים בצבע גוף".

מה אנשים מבקשים שתציירי עליהם?

"ילדים סומכים עליי. הם רואים מה מצויר לי על הפנים ומבקשים בדיוק אותו הדבר. בני נוער רוצים ציורי מסיכות ושלדים בהשפעת אתרים שונים. אצל המבוגרים, יש שאומרים לי להתפרע ולהפתיע. אחרים רוצים מסיכות ונציאניות, שלדים וחיות. יש אנשים שבאים עם רעיון ואני זורמת איתם".

בנוסף לציורי גוף מתפרנסת מנשרוב מקריקטורות שהיא מציירת באירועים ובימי הולדת. "אני מציירת קריקטורות של האורחים, זו מתנה שהם מקבלים מבעלי השמחה. זה מזכרת מהאירוע והילדים נהנים לראות אותי בתהליך היצירה".

מה הציור הכי מטורף שיצא לך לצייר?

"מבחינתי כל יצירה היא משהו מטורף ומרגש. אני מפתיעה את עצמי בכל פעם מחדש".

דוגמנית נועה כהן צילום קובי אלוני
דוגמנית נועה כהן צילום קובי אלוני

5 קטנות עם רויטל מנשרוב

 

  1. מקור להשראה: אמן ציור גוף איטלקי, מתאו ארפנוטי.
  2. מה הדבר הראשון שאת עושה כשאת קמה בבוקר? בודקת בטלפון מה השעה וחוזרת לישון.
  3. מה לא תאכלי אף פעם? חרקים.
  4. מה לא יודעים עלייך? אני מפחדת מבלונים.
  5. חלום לא ממומש: עבודה בהפקות גדולות ובסרטים בהוליווד.
רויטל מנשרוב צילום עצמי
רויטל מנשרוב צילום עצמי

 

פרפר ציור פנים צילום עצמי
פרפר ציור פנים צילום עצמי

 

 

 

רויטל מנשרוב צילום שחר גל
רויטל מנשרוב צילום שחר גל

 

 

דוגמנית נאדיה נובאק צילום מתן אשל
דוגמנית נאדיה נובאק צילום מתן אשל

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות